Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Men selv om jeg har fryktelig lyst på 850pro, så taler det mest for mx100 og det blir nok den

Byttet akkurat min gamle Intel X25 med en 850 Pro. Du merker ikke forskjell i praktisk bruk! (Men det er selvsagt kjempeforskjell i benchmarks).

Så gå for MX100.

Yes will do, blir nok neppe mye benching av disken for å si det slik, lol, mulig en gang eller to for å sjekke at alt er i orden, noe i den duren.

Er det noen viktige firmware updates til mx100?

Og kan man update firmware FØR man legger inn windows etc?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det cachen som gjør at du får en såpass "spesiell" graf?
Altså at den knekker helt på 64 KB read? Og at det er voldsomt høy ytelse på til og med 32 KB i både read og write.

Og hvordan stiller cachen seg med et mer naturlig bruksmønster, kontra det som sikkert er ganske repetativt i ATTO?

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Er det cachen som gjør at du får en såpass "spesiell" graf?

Altså at den knekker helt på 64 KB read? Og at det er voldsomt høy ytelse på til og med 32 KB i både read og write.

Og hvordan stiller cachen seg med et mer naturlig bruksmønster, kontra det som sikkert er ganske repetativt i ATTO?

Slettet bildet ... kom på at Arecaen var en smule opptatt under test, så kjører den når migrering av raid er ferdig.

Lenke til kommentar

Intel P3700 NVMe 800GB.

U1pzZlpY.jpeg

4x Samsung 850 pro 1TB i Raid 1+0 kommer senere, da Arecaen er en smule opptatt med å migrere et WD RE4 raid fra 4 til 8 disker.

4K QD1 ytelsen var ikke noe å skryte av. Der er jo 850 PRO en del foran, men det vet du sikkert.

Lenke til kommentar

4K QD1 ytelsen var ikke noe å skryte av. Der er jo 850 PRO en del foran, men det vet du sikkert.

Var vanvittig lav ytelse på QD1, langt under det P3700 skal klare, så vi må nok smøre oss med tålmodighet før vi får noen oppdaterte bilder fra JKJK. Ja, selv min enkel 840 PRO (gir ingen effekt på ytelsen å ha de i RAID på QD1) klarer vesentlig bedre enn det der.

Lenke til kommentar

Hvor grei god er 840 pro?, fikk en slik på 256Gb i gave, den var litt for god til å være i folde pc :p

Den er til os og da 840 evo på 250Gb er til lagring, får kjøpe meg fler ssd'er etterhvert^^

840 PRO er god nok til at du ikke vil merker forbedring ved bruk av andre disker. (Bortsett fra benchmarks seff)

Den har også bedre garanti og er laget for å holde lenger enn 840 evo, noe som gjør den godt egnet som OS-disk. (Men igjen så ville du neppe merket forskjell i vanlig bruk)

Lenke til kommentar

Kortet står i PCIe 3.0

Strømsparing i OS sto på balanced (ny installasjon, hadde glemt å bytte).

Intel's NVMe driver er installert (vises på screenshot).

Ny bench vedlagt. Arecaen er ikke ferdig med volume expansion enda, så den benchen lar vente på seg.

bEwzdW5w.jpeg

Lenke til kommentar

Ser ut til at det blir grei konkurranse for M.2 NVMe i andre halvdel av 2015. Men det kan se ut som vi må vente til 2016 før den virkelige priskrigen starer..

Mushkin Hyperion SSD: http://anandtech.com/show/8877/mushkin-releases-new-striker-ssd-displays-an-upcoming-m2-pcie-30-x4-nvme-ssd (Denne kan bli spennende)

ADATA SSD: http://anandtech.com/show/8867/adata-ces-suite-tour-pcie-tlc-ssds-powerloss-protection-demo-256gb-sd-cards-usb-31-and-more

Lenke til kommentar

Usikker på hva som er feilen her.

Får ca. 2,5GBps med ATTO på P3700.

Anyway, bench av 4x 850pro 1TB i RAID 1+0 på en Areca 1883ix-12 med 8GB Cache:

a2pPcE5I.jpeg

Synes du får litt rare resultater. En del er for lavt, mens andre ting virker mere riktig.

Atto må du bare glemme. Gir veldig rare resultater og gir lite brukelig info.

Jeg klarer ikkje å komme unna cache resultater med Areca med mindre jeg bruker veldig stor testfil. Din smatt unna på sekvensiell les men ikkje på 4k rr.. Hvilket os bruker du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...