Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Det er allerede noen som har fått tak i SM951 ( Good news, you can find them on eBay where an early adopter is pulling them out of OEM laptops and selling for a reasonable price ) - og benket den :

as_ssd_bench_SAMSUNG_MZHPV512_12_22_2014

Tilsvarende 163 000 IOPS Read / 98 000 IOPS Write.

Klarte å finne prisliste hos en forhandler (desverre laang leveringstid ) :

239 $ for 256 GB

464 $ for 512 GB

Hentet ifra denne tråden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til de som har erfaring med RAID. Hva kan jeg forvente av 4-6 Crucial M550 128 GB i RAID? De er jo ikke i utgangspunktet relativt raske, altså 128 GB-versjonen.

Grunnen til at jeg spør er at jeg fant et for-godt-til-å-være-sant-tilbud og handler en haug as we speak. Hvis det viser seg å være lureri, så kan jeg vel få krevd tilbake pengene på en eller annen måte?

Altså, hva faen tenker de med? M550 1 TB til 607 kr?! Og 128 GB til 155 kr? Er det konkurssalg eller lureri? 256 GB-versjonen koster fortsatt 921 kr. :p What. The. Fuck.

Butikken har tilsynelatende akseptable omtaler, håper ikke de er falske.

Videre fant jeg:

Denne

og denne

ooog denne

Hva i helvete?

Er jeg en komplett amøbe av en idiot og usannsynlig optimistgjøk som går på dette?

EDIT:

Ser ikke dette rart ut?

Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Bestilte noen få på mastercardet, så får vi se hva som skjer... Min gjetning er at de priser ned et par semi-populære produkter for å tiltrekke seg kunder, og så kanseleres ordren elns. Da har han vunnet PR + noe negativ PR.

Et desperat forsøk. :p

Edit: SKal litt gjøres å overbevise om at det bare er feilprising. Ikke noe ekstrem feilprising heller, som en null for mye etc.., og gjelder mange varegrupper.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Hehe, sant nok. Men det er ikke akkurat en skriveleif, eller ti. Ja, jeg ser ikke helt fellesnevneren her.

Virker ikke som noe direkte talltrøbbel, maskinen som har brukt en viss prosent i avslag eller noe... o,o

Det virker for min evne som et svindelforsøk/desperat forsøk av en som har gjort dette med vilje. Jaja. XD

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Er Alphadata en reell butikk som opererer som de skal med de prisene? Regner med at ting som ikke er på lager til de prisene ikke kan leveres, og ordren kanselleres. Lokkeprising!

Det står at de gir 1% av omsetningen til fattige, det er jo positivt.

Endret av C64C
Lenke til kommentar

Hehe, verdt er forsøk! Går det ikke så får du gå hardt mot hardt så er det forhåpentligvis ikke noe problem å få pengene tilbake! Hold oss oppdatert :)

Det som er morsomt med http://www.kontorutstyr.com/ hvor jeg bestille er at jeg først sendte en mail som jeg aldri fikk noe svar på. Sendte en ny mail hvor jeg kun skrev noe sånt som "Er det her jeg skal sende mail hvis jeg har spørsmål angående status på bestillinger etc?". Fikk svar samme dag, sendte et svar hvor jeg spurte angående min ordre også ble det stille igjen.

Lenke til kommentar

Hehe, verdt er forsøk! Går det ikke så får du gå hardt mot hardt så er det forhåpentligvis ikke noe problem å få pengene tilbake! Hold oss oppdatert :)

Det som er morsomt med http://www.kontorutstyr.com/ hvor jeg bestille er at jeg først sendte en mail som jeg aldri fikk noe svar på. Sendte en ny mail hvor jeg kun skrev noe sånt som "Er det her jeg skal sende mail hvis jeg har spørsmål angående status på bestillinger etc?". Fikk svar samme dag, sendte et svar hvor jeg spurte angående min ordre også ble det stille igjen.

Skal definitivt holde dere oppdatert!

Ja, der ser du. Kjipinger. De skaper jo et dårlig rykte for seg selv.

Ikke verdt å bruke minutter av mitt liv på å drømme om et salg det 99,999% sikkert aldri blir noe av.

Lov å håpe det er konkurssalg og at det har gått litt fort i svingene. :p Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Enda værre ting ifra CES :

Mushkin Hyperion M.2 SSD Reaches 2.8GB/s and 350K IOPS

640x384xMushkin-PCIe1.png.pagespeed.ic.E

Using the Phison PS5007 controller, the Hyperion relies on PCIe 3.0 x4 and this M.2 SSD will be available 2015 Q2 in capacities of 128,256,512 and 1TB.

The controller itself supports 256-Bit AES encryption, has end-to-end data protection, supports both NVMe and AHCI protocols and present specs identify read performance as high as 2.8GB/s, write as high as 1.2GB/s and IOPS as high as 350K.

Kilde

Corsair bruker Phison kontroller i noen av deres SSD'er , så sannsynligvis vil de også komme med noe liknende ...

Endret av johome
Lenke til kommentar

Enda værre ting ifra CES :

Mushkin Hyperion M.2 SSD Reaches 2.8GB/s and 350K IOPS

640x384xMushkin-PCIe1.png.pagespeed.ic.E

Using the Phison PS5007 controller, the Hyperion relies on PCIe 3.0 x4 and this M.2 SSD will be available 2015 Q2 in capacities of 128,256,512 and 1TB.

The controller itself supports 256-Bit AES encryption, has end-to-end data protection, supports both NVMe and AHCI protocols and present specs identify read performance as high as 2.8GB/s, write as high as 1.2GB/s and IOPS as high as 350K.

Kilde

Corsair bruker Phison kontroller i noen av deres SSD'er , så sannsynligvis vil de også komme med noe liknende ...

Dette er vel ikkje SÅ heftig før vi får se skikkelige tall og tester. 350k iops i QD 64 RR er jo mye, men ikkje så mye mere enn det man kan få nå. Noen 850pro i raid, så har man det lett.

Får 470k iops RR på min P3700 :p

Med 2 stk Areca 1883 i software raid er jeg oppe i millionen, og da får cpuen kjørt seg skikkelig i tillegg :green:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...