Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ang. Samsung 950 pro nvme m2, kommer det EVO-utgave av denne?

Leste for en stund siden at det sannsynlig  vil komme en slik utgave ganske snart.

I motsetning til Micron  ( BX 200 ) så har Samsung sine TLC SSD'er god ytelse.

De kommer også med TLC NAND på deres enterprise modeller  PM863 og PM 1725.

Lenke til kommentar

Det ble vel solgt litt for mange av den. Jeg står uten tvil mtp på at dustin virkelig er noen av de sleipere mtp salg av varene sine

Jeg gidder ikkje tenke på kjøp fra Døstin engang.

2-3 mnd for å få tilbake penger, selv etter mange purringer er helt latterlig. Dette er ikkje uflaks engang, de er bare slik...

Lenke til kommentar

Må bare sjekke dette med dere for å være helt sikker:

Denne http://www.prisjakt.no/product.php?e=3332003 er kompatibel med dette

http://www.asrock.com/mb/Intel/X99M%20Extreme4/?cat=Storage

Står jo at HK støtter M.2 PCIe x4 så burde vel være grei skuring. Har bare ikke hatt en slik før, og orker ikke kjøpe noe feil :)

Jada, skal passe det der. Bare pass på at du har nyeste BIOS, NVMe-støtte kom i en senere oppdatering til alle Asrock-kort, men ellers så skal det være tut og kjør. :)

Lenke til kommentar

240 GB OCZ Trion 100 for 599 kr og fri frakt fra Lefdal. Jeg har ikke hørt om den før, er det et godt kjøp? (ingen store problemer med den) 480 GB for 1195 kr.

Litt kjapp reasearch. Tomshardware slakter ytelsen på bakgrunn av større sekvensielle jobber, TheSSDreview sier derimot at ytelsen er helt ok i mer reelle scenario (PCmark) men sier den er litt dyr (90$ for 240 GB), men prisen hos Lefdal er vesentlig lavere enn det, selv om det selvsagt er lagt på mva. For meg ser da prisen nokså hyggelig ut på en Cybermondays morgen.

Bit-tech skriver omtrent det samme som THG og TSR. Lav sekvensiell ytelse på store jobber, god på generell bruk, men 90$ for 240 GB er litt for mye i forhold til konkurrentene.

Med tanke på at det er inkludert mva og frakt for de ca 69 dollarene den koster så bestiller jeg en.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...