Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leste nettopp dette om SATA Express (vet at den ikke er helt fersk):

 

http://www.anandtech.com/show/6294/breaking-the-sata-barrier-sata-express-and-sff8639-connectors

 

Hva tror dere om dette? Er det ikke klønete med bredere kabler for nye disker? jeg håpte vi ville slippe det igjen etter IDE...

 

Reagerte også litt på denne formuleringen:

 

On the right you have SATA Express, which will deliver up to 1GB/s on PCIe 2.0 and up to 2GB/s over PCIe 3.0.

 

Hvorfor omtaltes PICe 2.0? Alle chipset som får SATA Express vil vel støtte PCIe 3.0?

Lenke til kommentar

Forhåpentligvis mer stabil. Lavere utvalg av kapasiteter. Mer optimalisert firmware for rask boot.

Revodrive med 4R0 vil ha høyere båndbredde. 2R0 Samsung 840 pro vil sannsynligvis slå denne i det meste, og til en bedre pris.

 

Jeg har kommentert under artikkelen om du lurer på mer av mine meninger om den :)

Lenke til kommentar

What! Oppdaterte nå firmware på M4 til 070h. Skriveytelsen på random writes ble forferdelig, eksempelvis 3.16MB 4K i både anvil og as.

Downgraded til 040h men problemet vedvarer. Wtf?, noen som vet noe om dette?

Z87

 

Nei, jeg skjønner ikke det. Har selv oppdatert min M4 til 070h og les/skriv er på ca 12MB/19MB på SATA2 port. Sekvensiell les/skriv er på ca 220/230MB eller der omkring, helt som ventet på SATA2 port.

Lenke til kommentar

Nei, du trenger ikke 7mm til 9,5mm adapter. Disken festes som regel med skruer og skrufestene er helt like på 7 og 9,5mm tykke disker. Det gjelder andre tykkelser også. Hvis det ikke er skrufeste i din maskin så trenger du bare en møbelknott for å bygge opp de 2,5 millimeterne i motsatt ende av disken enn der den plugges inn.

Takk Simen. Da går jeg for den, så får jeg spare til den nye Samsung 1TB og investere i den til neste år :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...