Andrull Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Hehe, verdt er forsøk! Går det ikke så får du gå hardt mot hardt så er det forhåpentligvis ikke noe problem å få pengene tilbake! Hold oss oppdatert Det som er morsomt med http://www.kontorutstyr.com/ hvor jeg bestille er at jeg først sendte en mail som jeg aldri fikk noe svar på. Sendte en ny mail hvor jeg kun skrev noe sånt som "Er det her jeg skal sende mail hvis jeg har spørsmål angående status på bestillinger etc?". Fikk svar samme dag, sendte et svar hvor jeg spurte angående min ordre også ble det stille igjen. Skal definitivt holde dere oppdatert! Ja, der ser du. Kjipinger. De skaper jo et dårlig rykte for seg selv. Ikke verdt å bruke minutter av mitt liv på å drømme om et salg det 99,999% sikkert aldri blir noe av.Lov å håpe det er konkurssalg og at det har gått litt fort i svingene. Vil bare komme med egen oppdatering. Fikk nå tilsendt følgende mail fra Alphadata: Du har lagt inn en bestilling på vår wehsop. Desverre så har vi fått feil priser fra leverandør at delene du har bestilt ikke kan leveres til den de prisene. Dette vil derfor bli kanselert på din ordre. Takk for din tålmodighet. Du vil få rabatt på din neste bestilling Så der har vi forklaringen. Ikke overraskende akkurat, men grei nok behandling. Slapp å mase, og om rabatten er verdt noe, det gjenstår jo å se Lenke til kommentar
C64C Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Du har lagt inn en bestilling på vår wehsop. Desverre så har vi fått feil priser fra leverandør at delene du har bestilt ikke kan leveres til den de prisene. Dette vil derfor bli kanselert på din ordre. Takk for din tålmodighet. Du vil få rabatt på din neste bestilling Så der har vi forklaringen. Ikke overraskende akkurat, men grei nok behandling. Slapp å mase, og om rabatten er verdt noe, det gjenstår jo å se Se der ja! Kansellert som jeg trodde. Fint med rabatt på neste bestilling da. ;-) Endret 14. januar 2015 av C64C Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Ang arecaen kan man slå av cache på det bestemte raidet midlertidig, evt. Jeg har ikke noen gode forklaringer på NVMe resultatene. Det er en ny installasjon på en Supermicro X10DAi rigg. Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Ehm, en del knakk da jeg skulle ta ut ledningen. Er det noe jeg skal bekymre meg for? Btw ikke tenk på støvet. Lenke til kommentar
johome Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Neimen huffda Samsung SM 951 : But now the bad news: the drive does not support NVMe nor does it come with 3D V-NAND. Back in July Samsung's own presentation mentioned that the SM951 would be the world's first client SSD with NVMe support, but those plans has then changed. Currently Samsung has no plans to bring NVMe to the SM951, which leads me to believe that the hardware is not NVMe compatible in the first place. Why that is the case, I don't know for sure, but what I do know is that the current Haswell/Broadwell platforms aren't really designed for PCIe/NVMe SSDs, which is why everyone is looking forward to Skylake before releasing their drives to the market. There are workarounds to get PCIe/NVMe SSDs to work on existing systems, but apparently Samsung decided to stay with AHCI for one more generation for increased compatibility Since the SM951 is an OEM drive, it won't be available through the usual retail channels Kilde Lenke til kommentar
Vakuum Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Skjønner ikke at Samsung ikke ser potensialet. De kommer til å bli slått av så mange produsenter som kommer med M2. NVMe for forbrukere i 2015..Jaja, det var heldigvis nok andre M.2 NVMe nyheter på CES.Edit: M.2 NVMe PCIe 3.0 mente jeg Endret 14. januar 2015 av Vakuum Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Ehm, en del knakk da jeg skulle ta ut ledningen. Er det noe jeg skal bekymre meg for? Btw ikke tenk på støvet. 20150114_194132 - Redigert.jpg Bruker du separat power og signalkabel så risikerer du å sette powerkabelen skjevt inn på pluggen og muligens kortslutte noe eller feilkoble hele raden med kontakter ett hakk. Med dobbeltplugg unngår du dette. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Hvis det er et problem med Haswell/Broadwell og tidligere brikkesett fra intel, har AMD brikkesett også problemer med NVMe? Eller nevnes de bare ikke fordi de er akterutseilt? Hva med Intels serverbrikkesett, har de problemer? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 (endret) Funker iallefall bra med intel p3700 nvme her på x79 og x99. Bootbar NVMe ftw Endret 14. januar 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
aBadMan Skrevet 14. januar 2015 Del Skrevet 14. januar 2015 Ehm, en del knakk da jeg skulle ta ut ledningen. Er det noe jeg skal bekymre meg for? Btw ikke tenk på støvet. 20150114_194132 - Redigert.jpg Bruker du separat power og signalkabel så risikerer du å sette powerkabelen skjevt inn på pluggen og muligens kortslutte noe eller feilkoble hele raden med kontakter ett hakk. Med dobbeltplugg unngår du dette. Den sitter godt fast. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Fikk e-poster fra Alphadata: Kjære kunde. Du har lagt inn en bestilling på vår wehsop. Desverre så har vi fått feil priser fra leverandør at delene du har bestilt ikke kan leveres til den de prisene. Dette vil derfor bli kanselert på din ordre. Pengene dine er ikke trukket fra din konto. Takk for din tålmodighet. Du vil få rabatt på din neste bestilling Med vennlig hilsen Alphadata.no Kjære kunde. Du har lagt inn en bestilling på vår wehsop. Desverre så har vi fått feil priser fra leverandør at delene du har bestilt ikke kan leveres til den de prisene. Dette vil derfor bli kanselert på din ordre. Takk for din tålmodighet. Du vil få rabatt på din neste bestilling Med vennlig hilsen Alphadata.no Endret 15. januar 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
papusan Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Hei Andrull Du ønsket å vite litt om dette problemet "Samsung's fix doesn't work"(se post# 16746 i denne tråden) tidligere. Her er oppdatert info til deg! Se post#55 eller se hele tråden. http://forum.notebookreview.com/solid-state-drives-ssds-flash-storage/766065-ssd-better-6.html Dette er skrevet fra en fra forumet jeg er med i, som tester ut fixsen til Samsung med oppdatert info om problemet Samsung evo ssd. Som jeg sa til deg tidligere er det flere som har problemer med Samsung Evo selv om det er kommet en fiks for problemet med tregere ssd etter en stund. Noen eier også flere Samsung evo ssd's med samme problem på ssd's men ikke Evo m-sata. Samsung har ikke klart å fixe problemet på ordentlig med sin reparasjons software. Jeg vil gjerne ha din kommentar, da jeg ikke hørte mer fra deg. Endret 15. januar 2015 av papusan Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Hei Andrull Du ønsket å vite litt om dette problemet "Samsung's fix doesn't work"(se post# 16746 i denne tråden) tidligere. Her er oppdatert info til deg! Se post#55 eller se hele tråden. http://forum.notebookreview.com/solid-state-drives-ssds-flash-storage/766065-ssd-better-6.html Dette er skrevet fra en fra forumet jeg er med i, som tester ut fixsen til Samsung med oppdatert info om problemet Samsung evo ssd. Som jeg sa til deg tidligere er det flere som har problemer med Samsung Evo selv om det er kommet en fiks for problemet med tregere ssd etter en stund. Noen eier også flere Samsung evo ssd's med samme problem på ssd's men ikke Evo m-sata. Samsung har ikke klart å fixe problemet på ordentlig med sin reparasjons software. Jeg vil gjerne ha din kommentar, da jeg ikke hørte mer fra deg. Takker og bukker. Jeg synes det er merkverdig at det ikke funker hos alle, eller ender opp likt på alle enheter. Det virker jo som om noen har problemer også med mSATA, mens andre ikke har noen problemer what so ever etter fix'en. Kan jo hende at noen ikke tester grundig nok, selv om det ikke akkurat er småtterier i forskjell. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Har du sjekket her Ja, jeg har som sagt siste driver. Skal se litt på dataventerverktøyet. P910 kan man sette i performance mode, skal prøve å finne ut om det går med P3700 også. edit: datacentertool så ikke ut til å ha noe spennende å by på i dette tilfellet Endret 15. januar 2015 av JKJK Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) Intel C612 chipset her. NVMe bootbar som bare det. Endret 15. januar 2015 av JKJK Lenke til kommentar
knupps Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 På tide å skaffe seg en ssd(250g) til operativsystem+programmer. Kommer til å legge bilder, dokumenter o.l. til en snurredisk. Ser det er flere her som liker mx100. Har også sett litt på samsung sine disker. Nå er det vel bare ca en hundrings i forskjell på 850 evo og 850 pro...så mellom de blir valget lett. Mellom crucial og samsung, så er det vel en forskell på ca 400kr. Er samsung sin verdt de ekstra kronene? Hva mener dere jeg bør velge....mx100 eller 850 pro? Lenke til kommentar
papusan Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 På tide å skaffe seg en ssd(250g) til operativsystem+programmer. Kommer til å legge bilder, dokumenter o.l. til en snurredisk. Ser det er flere her som liker mx100. Har også sett litt på samsung sine disker. Nå er det vel bare ca en hundrings i forskjell på 850 evo og 850 pro...så mellom de blir valget lett. Mellom crucial og samsung, så er det vel en forskell på ca 400kr. Er samsung sin verdt de ekstra kronene? Hva mener dere jeg bør velge....mx100 eller 850 pro? Velg hva du vil men ikke 850 Evo. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 (endret) På tide å skaffe seg en ssd(250g) til operativsystem+programmer. Kommer til å legge bilder, dokumenter o.l. til en snurredisk. Ser det er flere her som liker mx100. Har også sett litt på samsung sine disker. Nå er det vel bare ca en hundrings i forskjell på 850 evo og 850 pro...så mellom de blir valget lett. Mellom crucial og samsung, så er det vel en forskell på ca 400kr. Er samsung sin verdt de ekstra kronene? Hva mener dere jeg bør velge....mx100 eller 850 pro? Velg hva du vil men ikke 850 Evo. Du mener 840 evo... vel Husk at ved slike utsagn, så bør man ha en link/test til hvorfor man ikkje man velger akkurat den ssden. Uten noe forklaring hvorfor, så blir ikkje akkurat forumet bedre Side nr 850. Tilfeldig? Endret 15. januar 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå