Netrum Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Ser ut til at samsung kommer med enda en fiks til oss som sitter på EVO 840 disker. Forrige oppdatering fikset problemet en stund for meg. Men sliter med redusert ytelse på begge SSD'ene mine nå. Og eg har ikke råd til å bytte de ut uansett. http://www.anandtech.com/show/8997/samsung-releases-statement-on-840-evo-performance-another-fix-is-in-the-works Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Angrer som en hund på at jeg kjøpte den Evo,en.. Nå kjøper jeg kun Pro disker.. Frister og prøve en RMA på Evo,en.. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Hva med 850evo? Den har ingen kjente feil Er jo en av de raskeste sata ssdene som finnes. 1 Lenke til kommentar
Svar Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Da er det bra jeg kjøpte den Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Blir spennende å se nå som Komplett selges og blir billigere. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 (endret) Hva med 850evo? Den har ingen kjente feil Er jo en av de raskeste sata ssdene som finnes. Men gjelder det 840 Basic/Vanilla også? Lurer på RMA selv. Endret 21. februar 2015 av Theo343 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 21. februar 2015 Del Skrevet 21. februar 2015 Den har ingen kjente feil Det hadde jo ikke 840 EVO heller. Det er ikke de kjente feila som er skumle, men de ukjente. Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Liker 10 års garantien på Pro.. skulle det dukke opp noe så.. Kjøper de primært fordi de er raske og pålitelige da.. Undres på en ting..Er det noe hensikt i å bruke RAPID MODE på SSD ?? Fikk min første SSD for ca et halvår siden og er noob enda. Lest litt for og i mot... Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Undres på en ting..Er det noe hensikt i å bruke RAPID MODE på SSD ?? Hvis du skrive og leser masse unikt til den: nei Hvis du bruker den til spill: ja Men det er veldig liten forskjell til vanlig bruk egentlig. Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 http://www.thessdreview.com/software-2/samsung-magician-4-5-rapid-mode-2-1-testing/ Jepp:) Fant denne testen som ser bra ut.. Blir vel å bruke RAPID på BF4 maskina og kjøre uten på "kontor pc,en" Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 Har en tom PCIe x4 slot i min bærbare lik en m2 slot. Noen som har erfaring med slike ssd disker? Finner nesten ingen på det norske markedet til salgs. Og selv en 256 gb disk som samsung XP941 koster 2700kr. Er det verd pengene? Forløbi har jeg bare en vanlig ssd installert i laptoppen. Lenke til kommentar
Gjest bruker-293283 Skrevet 22. februar 2015 Del Skrevet 22. februar 2015 (endret) Har en tom PCIe x4 slot i min bærbare lik en m2 slot. Noen som har erfaring med slike ssd disker? Finner nesten ingen på det norske markedet til salgs. Og selv en 256 gb disk som samsung XP941 koster 2700kr. Er det verd pengene? Forløbi har jeg bare en vanlig ssd installert i laptoppen. Jeg har brukt Intel 530 M.2 ssd, god erfaring med den men det er en sata disk og ikke pcie som XP941. http://www.prisjakt.no/#rparams=ss=Intel%20530 Endret 22. februar 2015 av bruker-293283 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Går ut fra at Samsung Magician (og derav RAPID) ikke takler RAID? Enten satse på at en slapp Windows Caching gjør jobben, eller deaktivere RAID0 og få elendig sekvensiell ytelse. Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Magican melder om ny firmware til Pro i dag ..blir vel en liten backup før den kjøres.. Jeg har en ekstra USB 3.0 ekstern snurredisk.. Hva er enkleste måte å ta en fullstendig systembackup på ? Bruke Win 8.1 sin funksjon for "image" backup eller kan Magican brukes til å klone over på snurredisken ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Magican melder om ny firmware til Pro i dag ..blir vel en liten backup før den kjøres.. Jeg har en ekstra USB 3.0 ekstern snurredisk.. Hva er enkleste måte å ta en fullstendig systembackup på ? Bruke Win 8.1 sin funksjon for "image" backup eller kan Magican brukes til å klone over på snurredisken ? Bruk windows sin image . VHd filen (system image) fra denne kan også mountes som en stasjon med standard diskbehandlig (med attach vhd) for enkel t å hente filer . Gjenoppretting krever at du har en DVD/usb boot media samtidig som du har eksterndisken tilkoplet. Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Hva er tryggeste-beste måte å oppdatere firmware på en Samsung Pro ? Via Magican og Windows eller bør man brenne på plate og boote osv ? Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Hva er tryggeste-beste måte å oppdatere firmware på en Samsung Pro ? Via Magican og Windows eller bør man brenne på plate og boote osv ? Det er bare å trykke next, next, next via magican. Tar 10 sek men krever en reboot. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 23. februar 2015 Del Skrevet 23. februar 2015 Går ut fra at Samsung Magician (og derav RAPID) ikke takler RAID? Enten satse på at en slapp Windows Caching gjør jobben, eller deaktivere RAID0 og få elendig sekvensiell ytelse. Rapid suger Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 24. februar 2015 Del Skrevet 24. februar 2015 Å? Dårligere enn å sitte med ledig minne? For lite til å putte noe interessant på RAMDISK, og for mye til å fylle opp med fantasifullt og nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå