Nizzen Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 This is something Samsung will need to look into and fix in a future firmware update. Virker som en firmware bug det der ja. Samsung burde kanskje testet disse mer før de la 850PRO 2TB på markedet. Begynner å få en dårlig trackrecord ift. produktene sine nå. Skal ikke mye til før markedet gir folk råd om å kjøpe andre SSDer enn samsung. Har selv en 840 Vanilla og vurderte å reklamere. Som Vaakum sier, så har PRO serien vært veldig bra. 830 er jo også legendarisk. Så det er vel bare 840 og 840evo som har hatt noe problemer å snakke om. Men igjen; Buy cheap, buy twice For å si det slik, jeg gidder ikkje å kjøpe noe billigssder til OS. Ofte så er det en grunn for at ting er billig(ere). Har faktisk en neve med Crucial mx100 som er/var veldig billige. Enn så lenge er de veldig bra som lagringsssder. Lenke til kommentar
johome Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Det at Pro har 10 år garanti vs 5 år på Evo er vel som forventet , da MLC vel skal klare omtrent dobbelt så my skriving vs TLC. Både 2 TB Pro og Evo har fått ny kontroller ( sannynligvis for å klare dobbelt så mye NAND ) Bortsett fra MLC vs TLC , så har Evo'en fått ( mye ) SLC turbo write cache. I testen til Tom's hardware klarer jo Proen seg utmerket mot Evo'en i lette oppgaver. Det er jo først i tunge oppgaver at Evo'en drar ifra. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Det at Pro har 10 år garanti vs 5 år på Evo er vel som forventet , da MLC vel skal klare omtrent dobbelt så my skriving vs TLC. Både 2 TB Pro og Evo har fått ny kontroller ( sannynligvis for å klare dobbelt så mye NAND ) Bortsett fra MLC vs TLC , så har Evo'en fått ( mye ) SLC turbo write cache. I testen til Tom's hardware klarer jo Proen seg utmerket mot Evo'en i lette oppgaver. Det er jo først i tunge oppgaver at Evo'en drar ifra. Hadde vært kult å se hvordan 2TB evo hadde gjort det mot Intel 750 1.2TB Lenke til kommentar
johome Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Ikke så bra , for å si det litt forsiktig Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Her virker 850pro 2TB veldig bra: http://www.storagereview.com/samsung_850_pro_ssd_2tb_review Fant 750 VS 850pro: http://www.thessdreview.com/daily-news/latest-buzz/samsung-850-evo-and-pro-2tb-ssd-review-2tb-ssds-make-their-entry/7/ Feige lag Responstiden er helt latterlig mye lavere hos 750. Sandisk extreme pro er en svært undervurdert ssd! "SEP" ligger høyt på min liste når det gjelder ssder. Sandisk er også meget bra på entepriseSSDer, noe som viser seg igjen på forbrukermodellene. Samme gjelder for intel. Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Responstiden er helt latterlig mye lavere hos 750. Sandisk extreme pro er en svært undervurdert ssd! "SEP" ligger høyt på min liste når det gjelder ssder. Sandisk er også meget bra på entepriseSSDer, noe som viser seg igjen på forbrukermodellene. Samme gjelder for intel. Sandisk sin pro serie er vel ca like god som Samsung sin? For meg ser det iallefall ut til at begge er pålitelige, konsistent gode og i toppsjiktet. Så klart vil 750 dra fra. Det er jo ingenting det kortet ikke klarer bortsett fra rask post-time i bios Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Responstiden er helt latterlig mye lavere hos 750. Sandisk extreme pro er en svært undervurdert ssd! "SEP" ligger høyt på min liste når det gjelder ssder. Sandisk er også meget bra på entepriseSSDer, noe som viser seg igjen på forbrukermodellene. Samme gjelder for intel. Sandisk sin pro serie er vel ca like god som Samsung sin? For meg ser det iallefall ut til at begge er pålitelige, konsistent gode og i toppsjiktet. Så klart vil 750 dra fra. Det er jo ingenting det kortet ikke klarer bortsett fra rask post-time i bios Ikkje testa 750, men p3700 har veldig rask post. Er jo egentlig samme ssd. Samme kontroller bare forskjellig nand.. Lenke til kommentar
johome Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Fant 750 VS 850pro: http://www.thessdreview.com/daily-news/latest-buzz/samsung-850-evo-and-pro-2tb-ssd-review-2tb-ssds-make-their-entry/7/ Feige lag Responstiden er helt latterlig mye lavere hos 750. Sandisk extreme pro er en svært undervurdert ssd! "SEP" ligger høyt på min liste når det gjelder ssder. Sandisk er også meget bra på entepriseSSDer, noe som viser seg igjen på forbrukermodellene. Samme gjelder for intel. Takk for den. Dette bare bekrefter det Tom's Hardware fant ut i sin test. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 17. juli 2015 Del Skrevet 17. juli 2015 Ser ut som Sandisk Extreme Pro gjør det ganske bra der. Intel 750 vinner så klart. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 18. juli 2015 Del Skrevet 18. juli 2015 (endret) Jeg kjøpte ikke billig SSD til OS men til spillagring ol. (bla. steam). Den var også anbefalt bla. her når den ble kjøpt. Man trengte mer plass og det var et helt greit kjøp den gang. 840Pro på jobb workstation. Alle produkter fra en produsent trenger ikke være dårlig/ha problemer for at omdømmet skal svekkes, det ser man jo også i denne tråden at når en produsent har problemer med flere produkter så begynner man å anbefale andre produsenter. Endret 18. juli 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Jeg planlegger å kjøpe ny laptop med minst 512GB SSD i løpet av året. Er det noen av OEMene som skiller seg ut positivt/negativt på SSD-kvaliteten? Lenke til kommentar
toreae Skrevet 19. juli 2015 Del Skrevet 19. juli 2015 Etter at harddisken gikk heden, ble det kjøpt inn en EVO 850 256G for å ta over plassen i den bærbare. På gamle disken var det WinXP og Win7 (orginalt Vista, som også drepte en harddisk). XP gikk lekende lett å legge inn. Men Win 7, både 32 og 64bit, kunne ikke legges inn, med etterfølgende service pack. Service packen ødela for videre oppdateringer. Er det andre som har samme erfaring, eller vet noe? Har også problemer med høy belastning på prosessor 50%+, og høyt minnebruk under windows update. Har ikke opplevd dette som et problem med "plate"-disker. Har søkt, men kan ikke finne noen løsning for dette. Noen som vet. For orden skyld: Acer 5737z, 4G ram, Harddisk delt i 2 med Xp 32bit på en partisjon, Win7 64bit på den andre. Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Har også problemer med høy belastning på prosessor 50%+, og høyt minnebruk under windows update. Har ikke opplevd dette som et problem med "plate"-disker. Har søkt, men kan ikke finne noen løsning for dette. Noen som vet. For orden skyld: Acer 5737z, 4G ram, Harddisk delt i 2 med Xp 32bit på en partisjon, Win7 64bit på den andre. Det kan jo hende at du har en defekt disk. Men for meg høres det ikke ut som det er disken som er problemet. Men du sier du hadde Vista som også drepte en disk og en service pack som ødela for videre oppdateringer? Vanskelig å tolke hva som kan være feil, og hva du tror er feil. Lenke til kommentar
toreae Skrevet 20. juli 2015 Del Skrevet 20. juli 2015 Vista drepte 1. disk. indeksering osv gjorde at disken gikk varm og døde. Ser nå at problemet med høy prosessor og minnebruk er ganske vanlig. Jeg trodde at det var SSD som utløste problemet, tror nå at det er microsoft sin update-funksjon som er problemet. Og som ikke har vært problem før. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Hmf.Spent på om samsung slipper drivere til 951 nvme.Slik det er nå, er man jo fanget i microsofts FUA flaskehals. Dog, FUA er jo en safe sak hvis ssd'en ikke har strømreserver.... men alikevell. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Hmf. Spent på om samsung slipper drivere til 951 nvme. Slik det er nå, er man jo fanget i microsofts FUA flaskehals. Dog, FUA er jo en safe sak hvis ssd'en ikke har strømreserver.... men alikevell. sm951 nvme er vel ikkje ute i butikkene enda? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 (endret) Samsung SM951 512GB M.2 NGFF PCIe Gen3 8Gb/s x4 Solid state drive SSD (2280) (MZVPV512HDGL-00000), OEM, NVME MZVPV512HDGL-00000 1 £216.66 GBP £216.66 GBP Da er det bare å vente https://www.flexxmemory.co.uk 1 stk igjen 17:43 Edit: Nå er det tomt, så håper en heldig sjel her fikk den siste! For de som ikkje vet hva dette er, så er dette "the one" av m.2 ssd og sata ssd. Ytelsen er sinnsykt bra, og er på høyde og tidvis bedre enn Intel 750 pci-e ssd Endret 21. juli 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Se der ja. Joda, de har såvidt begynt å dukke opp i utenlandske sjapper. Jeg er fortsatt spent på drivere. FUA "suger", men kanskje er det en nødvendighet med SM951 NVME? Har sett litt forskjellige testresultater og det virker som at det har skjedd noe på firmwaresiden som har økt ytelsen med fua (kommer ikke på hvor jeg så den testen i farta). Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 Se der ja. Joda, de har såvidt begynt å dukke opp i utenlandske sjapper. Jeg er fortsatt spent på drivere. FUA "suger", men kanskje er det en nødvendighet med SM951 NVME? Har sett litt forskjellige testresultater og det virker som at det har skjedd noe på firmwaresiden som har økt ytelsen med fua (kommer ikke på hvor jeg så den testen i farta). Hva er "FUA" På min dialekt Ændalsk, så er fua=rompa/raua Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 21. juli 2015 Del Skrevet 21. juli 2015 (endret) Forced unit access. Basicly er ikke write operasjonen ferdig før den har blitt skrevet til nand. Uten fua hyrer det at operasjonen er skrevet til cache Foreløpig er dette styrt i drivere. Det er en sikker sak hvis ssd'en ikke har strømreserver i form av kondensatorer eller annen backup ved strømtap. Man ser forskjellen ganske godt hvis man bruker MS's NVME driver vs. Intels på P3700 f.eks. http://www.sqlskills.com/blogs/glenn/beware-of-the-native-microsoft-nvme-driver/ http://forums.anandtech.com/showthread.php?t=2429885 https://www.google.se/search?q=microsoft%20nvme%20fua&rct=j Endret 21. juli 2015 av JKJK Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå