Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Tenkte jeg skulle legge inn RST 13.1 fra Intels dowloadsenter, men får denne feilmeldingen når jeg åpner fila. Noen som vet hva det skyldes? Sitter på Win7 64bit. Søker jeg på kun Win 7 64bit i downloadsenteret, får jeg ingen treff på RST, så jeg regner med at den som er for win 7, 8 og 8.1 gjelder for både 32 og 64 bit?

attachicon.gifSetup_RST.JPG

Hei!

Bumper denne jeg:) Noen som har en forklaring? Specs står i signaturen, etter det jeg har lest er det da ingenting der som ikke skulle være støttet av 13.1? Sitter på 12.9 pr. idag.

Lenke til kommentar

WD HGST viser frem SSD med prestasjoner som nesten ikke er til å fatte .....

Den bruker ikke tradisjonell NAND , den bruker PCM ( Phase change memory )

This week at the Flash Memory Summit, HGST will show a prototype SSD designed with phase change memory that it claims can hit three million random read I/Os (512-byte) and a random read access latency of 1.5 microseconds.

Typical random access read latency for consumer NAND is 0.1ms, or roughly 100 microseconds. HGST is claiming access latencies almost two orders of magnitude smaller than the fastest SLC NAND flash you can buy.

Screenshot fra dette dokumentet :

2i919ag.jpg

Samsung 850 Pro klarer drøye 10 000 IOPS ved QD 1

Intel P3700 klarer ca 11 500 IOPS

Samsung

6478_56_samsung_850_pro_1tb_ssd_review_t

Intel

6520_12_intel_dc_p3700_800gb_nvme_vs_int

Kilde

Legger til bilder av vidunderet :

DSC04122.JPG

DSC04124.JPG

DSC04125.JPG

DSC04126.JPG

DSC04127.JPG

Det ser jo ut til at den virkelig klarer 700 K IOPS Read ved QD1 .... :)

Endret av johome
Lenke til kommentar

er det for tidlig å tenke på å investere i hovedkort med M.2 ? eller er den bare litt raskere enn det vi har i dag?

Du har vel knapt noe valg. De fleste nye hovedkort har M.2 på hovedkortet :p

M.2 virker å ha litt lavere latency en vanlig sata ssd pga den er nærmere cpu. Ellers venter jeg enda på at Samsung sin toppmodell av m.2 og adata sin skal komme på markedet, og ikkje bare OEM.

Lenke til kommentar

Spørsmål: En kjenning i utlandet skal "speile" en 250GB Samsung 840 EVO over på en 500GB 840 EVO, ved å bruke Samsung sin programvare.

Lar dette seg gjøre ved å koble 500GB-disken til E-SATA porten på kabinettet, eller må det gjøres via de interne portene på hovedkortet. Har helt ærlig aldri brukt en E-SATA port, men ser jo for meg at den fungerer akkurat likt en intern siden den er koblet til en intern.

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Ja, det er som du sier det samme som Sata, bare ofte med litt høyere spenning/forsterkning for å ta høyde for litt lengre kabel. Kan ikke se for meg at det skal skape noe problemer. :hmm: Det registreres og håndteres på akkurat samme måte.

Men når man skal speile noe, så ser jeg for meg at det gikk fint å gjøre dette over de fleste formater, som f.eks USB også for den saks skyld.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Mente om jeg skulle kjøpe nytt for å få meg M.2, har jo skjedd så lite på cpu,gpu og lagrings fronten siste år at jeg har litt abstineser :)

Ellers venter jeg enda på at Samsung sin toppmodell av m.2 og adata sin skal komme på markedet

Hva har denne å by på ?

Adata sin ssd klarer ca 1.8GB/s sekvensiell lesehastighet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, det er som du sier det samme som Sata, bare ofte med litt høyere spenning/forsterkning for å ta høyde for litt lengre kabel. Kan ikke se for meg at det skal skape noe problemer. :hmm: Det registreres og håndteres på akkurat samme måte.

Men når man skal speile noe, så ser jeg for meg at det gikk fint å gjøre dette over de fleste formater, som f.eks USB også for den saks skyld.

Takker :)

For orden skyld mente jeg med "speile" at han skal erstatte 250-disken med en 500 pga. plassmangel og ikke er kompetent til å utføre en clean install ;)

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Nylig installert stue-PC med litt stor SSD som jeg heller vil ha en mindre SSD i. Kan jeg speile den stores innhold over på en liten SSD så lenge innholdet er "lite nok" eller vil programvaren se på totalstørrelsen på diskene og nekte å utføre?

Lenke til kommentar

Takker :)

For orden skyld mente jeg med "speile" at han skal erstatte 250-disken med en 500 pga. plassmangel og ikke er kompetent til å utføre en clean install ;)

Via USB går også helt fint :). Har gjort det på laptops som kun har hatt USB når de har fått SSD.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...