johome Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Det er allerede noen som har fått tak i SM951 ( Good news, you can find them on eBay where an early adopter is pulling them out of OEM laptops and selling for a reasonable price ) - og benket den : Tilsvarende 163 000 IOPS Read / 98 000 IOPS Write. Klarte å finne prisliste hos en forhandler (desverre laang leveringstid ) : 239 $ for 256 GB 464 $ for 512 GB Hentet ifra denne tråden Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) Til de som har erfaring med RAID. Hva kan jeg forvente av 4-6 Crucial M550 128 GB i RAID? De er jo ikke i utgangspunktet relativt raske, altså 128 GB-versjonen. Grunnen til at jeg spør er at jeg fant et for-godt-til-å-være-sant-tilbud og handler en haug as we speak. Hvis det viser seg å være lureri, så kan jeg vel få krevd tilbake pengene på en eller annen måte? Altså, hva faen tenker de med? M550 1 TB til 607 kr?! Og 128 GB til 155 kr? Er det konkurssalg eller lureri? 256 GB-versjonen koster fortsatt 921 kr. What. The. Fuck. Butikken har tilsynelatende akseptable omtaler, håper ikke de er falske. Videre fant jeg: Denne og denne ooog denne Hva i helvete? Er jeg en komplett amøbe av en idiot og usannsynlig optimistgjøk som går på dette? EDIT: Ser ikke dette rart ut? Endret 8. januar 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Rått tilfelle av feilprising..eller forsøk på å tømme lommeboka di.. Hadde betaling vært via faktura sku jeg bestilt en stabel Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) Bestilte noen få på mastercardet, så får vi se hva som skjer... Min gjetning er at de priser ned et par semi-populære produkter for å tiltrekke seg kunder, og så kanseleres ordren elns. Da har han vunnet PR + noe negativ PR. Et desperat forsøk. Edit: SKal litt gjøres å overbevise om at det bare er feilprising. Ikke noe ekstrem feilprising heller, som en null for mye etc.., og gjelder mange varegrupper. Endret 8. januar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) [...]Så trikset er å bestille på kredittkort fremfor debetkort? Endret 8. januar 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Tja, hørt om folk som har fått mastercard til å tilbakebetale når de har blitt svindlet. Går ut fra at det i høy grad gjelder VISA også. Føles også bedre å ikke betale med egne penger. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Jeg er en dust og bestiller meg en haug med greier. Dette kommer jeg til å angre på! Lenke til kommentar
johome Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Ikke noe ekstrem feilprising heller, som en null for mye etc.., og gjelder mange varegrupper. Jeg vil da kalle dette for feilprising ... Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) Hehe, sant nok. Men det er ikke akkurat en skriveleif, eller ti. Ja, jeg ser ikke helt fellesnevneren her. Virker ikke som noe direkte talltrøbbel, maskinen som har brukt en viss prosent i avslag eller noe... o,o Det virker for min evne som et svindelforsøk/desperat forsøk av en som har gjort dette med vilje. Jaja. XD Endret 8. januar 2015 av Andrull Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Fikk ordrebekreftelse på e-post nå. Googlet litt og fant ut at det var tryggere med kredittkort, og større sjanse for at du fikk pengene igjen ved svindel. Lenke til kommentar
C64C Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) Er Alphadata en reell butikk som opererer som de skal med de prisene? Regner med at ting som ikke er på lager til de prisene ikke kan leveres, og ordren kanselleres. Lokkeprising! Det står at de gir 1% av omsetningen til fattige, det er jo positivt. Endret 8. januar 2015 av C64C Lenke til kommentar
C.. Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Var noe lignende på http://www.kontorutstyr.com/ i september også hvor de solgte Crucial M4 for 8,-. Var en del her på forumet som bestilte noen av disse, inkludert meg. Har gjort et lite forsøk på å kontakte de for å høre når pakken kommer, men ikke noe svar å få gitt. Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Var noe lignende på http://www.kontorutstyr.com/ i september også hvor de solgte Crucial M4 for 8,-. Var en del her på forumet som bestilte noen av disse, inkludert meg. Har gjort et lite forsøk på å kontakte de for å høre når pakken kommer, men ikke noe svar å få gitt.Lover ikke bra. Har brukt en del penger nå. Lenke til kommentar
C.. Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Hehe, verdt er forsøk! Går det ikke så får du gå hardt mot hardt så er det forhåpentligvis ikke noe problem å få pengene tilbake! Hold oss oppdatert Det som er morsomt med http://www.kontorutstyr.com/ hvor jeg bestille er at jeg først sendte en mail som jeg aldri fikk noe svar på. Sendte en ny mail hvor jeg kun skrev noe sånt som "Er det her jeg skal sende mail hvis jeg har spørsmål angående status på bestillinger etc?". Fikk svar samme dag, sendte et svar hvor jeg spurte angående min ordre også ble det stille igjen. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Hehe, verdt er forsøk! Ikke verdt å bruke minutter av mitt liv på å drømme om et salg det 99,999% sikkert aldri blir noe av. 1 Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) Hehe, verdt er forsøk! Går det ikke så får du gå hardt mot hardt så er det forhåpentligvis ikke noe problem å få pengene tilbake! Hold oss oppdatert Det som er morsomt med http://www.kontorutstyr.com/ hvor jeg bestille er at jeg først sendte en mail som jeg aldri fikk noe svar på. Sendte en ny mail hvor jeg kun skrev noe sånt som "Er det her jeg skal sende mail hvis jeg har spørsmål angående status på bestillinger etc?". Fikk svar samme dag, sendte et svar hvor jeg spurte angående min ordre også ble det stille igjen. Skal definitivt holde dere oppdatert! Ja, der ser du. Kjipinger. De skaper jo et dårlig rykte for seg selv. Ikke verdt å bruke minutter av mitt liv på å drømme om et salg det 99,999% sikkert aldri blir noe av.Lov å håpe det er konkurssalg og at det har gått litt fort i svingene. Endret 8. januar 2015 av AdNauseam Lenke til kommentar
johome Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) Enda værre ting ifra CES : Mushkin Hyperion M.2 SSD Reaches 2.8GB/s and 350K IOPS Using the Phison PS5007 controller, the Hyperion relies on PCIe 3.0 x4 and this M.2 SSD will be available 2015 Q2 in capacities of 128,256,512 and 1TB. The controller itself supports 256-Bit AES encryption, has end-to-end data protection, supports both NVMe and AHCI protocols and present specs identify read performance as high as 2.8GB/s, write as high as 1.2GB/s and IOPS as high as 350K. Kilde Corsair bruker Phison kontroller i noen av deres SSD'er , så sannsynligvis vil de også komme med noe liknende ... Endret 8. januar 2015 av johome Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 Enda værre ting ifra CES :KAN DERE SLUTTE Å POSTE SLIKE NYHETER? Det blir klissete i bokseren min. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. januar 2015 Del Skrevet 8. januar 2015 (endret) Enda værre ting ifra CES : Mushkin Hyperion M.2 SSD Reaches 2.8GB/s and 350K IOPS Using the Phison PS5007 controller, the Hyperion relies on PCIe 3.0 x4 and this M.2 SSD will be available 2015 Q2 in capacities of 128,256,512 and 1TB. The controller itself supports 256-Bit AES encryption, has end-to-end data protection, supports both NVMe and AHCI protocols and present specs identify read performance as high as 2.8GB/s, write as high as 1.2GB/s and IOPS as high as 350K. Kilde Corsair bruker Phison kontroller i noen av deres SSD'er , så sannsynligvis vil de også komme med noe liknende ... Dette er vel ikkje SÅ heftig før vi får se skikkelige tall og tester. 350k iops i QD 64 RR er jo mye, men ikkje så mye mere enn det man kan få nå. Noen 850pro i raid, så har man det lett. Får 470k iops RR på min P3700 Med 2 stk Areca 1883 i software raid er jeg oppe i millionen, og da får cpuen kjørt seg skikkelig i tillegg Endret 8. januar 2015 av Nizzen Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. januar 2015 Del Skrevet 9. januar 2015 Med 2 stk Areca 1883 i software raid er jeg oppe i millionen, og da får cpuen kjørt seg skikkelig i tillegg Har du sjekka CPU load i Taskmanager ved høy IO da? Stresser godt din 5960X? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå