johome Skrevet 28. oktober 2015 Del Skrevet 28. oktober 2015 Test av Novachips 4 og 8 TB Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. oktober 2015 Del Skrevet 31. oktober 2015 Nyeste Aida 64 beta: AIDA64 Extreme Edition v5.50.3621 Betadownload.aida64.com/aida64extreme_build_3621_pkj6fsd8vh.ziptemperature measurement for NVMe SSDs with stornvme driverfixed: motherboard specific sensor info for Asus Sabertooth Z170 Seriesfixed: disk health sub-window hiding issues Aida 64 er et av småprogramene det faktisk er verdt å kjøpe, synes jeg Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. november 2015 Del Skrevet 1. november 2015 Samsung 950 PRO 512GB til 3290 kr hos Proshop i dag ser jeg. 1 Lenke til kommentar
Paddo Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Noen som vet om det er mulig å få til et raid 0 med 2 stk Samsung 950 PRO til å være bootable? Lenke til kommentar
johome Skrevet 2. november 2015 Del Skrevet 2. november 2015 Tror de har fått det til med Intel RST og ASRock Z170 Extreme7+ HK Lenke til kommentar
johome Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Crucial BX200 , budsjett SSD Silicon Motion kontroller og Micron TLC NAND Tomshardware anbefaler ikke SSD'en ... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Crucial BX200 , budsjett SSD Silicon Motion kontroller og Micron TLC NAND Tomshardware anbefaler ikke SSD'en ... Jeg har ikkje turt å kjøpe BX, men har en neve med mx100 som jeg er fornøyd med Lenke til kommentar
johome Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Ja, den kommer vel med den anerkjente Marvell kontrolleren + Micron MLC Synkron NAND ... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Ja, den kommer vel med den anerkjente Marvell kontrolleren + Micron MLC Synkron NAND ... Nesten irritert på at jeg ikkje kjøpte flere når de var så billige i fjor. Kosta vel 1200kr på tilbud for 512GB eller.no Lenke til kommentar
johome Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Nå har også Anandtech testet , og de er minst like nådeløse med den : it's hard to understand why they're releasing it in what seems to be such a poor performing state. The drive clearly needs at least a firmware overhaul, and it's a horrible way to introduce Micron's 16nm TLC to the world. Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Hvor lenge kan vi regne med å vente før det lanseres enn ny kabelstandard der man kan få montert passiv kjøling så vi er kvitt throttling problemene? Evt hvor lenge til man får laget brikker som ikke trenger passiv kjøling? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Hvor lenge kan vi regne med å vente før det lanseres enn ny kabelstandard der man kan få montert passiv kjøling så vi er kvitt throttling problemene? Evt hvor lenge til man får laget brikker som ikke trenger passiv kjøling? Hvilke problemer? Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Tenkte på PCIE og NVME. Nye Samsung disken går jo varm og senker ytelsen hvis man ikke tar steg for å kjøle den. Lenke til kommentar
johome Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 (endret) Tror ikke det er minnebrikkene som er problemet. Det er først og fremst kontrolleren som blir glovarm. Tror det holder med en kjøleribbe på selve kontrolleren , for å holde tempen i sjakk. Er vel ingen som vet når det kommer en løsning dette. Endret 3. november 2015 av johome Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 (endret) Tenkte på PCIE og NVME. Nye Samsung disken går jo varm og senker ytelsen hvis man ikke tar steg for å kjøle den. SM951 nvme og 950pro nvme ssdene du mener ja. Det er IKKE et problem at ssdene blir varme ved normal bruk. Spørsmålet man må stille er hvor ofte man skriver flere 100GB sammenhengene på en ssd. Gjør man det uten noe særlig luftflyt rundt m.2 ssd'en, så kan den bli varm og throttle litt. Skal man skrive så mye, og veldig fort så må man også ha en kilde som er veldig rask. Jeg vil si at 99.9% av folk på dette forumet aldri vil merke dette i praksis. De som eventuelt ville ha merket dette, setter en vifte i nærheten av ssden og løser problemet raskt og effektivt. Jeg har en vifte bak mine 3 titan X for å kjøle bakplatene på skjermkorta. I samme slengen kjøler vifta SM951 ssden litt. Dermed får jeg 40grader på den ssden under full load under benchmarking. Det med throttling er tatt ut av proposjoner som det kalles Endret 3. november 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Ok, det var jo litt betryggende ihvertfall. Men det er vel ikke så lovende på sikt siden man vil fortsette å pushe på ytelse og da vil få mer varmeutvikling? Da trenger man vel før eller siden et nytt kabelformat som gjør at man kan lage en "lukket" SSD med passiv kjøling igjen? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 (endret) Ok, det var jo litt betryggende ihvertfall. Men det er vel ikke så lovende på sikt siden man vil fortsette å pushe på ytelse og da vil få mer varmeutvikling? Da trenger man vel før eller siden et nytt kabelformat som gjør at man kan lage en "lukket" SSD med passiv kjøling igjen? Om man synes m.2 ssd er et problem, så kjøper man Intel 750/intel p3700 pci-e mvme ssd. Da får man iallefall ikkje varmeproblem. Ytelsen er heller ikkje noe å klage over m.2 er egentlig laget for å passe inn i bærbare pc'er. Bonuset med å bruke disse nye m.2 nvme ssdene er at de har veldig lav latency, og er direktekoblet cpu igjennom pci-e 3.0. Igjen, det er ikkje et problem. Det er bare folk som lager et problem av å si det er et problem. Det finnes 2 typer mennesker. De som lager problemer og de som fikser dem Endret 3. november 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Værsogod noobs Samsung nvme driver for SM951 nvme og 950pro nvme: http://www.overclock.net/attachments/35870 Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 3. november 2015 Del Skrevet 3. november 2015 Ok, flott. Da får jeg bare vente til 1Tb+ diskene kommer ned på EVO priser... Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 4. november 2015 Del Skrevet 4. november 2015 Vet noen når: Kommer til norge? Hadde vært gøy å kunne prøve sata express, dette er særlig aktuelt for laptop\stasjære av de større typene. Eneste man ser her, ytelsen er ikke så bra som man kunne håpet. så vet ikke om det er tåpelig å bruke m-sata til dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå