Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så vs XP941? Hva ville du gjort i mine sko? Pokker ta disse valga altså, vingler verre enn andre her inne. :p

Bare sørg for å innhente informasjon om at det spesifikke hovedkortet (uefi versjon) og merk os du skal bruke.

8.1 Enterprise og 2012 R2 har native nvme driver gir deg OS boot om du har rett uefi versjon

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Av Intel 750 vs XP 941 ville jeg helt klart valgt Intel 750

 

NVMe har lavere latency enn AHCI

 

Hadde det ikkje vært på vei et par Titan X, så hadde jeg kjøpt en 1.2TB intel 750. Gleder meg til å se hva den yter! Kanskje de har tuna den litt mere, siden den er snart ett år nyere enn P3700 :D

Lenke til kommentar

Begynner å lure på om jeg har fått en Samsung 850PRO 256GB med feil på eller noe jeg som noob

rett og slett ikke forstår.

 

I grafen som viser Over provisioning vises 3 små merkede felt helt i begynnelsen av grafen jeg ikke

sjønner bæret av.

Spesielt da jeg har 2 like maskiner med samme disk ( Kun SSD i begge og ingen andre disker) og dette vises

kun på den siste jeg har kjøpt nå.

Z97-A hovedkort. og begge har samme Win.8.1-samme Magican 4.5 og samme siste firmware.

 

Når jeg setter musepila under den første streken kommer det opp 0.29 recoverypart.

nr.2 viser 0.10 unsupported og nr.3 0.13GB unsupported.

 

Alt ser ut til å virke helt greit og AHCI er på. Er dette normalt eller tyder det på noe galt ?

Kjørt clean install på begge maskiner og slettet slik at det kun var en partisjon på diskene før jeg

la inn Windows. (er bare bakgrunnsbildet som er XP :) er Win 8.1 OS på maskinene.)

post-272390-0-12001900-1427282175_thumb.png

Endret av kal.50
Lenke til kommentar

Har sendt den inn til RMA så det får jeg ikke gjort dessverre.

Kundesupport og teknisk ba meg sende den inn når de fikk se bildet fra Magican samt forklaring.

 

Den ga meg forresten bootfeilure (missing mbr etc.)etter jeg klona innholdet fra en 840Evo256 over på den.

( Evo,en hadde siste firmware samt kjørt feilfix på.Og clean install etter det igjen.Var så godt som bare

OS på den.

 

Gadd ikke å prøve fixe bootfeilen og dreit i kloninga,,kjørte clean install og sletta både OS part og

systempart slik at alt var en eneste part før jeg kjørte inn Win8.1.

Da starta den fint og alt virket relativt normalt ...helt til jeg skulle sett OP og oppdaget de merklige

små "partisjonene" der.

Skal komme med en tilbakemelding når jeg får "dommen" fra teknisk. :)

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg skal være skuffet eller om jeg har misforstått noe. Men ser på et tilbud hos Komplett på en Kingston m.2 disk i dag. Lovende pris tenker jeg først, men når jeg ser på tekniske data med samme overføringshastighet og halve IOPS i forhold til f.eks Evo 850 som står som os-disk i hovedmaskinen her, er det bare skuffende.

Er det noen andre fordeler her jeg ikke ser? Utenom at man frigjør en sata-port....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...