Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Apropos lynraske PCIe SSD, hvorfor får vi ikke kombinerte enheter med SSD + RAM"disk" med stort nok batteri/superkondensator til å overføre fra ram til SSD hvis strømmen skulle gå? 8-16 GB DDR3 koster jo ikke all verden, men jeg regner med det kan banke selv Mangstor SSDen på random skrive/lese IOPS for en brøkdel av prisen. Riktignok bare på en brøkdel av lagringsplassen, men jeg tror det er mange som ikke trenger så mye som 2,7 TB lynrask lagring, som gjerne kunne tenkt seg en mellomting. Lynraskt men lavere kapasitet.

Lenke til kommentar

Ja, det var vel noen lignende enheter for mange herrens år som prøvde seg på noe slikt. Ville nok kunne bli gjort rimelig heftig nå med NVMe og bootbar, og DDR3/DDR4. Foreløpig så blir vel Areca med 8 GB cache og tilsvarende løsninger nærmeste du kommer.

Lenke til kommentar

Min versjon av himmelen!

4TB NVMe SSD :D

UW8rRVF5.jpeg

Satan, er det dine?

Apropos lynraske PCIe SSD, hvorfor får vi ikke kombinerte enheter med SSD + RAM"disk" med stort nok batteri/superkondensator til å overføre fra ram til SSD hvis strømmen skulle gå? 8-16 GB DDR3 koster jo ikke all verden, men jeg regner med det kan banke selv Mangstor SSDen på random skrive/lese IOPS for en brøkdel av prisen. Riktignok bare på en brøkdel av lagringsplassen, men jeg tror det er mange som ikke trenger så mye som 2,7 TB lynrask lagring, som gjerne kunne tenkt seg en mellomting. Lynraskt men lavere kapasitet.

Noe sånt? Med akkumulatorenhet som ekstrautstyr. Endret av AdNauseam
Lenke til kommentar

Vent, jeg lette litt inni bios nå og så at jeg hadde glemt å merke ved en av ACHI kanalene.

Men jeg synes forsatt den er litt lav, eller er dette nå riktig?

attachicon.gifstuffssd.png

Kjør en ASSSD benchmark du. Det skal sies at amd har litt dårligere hastighet på sataportene sine enn Intel sine. Hvilken port bruker du? Skru av ALL strømsparing i windows og bios. Det hjelper også.

Lenke til kommentar

Byttet ut en Crucial M4 128GB med en Samsung 850 Pro 256GB i stuemaskinen idag. Samt installerte 2 x WD Red disker i Raid 1.

Andre lagrings disker er over 3 år og da er det på tide å flytte data til nye.

Svidde av over 3k på DI .

Er ikke P3700 men veldig happy med 850 Pro :)

post-35394-0-31043200-1420580476_thumb.png

post-35394-0-77963200-1420580479_thumb.png

Lenke til kommentar

Byttet ut en Crucial M4 128GB med en Samsung 850 Pro 256GB i stuemaskinen idag. Samt installerte 2 x WD Red disker i Raid 1.

Andre lagrings disker er over 3 år og da er det på tide å flytte data til nye.

Svidde av over 3k på DI .

Er ikke P3700 men veldig happy med 850 Pro :)

850 pro 256 er konge dem! Har selv 3 stk i raid-0. De er jo de beste vanlig satassdene nå, så da har du iallefall rask nok ssd til stuepc'en :green:

Lenke til kommentar
Kjør en ASSSD benchmark du. Det skal sies at amd har litt dårligere hastighet på sataportene sine enn Intel sine. Hvilken port bruker du? Skru av ALL strømsparing i windows og bios. Det hjelper også.

Går nok greit ikke så mye forskjell fra normalen tror jeg, dette er forsatt en god del forran hva jeg er vant med fra før av hehe.

Lenke til kommentar

Noe sånt? Med akkumulatorenhet som ekstrautstyr.

Nja, du er inne på noe, men ikke fult så steinaldersk.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...