Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har bestilt meg

Sandisk Extreme Cruzer PRO 128GB USB 3.0 minnepen.

Heftig ytelse for en USB stick.

As far as performance goes, the SanDisk Extreme Pro performed with top-in-class numbers overall. The SanDisk drive hit 229MB/s read and 211MB/s write for sequential activity and 229MB/s read and 66.4MB/s write for random transfer speeds.

http://www.storagereview.com/sandisk_extreme_pro_usb_30_flash_drive_review_128gb

Lenke til kommentar

Har bestilt meg

Sandisk Extreme Cruzer PRO 128GB USB 3.0 minnepen.

Heftig ytelse for en USB stick.

As far as performance goes, the SanDisk Extreme Pro performed with top-in-class numbers overall. The SanDisk drive hit 229MB/s read and 211MB/s write for sequential activity and 229MB/s read and 66.4MB/s write for random transfer speeds.

http://www.storagereview.com/sandisk_extreme_pro_usb_30_flash_drive_review_128gb

Høres digg ut :)

Lenke til kommentar

Sånn for ordens skyld.

Det er ingen 64gb versjon av denne Cruzer extreme PRO , den lages kun i 128GB (120) kapasitet.

Det er en annen modell (heter kun extreme) og er den "nest beste" fra Sandisk og har en litt annen simplere utforming , annen kontroller og nand. De er også kjappe , men et godt stykke unna PRO.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Har ryddet en del på min Win7Pro med 120GB Intel boot/system SSD. Fått frigjort ca. 40GB. Fikk også redusert WinSxS fra 17,5 til 11GB med "Disk Cleanup - Windows Update Cleanup + Service Pack Backup files" og "DISM /online /Cleanup-Image /SpSuperseded" . Noen som vet hvordan man får redusert WinSxS ytterligere? Dette er vel en av de største "designfeilene" de har gjort med Win7 som de rettet opp i Win8.

Installasjonen er fra april 2010 så den er heftig gammel men med litt vedlikehold i ny og ned er den nesten god som ny og reinstallasjon er pes. Foretrekker faktisk å unngå reinstallasjon så langt som mulig selv ved bytte av maskin så lenge jeg ikke kjører OEM lisens. Før reinstallerte jeg i hytt og pine, men ikke nå lenger. Når Windows 9 kommer blir det nok reinstallasjon.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Backup av systemet etter programmer og drivere og Servicepacks er installert, og vips så er det bare noen få minutter å reinstallere fra en minnepenn.

Mindre herk enn å rydde opp i alle fall.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Backup av systemet etter programmer og drivere og Servicepacks er installert, og vips så er det bare noen få minutter å reinstallere fra en minnepenn.

Mindre herk enn å rydde opp i alle fall.

Det er vel en sannhet med modifikasjoner. Har man satt opp systemet utover de simpleste endringene man kan gjøre og i tillegg har mange programmer som ikke har rene sikkerhetskopi-prosedyrer / filer, tar det fort flere timer.

SSD-spørsmål:

Ønsker å kjøpe den mest pålitelige m-sata ssd brikken til under 1000kr som er å oppdrive, minimum 120GB. Tips?

Endret av mandela
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for innspill. Har tittet på følgende, heller mot Intel pga deres programvare og 5års garanti, har både Samsung 830 og to stykk Intel 520 fra før av (tror ikke Intel har gjort det så bra i endurance tester dog):

Intel 530 120GB til 800kr

Intel 530 180GB til 1050kr

Samsung 840 EVO 120GB til 730kr

Crucial M500 mSATA 240GB til 1000kr

Crucial M550 finnes ikke i noen butikker jeg vurderer å handle i og deres MX finnes ikke i msata (ennå).

Endret av mandela
Lenke til kommentar

Ser at Samsung har fått ut msata versjon av 840 Evo.

Ville kanskje prøvd en sånn.

Har forøvrig Crucial/Micron SSD'er helt fra 2009 i daglig bruk og har fått litt forkjærlighet for disse i kritiske maskiner (laptops etc). Utenom den 1000t buggen så har jeg erfart null problem med de (m4 og m500)

Lenke til kommentar

Dustin så jeg hadde kampanje på intel 525 120GB msata .

http://www.dustinhome.no/product/5010665987/intel-525-series-120gb-msata-ssd/

Når det er sagt har man også crucial m500 i msata format til 6-700 for 120GB.

Intel og Crucial holder jeg langt oppe når det kommer til pålitelighet uten at de er råest på hastighet .

Jeg var også veldig fornøyd med min Crucial M4 til den plutselig daua. Etter det var jeg ikke riktig så fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...