Theo343 Skrevet 4. august 2013 Del Skrevet 4. august 2013 look hard and say "consider yourself updated", så monterer du den i maskinen igjen. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. august 2013 Del Skrevet 5. august 2013 Hvordan kan jeg oppdatere en SSD som nekter å la seg oppdatere? Prøvd alt. Min SSD lar seg ikke oppdatere. Prøv å sette ssden i en maskin med intel hovedkort, og koble den til en intel sataport. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. august 2013 Del Skrevet 6. august 2013 Samsung Magician Software 4.2 http://www.samsung.com/global/business/semiconductor/samsungssd/downloads/Samsung_Magician_Setup_v42.zip Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Sitter å lurer på hva jeg bør velge av SanDisk Extreme II 480GB eller Samsung 840 PRO 512GB. Begge vinner og taper tester opp mot hverandre. Hvilken ville dere valgt? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Samsung 840 PRO ville jeg valgt, selv om SanDisk er et svært annerkjent merke på bedriftmarkedet. Er heller ikkje veldig fan av sandforce baserte ssder, tross at de er friskmeldte. 840 PRO er vel egentlig hakke vassere på veldig mange tester også. Endret 8. august 2013 av Nizzen Lenke til kommentar
johome Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Er heller ikkje veldig fan av sandforce baserte ssder, tross at de er friskmeldte. Sandisk Extreme II bruker Marvell 9187 De har også vært dyktig med egenutviklet firmware til kontrolleren. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Sandisk Extreme II bruker Marvell 9187 De har også vært dyktig med egenutviklet firmware til kontrolleren. uflaks Uansett så Virker 840pro å yte generelt bedre. Iallefall det jeg har sett Lenke til kommentar
pOOf Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 (endret) Kan noen gi meg et tips om hvilken av de rimeligste SSD diskene som er best? Skal ha 120GB. Det blir eneste disk i en bærbar maskin, må være 2,5". Windows er operativsystemet, og utenom dette blir det kun småprogrammer og litt bilder som vil bli lagret. Endret 8. august 2013 av pOOf Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 8. august 2013 Del Skrevet 8. august 2013 Så er jo Samsung SSD Magician programvaren bra også. 1 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 Jeg kan ikke huske om jeg har postet denne før, men det er litt interresant lesestoff for de som er interesert i SSD arkitektur, og hvorfor det er en forskjell mellom SSD RAID og native PCIe SSD. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 11. august 2013 Del Skrevet 11. august 2013 Jeg kan ikke huske om jeg har postet denne før, men det er litt interresant lesestoff for de som er interesert i SSD arkitektur, og hvorfor det er en forskjell mellom SSD RAID og native PCIe SSD. Postet hva? 1 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 11. august 2013 Forfatter Del Skrevet 11. august 2013 LOL, glemte link: http://www.fusionio.com/white-papers/beyond-ssd/ Lenke til kommentar
Anders Jensen Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 LOL, glemte link: http://www.fusionio.com/white-papers/beyond-ssd/ Ytelse koker ned til forsinkelse. High-queued IOPS er svært høy på stort sett alle store systemer, men det er skjelden en får utnyttet det. I teorien samme problem som bandwidth-delay product på WAN linker og prosessorer med alt for mange trege kjerner. SSD har enorm intern parallellitet som gir høy gjennomstrømning (BW, IOPS), men den virkelige utfordringen er å få ned forsinkelsen per oppgave. Sjekk ut IOPS, SchmIOPS: http://www.flashmemorysummit.com/cgi-bin/start.cgi/HTMLOS_Pages/Entrance_Proceedings.html Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 17. august 2013 Forfatter Del Skrevet 17. august 2013 Ja, man blir på en måte begrenset av Amdahl's lov, men i motsettning til prosessering tror jeg muligheten for OOO og parallellitet for lagring er større. Når (/om) software designere begynner å ta hensyn til SSD tror jeg vi vil se litt til Gustafson's lov. Mye bruk av lagring har mye mulig parallellitet, men mange programmer arbeider synkront eller asynkront med lav eller ingen kø. For forbrukere er også noe av problemet komprimerte data for å spare plass, og som gir en CPU-flaskehals når disse skal pakkes ut. Det er spesielt ille når denne dekomprimeringen kun bruker én tråd. Dersom man har nok plass ville det vært kjekt å kunne ha deler av eller hele programmet (filer det bruker) utpakket/ukomprimert. Lenke til kommentar
branick Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Kan det ha seg at min SSD begynner å bli vel sliten? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Og du bruker SATA 3.0 port/kontroller ? Lenke til kommentar
branick Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Ja, alltid brukt intel sine porter på hovedkortet mitt siden jeg bygget maskinen noen år tilbake. Merker at systemet har blitt merkbart tregere i de siste mnd, spesiellt på oppstart av litt enklere programmer. Word tar meg vel 6 sekunder å starte nå, mens det gikk på halvsekundet når alt var nytt. Mystiifistiske saker. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 24. august 2013 Forfatter Del Skrevet 24. august 2013 Om du mistenker det er SSDen, som ser ut til å ha noe lave resultater (spesilt sekvensiell skriv), kan du jo prøve en backup og hurtigformatering dersom du har firmware som støtter trim (husker ikke hvilken generasjon og revisjon det ble innført hos diverse sandforce SSDer). Ellers er secure erase også en mulighet. Hvordan blir tallene på 0% og 100% kompressjon i ASU? Lenke til kommentar
branick Skrevet 24. august 2013 Del Skrevet 24. august 2013 Disken skal støtte trim, står ihvertfall så på nettet angående min disk (ref kjøpetidspunkt). Blir vel til å kjøre en secure erease og se om problemet løser seg. Resultater med 0% og 100% lagt til. Lenke til kommentar
LMH Skrevet 25. august 2013 Del Skrevet 25. august 2013 (endret) Er det mogleg å sjå forskjell på SATA 2 og 3 kablar? Har ein kabel føre meg her no, alt som står på den er: "2725 E314998 AWM 80C 30V VW-1 Serial ATA 26AWG DERONXIN" og så står det "Serial ATA" på eine enden og "HDD" på den andre.Edit: Og her trudde eg at vi hadde ein SATA 2 kabel med 3Gb/s og SATA 3 kabel med 6Gb/s, men eg forstår det slik at det ikkje er tilfelle? Endret 25. august 2013 av LMH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå