Nizzen Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 samsung 850pro på lager i usa. http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16820147360 Bør komme her snart. Dog Usa har ikkje fått Asus Swift monitor enda, det har vi Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 1. august 2014 Del Skrevet 1. august 2014 samsung 850pro på lager i usa. http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16820147360 Bør komme her snart. Dog Usa har ikkje fått Asus Swift monitor enda, det har vi Gleder meg til den er i hus Valgte å drite i fornuften denne gang, da eg er blitt skikkelig fan av Samsung sine ssd'er. Har ikke hatt en eneste feil på dem siden jeg kjøpte min første 830 Lenke til kommentar
Switters Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Hei! Tenkte jeg skulle legge inn RST 13.1 fra Intels dowloadsenter, men får denne feilmeldingen når jeg åpner fila. Noen som vet hva det skyldes? Sitter på Win7 64bit. Søker jeg på kun Win 7 64bit i downloadsenteret, får jeg ingen treff på RST, så jeg regner med at den som er for win 7, 8 og 8.1 gjelder for både 32 og 64 bit? Setup_RST.JPG Hei! Bumper denne jeg:) Noen som har en forklaring? Specs står i signaturen, etter det jeg har lest er det da ingenting der som ikke skulle være støttet av 13.1? Sitter på 12.9 pr. idag. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. august 2014 Del Skrevet 5. august 2014 Nå er folkemodellen Samsung 850pro 256GB på lager i Norge endelig! http://www.multicom.no/850-PRO-256GB-SSD-2e5in-SATA-III-SAMSUNG/cat-p/c/p7545166 Lenke til kommentar
johome Skrevet 7. august 2014 Del Skrevet 7. august 2014 (endret) WD HGST viser frem SSD med prestasjoner som nesten ikke er til å fatte ..... Den bruker ikke tradisjonell NAND , den bruker PCM ( Phase change memory ) This week at the Flash Memory Summit, HGST will show a prototype SSD designed with phase change memory that it claims can hit three million random read I/Os (512-byte) and a random read access latency of 1.5 microseconds. Typical random access read latency for consumer NAND is 0.1ms, or roughly 100 microseconds. HGST is claiming access latencies almost two orders of magnitude smaller than the fastest SLC NAND flash you can buy. Screenshot fra dette dokumentet : Samsung 850 Pro klarer drøye 10 000 IOPS ved QD 1 Intel P3700 klarer ca 11 500 IOPS Samsung Intel Kilde Legger til bilder av vidunderet : Det ser jo ut til at den virkelig klarer 700 K IOPS Read ved QD1 .... Endret 7. august 2014 av johome Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. august 2014 Del Skrevet 8. august 2014 (endret) Fint å se at dem brukte Ubuntu som OS da de bencha den også Endret 8. august 2014 av Betroz 1 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 er det for tidlig å tenke på å investere i hovedkort med M.2 ? eller er den bare litt raskere enn det vi har i dag? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. august 2014 Del Skrevet 13. august 2014 er det for tidlig å tenke på å investere i hovedkort med M.2 ? eller er den bare litt raskere enn det vi har i dag? Du har vel knapt noe valg. De fleste nye hovedkort har M.2 på hovedkortet M.2 virker å ha litt lavere latency en vanlig sata ssd pga den er nærmere cpu. Ellers venter jeg enda på at Samsung sin toppmodell av m.2 og adata sin skal komme på markedet, og ikkje bare OEM. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Mente om jeg skulle kjøpe nytt for å få meg M.2, har jo skjedd så lite på cpu,gpu og lagrings fronten siste år at jeg har litt abstineser Ellers venter jeg enda på at Samsung sin toppmodell av m.2 og adata sin skal komme på markedet Hva har denne å by på ? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 (endret) Skal du først ha noe nytt, så kan man jo alltids ta noe skikkelig fancy, raske saker: http://www.multicom.no/SSD-DC-P3600-SERIES-400GB-20NM-2e5IN-PCIE-3e0-MLC-SINGLE-PACK-IN-INT-INTEL/cat-p/c/p7493874 Endret 14. august 2014 av Andrull Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 (endret) Spørsmål: En kjenning i utlandet skal "speile" en 250GB Samsung 840 EVO over på en 500GB 840 EVO, ved å bruke Samsung sin programvare. Lar dette seg gjøre ved å koble 500GB-disken til E-SATA porten på kabinettet, eller må det gjøres via de interne portene på hovedkortet. Har helt ærlig aldri brukt en E-SATA port, men ser jo for meg at den fungerer akkurat likt en intern siden den er koblet til en intern. Endret 14. august 2014 av TXD1979 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Ja, det er som du sier det samme som Sata, bare ofte med litt høyere spenning/forsterkning for å ta høyde for litt lengre kabel. Kan ikke se for meg at det skal skape noe problemer. Det registreres og håndteres på akkurat samme måte. Men når man skal speile noe, så ser jeg for meg at det gikk fint å gjøre dette over de fleste formater, som f.eks USB også for den saks skyld. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Mente om jeg skulle kjøpe nytt for å få meg M.2, har jo skjedd så lite på cpu,gpu og lagrings fronten siste år at jeg har litt abstineser Ellers venter jeg enda på at Samsung sin toppmodell av m.2 og adata sin skal komme på markedet Hva har denne å by på ? Adata sin ssd klarer ca 1.8GB/s sekvensiell lesehastighet. 2 Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 (endret) Ja, det er som du sier det samme som Sata, bare ofte med litt høyere spenning/forsterkning for å ta høyde for litt lengre kabel. Kan ikke se for meg at det skal skape noe problemer. Det registreres og håndteres på akkurat samme måte. Men når man skal speile noe, så ser jeg for meg at det gikk fint å gjøre dette over de fleste formater, som f.eks USB også for den saks skyld. Takker For orden skyld mente jeg med "speile" at han skal erstatte 250-disken med en 500 pga. plassmangel og ikke er kompetent til å utføre en clean install Endret 14. august 2014 av TXD1979 Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 Nå er jeg med, så mye potensiale i M.2 som denne http://www.amazon.com/Samsung-NGFF-PCIe-Gen2-128GB/dp/B00IT8VTN2 Lenke til kommentar
mandela Skrevet 14. august 2014 Del Skrevet 14. august 2014 er det for tidlig å tenke på å investere i hovedkort med M.2 ? eller er den bare litt raskere enn det vi har i dag? Ikke direkte relatert, men denne er "morsom": http://anandtech.com/show/8324/combo-sdimm-apacer-adds-sata-m2-storage-to-dram-modules Lenke til kommentar
Pop Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Nylig installert stue-PC med litt stor SSD som jeg heller vil ha en mindre SSD i. Kan jeg speile den stores innhold over på en liten SSD så lenge innholdet er "lite nok" eller vil programvaren se på totalstørrelsen på diskene og nekte å utføre? Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Det skal fungere helt fint så lenge det er plass på disken Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 Bestilte meg en Samsung EVO 500gb i natt. Skal bytte ut de 2 Samsung 830 120gb diskene mine. De fungerer som de skal. Men ville ha mere plass. Så kan eg kjøpe en til etterhvert for å erstatte 1terra snurredisken min. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. august 2014 Del Skrevet 15. august 2014 (endret) Ja, det er som du sier det samme som Sata, bare ofte med litt høyere spenning/forsterkning for å ta høyde for litt lengre kabel. Kan ikke se for meg at det skal skape noe problemer. Det registreres og håndteres på akkurat samme måte. Men når man skal speile noe, så ser jeg for meg at det gikk fint å gjøre dette over de fleste formater, som f.eks USB også for den saks skyld. Takker For orden skyld mente jeg med "speile" at han skal erstatte 250-disken med en 500 pga. plassmangel og ikke er kompetent til å utføre en clean install Via USB går også helt fint . Har gjort det på laptops som kun har hatt USB når de har fått SSD. Endret 15. august 2014 av Theo343 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå