Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, det blir vel Intel 335, 520, Samsung 840, 840 Pro (kanskje litt dyr 840 Pro) eller Crucial M4 SSD. Hvis du kun skal ha OS på den, holder det lenge med 128 GB.

 

Jeg har en 840 Pro 256GB, og har OS pluss en del programmer på den, fortsatt 173GB ledig.

 

Takk for raskt svar, så 840 var rimelig billig.

Lenke til kommentar

Prisen for 500GB 840 begynner å bli levelig nå. Vurderer oppgradering fra 2x160G2 snart.

 

EDIT:

Da venter jeg en 840 500GB i posten, time for a change.

Samtidig har jeg endelig fått byttet ut mine slitne 2x80G1 (OS) til en single 120GB SSD. Bare smelle den over fra Raid-mode til ACHI så jeg får trim.

 

"Oh, single drives, single drives

single all the way

Oh, what fun it is to ride

In a one horse open sleigh" :p

 

Med tanke på hvor god ytelse man nå har i single SSD blir det ikke noe mer R0 her i gården. Trenger jeg mer plass bruker jeg andre teknikker.

Endret av Theo343
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har fått et merklig problem på maskina mi. Programmer starter mye tregere. 7 sec for Firefox..!! Like mange add-ons på som da ting var responsivt, så det er ikke det. Outlook og Winamp også starter like tregt som det skulle vært fra en HDD. Men Windows starter opp like raskt, og jeg får riktige resultater i Anvil benchen.

 

- Jeg har prøvd å fjerne anti-virus, men det hjalp ingenting.

- Jeg kjørte en erase og la tilbake image, men det fixa det heller ikke, og jeg vet at den installen funka som den skal tidligere.

 

Kan det ha kommet en Win7 oppdatering som føkker med ssd ytelsen? Har dere noen andre forslag?

 

Jeg kan selvsagt installere Windows og alt på nytt....men vil helst ikke det da. Spessielt med tanke på at det samme kan skje igjen. Uansett hva det er, så er det et merklig problem.

post-10067-0-28810300-1370180451_thumb.png

Lenke til kommentar

Jeg har fått et merklig problem på maskina mi. Programmer starter mye tregere. 7 sec for Firefox..!! Like mange add-ons på som da ting var responsivt, så det er ikke det. Outlook og Winamp også starter like tregt som det skulle vært fra en HDD. Men Windows starter opp like raskt, og jeg får riktige resultater i Anvil benchen.

 

- Jeg har prøvd å fjerne anti-virus, men det hjalp ingenting.

- Jeg kjørte en erase og la tilbake image, men det fixa det heller ikke, og jeg vet at den installen funka som den skal tidligere.

 

Kan det ha kommet en Win7 oppdatering som føkker med ssd ytelsen? Har dere noen andre forslag?

 

Jeg kan selvsagt installere Windows og alt på nytt....men vil helst ikke det da. Spessielt med tanke på at det samme kan skje igjen. Uansett hva det er, så er det et merklig problem.

 

Følg med i taskmanager under services om en service startes når du åpner firefox, om det er en service som må stå på auto og/eller står på auto og starter ikke pga. bug.. Starter firefox kjapt som vanlig på neste forsøk etter førstestarten som er treig, så er det en service bug eller lignende..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Har du en lagt inn en driver til nvidia med bugget app. launch acc.?

Ellers ville jeg byttet/oppdatert chipsetdrivere, opp/de-gradert RST, dette i tillegg til skjermkort driver..

 

Du svarte aldri på om dette gjelder første start av disse applikasjonene only, og at de neste er responsive som vanlig, mao. neste start av dem etter du har lukket dem uten noen reboot imellom..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...