Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, det var nok feil tråd ja. Jeg har flyttet innlegget mitt nå. Om noen lurer, dette var riktig plass. :)

 

Tja, kanskje ikke så helv... feil uansett. Har du PC etc på hytta og aggregat som driver hele sulamitten, blir vel regnestykket ganske likt.

 

Men back to topic, lurer på å bytte ut min X25-M med en liten større SSD. Har XP på X25-M, men det blir muligens Windws 7 Ultimate på den nye SSD, så kanskje en Samsung 840, Intel 335, 520 eller hva?

Lenke til kommentar

Tja, kanskje ikke så helv... feil uansett. Har du PC etc på hytta og aggregat som driver hele sulamitten, blir vel regnestykket ganske likt.

 

Men back to topic, lurer på å bytte ut min X25-M med en liten større SSD. Har XP på X25-M, men det blir muligens Windws 7 Ultimate på den nye SSD, så kanskje en Samsung 840, Intel 335, 520 eller hva?

520 Yter best, men er dyrest, med mindre den er på tilbud, 335 og 840 har begge sine + og - ;)
Lenke til kommentar

Sukk, ja det var jo ikke store utvalget i den nett butikken jeg bruker. Blir enten 840 Pro 256GB til 199 euro eller Crucial M4 256 GB til 169 euro. Har jo begge disse to fra tidligere, så blir vel hipp som happ hvilken jeg tar.

 

Ja, og så må jeg ha en snurre disk også, en Seagate Barracuda 1TB skulle vel funke okay den?

Lenke til kommentar

Avhengig av ytelse kan SLC være interesant for boot disk bruksområde. Ikke at du trenger skrivesyklusene, men mindre page size og lavere latency i selve NAND kan gi høyere IOPS ytelse ved lave QD dersom kontrolleren og firmware er god. Det jeg vil se på for min neste SSD oppgradering vil være ytelse og pris, kapasitet vil være lite relevant. Latency vil også være mer viktig enn sekvensiell hastighet da for boot disk, men det er jo koselig å være med i GB/s boot disk klubben :)

 

Jeg har ikke lett etter SSD nyheter i det siste, om noen har linker til gode artikler eller press releases for nye produkter sluppet i år er det bare å poste her.

Lenke til kommentar

http://thessdreview.com/daily-news/latest-buzz/transcend-announces-ssd740-sataiii-ssd-featuring-jmf667h-jmicron-controller/

 

Interessant nytt bidrag fra Transcend SSD740, micron JMF667H controller med ddr3 cache yter 530 reads og 470 writes over SATAIII grensesnitt. Ukomprimerbare data 4K random read/write hhv 283/267 MB/s

 

Var vel thessdreview news jeg var inne på før idag også tror jeg. Er ikke browser historikk i Android tablet ...?

,

 

 

 

Jeg har ikke lett etter SSD nyheter i det siste, om noen har linker til gode artikler eller press releases for nye produkter sluppet i år er det bare å poste her.

 

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

 

 

Som i praksis betyr at 256 ( og 128 ) GB modellene taper ganske så kraftig på sekvensiell skriveytelse.

Man må nå opp til 500 GB for å få best mulig skriveytelse.

So what. Man kjøper ikke de små modellene av denne om det er fart man er ute etter.

Da finns det andre, bedre alternativer.

Men godt at du påpeker det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Glemmer aldri den dagen jeg fikk min første SSD.. Intel 80 G2:) etter tips fra denne tråden. Stappet den inn i den slepbare pc`n, Deretter satte jeg opp en Batch fil som åpnet 22 div,store og små programmer innen nøyaktig 4 sekunder:) Dette er vel nå rundt 4 år siden :)

Yep, hadde også G2. Nå kjører jeg OS på 840Pro. Merker egentlig ikke forskjell :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...