PinkCase Skrevet 29. mai 2013 Del Skrevet 29. mai 2013 Det vil ikke påvirke de andre diskene som står i maskinen om jeg endrer til AHCI i bios? Nei Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Ikke i negativ sammenheng i hvert fall. ;-) Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Ny firmware tilgjengelig til 840 Pro! Noen som har testa? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 (endret) Hvis det er 5B0Q du mener, så har jeg den allerede. Har ikke gjort noen benchmark med den enda, men det er fort gjort. Endret 30. mai 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Buzz76 Skrevet 30. mai 2013 Del Skrevet 30. mai 2013 Jah... så den har vært ute ei stund nå ja Menne... noen som vet hva DAS funksjonen er? Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Så hvilken SSD går man for til den stasjonære i dag? Tenker egentlig bare på å ha OSet på den, og har et rimelig labert studentbudsjett? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Tja, det blir vel Intel 335, 520, Samsung 840, 840 Pro (kanskje litt dyr 840 Pro) eller Crucial M4 SSD. Hvis du kun skal ha OS på den, holder det lenge med 128 GB. Jeg har en 840 Pro 256GB, og har OS pluss en del programmer på den, fortsatt 173GB ledig. Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Tja, det blir vel Intel 335, 520, Samsung 840, 840 Pro (kanskje litt dyr 840 Pro) eller Crucial M4 SSD. Hvis du kun skal ha OS på den, holder det lenge med 128 GB. Jeg har en 840 Pro 256GB, og har OS pluss en del programmer på den, fortsatt 173GB ledig. Takk for raskt svar, så 840 var rimelig billig. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 31. mai 2013 Del Skrevet 31. mai 2013 Samsung 840 er ikke dårlig i det hele tatt. Kjøpte en 250GB til madamen sin PC, og hun er veldig happy med den. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 (endret) Prisen for 500GB 840 begynner å bli levelig nå. Vurderer oppgradering fra 2x160G2 snart. EDIT: Da venter jeg en 840 500GB i posten, time for a change. Samtidig har jeg endelig fått byttet ut mine slitne 2x80G1 (OS) til en single 120GB SSD. Bare smelle den over fra Raid-mode til ACHI så jeg får trim. "Oh, single drives, single drives single all the way Oh, what fun it is to ride In a one horse open sleigh" Med tanke på hvor god ytelse man nå har i single SSD blir det ikke noe mer R0 her i gården. Trenger jeg mer plass bruker jeg andre teknikker. Endret 1. juni 2013 av Theo343 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Hvorfor er det ingen som har oppdatert førstepost? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 1. juni 2013 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2013 sorry Theo, hva gjør du med de gamle SSDene? Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. juni 2013 Del Skrevet 1. juni 2013 Lurer litt på å bytte ut min X25-M 160GB med en annen SSD, satse på 250GB Samsung 840 eller Intel 335, muligens 520? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Jeg har fått et merklig problem på maskina mi. Programmer starter mye tregere. 7 sec for Firefox..!! Like mange add-ons på som da ting var responsivt, så det er ikke det. Outlook og Winamp også starter like tregt som det skulle vært fra en HDD. Men Windows starter opp like raskt, og jeg får riktige resultater i Anvil benchen. - Jeg har prøvd å fjerne anti-virus, men det hjalp ingenting. - Jeg kjørte en erase og la tilbake image, men det fixa det heller ikke, og jeg vet at den installen funka som den skal tidligere. Kan det ha kommet en Win7 oppdatering som føkker med ssd ytelsen? Har dere noen andre forslag? Jeg kan selvsagt installere Windows og alt på nytt....men vil helst ikke det da. Spessielt med tanke på at det samme kan skje igjen. Uansett hva det er, så er det et merklig problem. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Har du installert Acronis eller lignende program? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Jeg har fått et merklig problem på maskina mi. Programmer starter mye tregere. 7 sec for Firefox..!! Like mange add-ons på som da ting var responsivt, så det er ikke det. Outlook og Winamp også starter like tregt som det skulle vært fra en HDD. Men Windows starter opp like raskt, og jeg får riktige resultater i Anvil benchen. - Jeg har prøvd å fjerne anti-virus, men det hjalp ingenting. - Jeg kjørte en erase og la tilbake image, men det fixa det heller ikke, og jeg vet at den installen funka som den skal tidligere. Kan det ha kommet en Win7 oppdatering som føkker med ssd ytelsen? Har dere noen andre forslag? Jeg kan selvsagt installere Windows og alt på nytt....men vil helst ikke det da. Spessielt med tanke på at det samme kan skje igjen. Uansett hva det er, så er det et merklig problem. Følg med i taskmanager under services om en service startes når du åpner firefox, om det er en service som må stå på auto og/eller står på auto og starter ikke pga. bug.. Starter firefox kjapt som vanlig på neste forsøk etter førstestarten som er treig, så er det en service bug eller lignende.. Endret 2. juni 2013 av Ourasi Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Hadde det kun vært Firefox så, men Winamp og MS Outlook starter tregt også. Acronis har jeg ikke inne. Jeg har ikke forandret på noen services selv i det siste, så da må Windows ha gjort det selv. Endret 2. juni 2013 av Betroz Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 En annen fyr som har noe liknende problem her, men med en annen SSD : http://www.eightforums.com/performance-maintenance/15224-ssd-slow-program-launch.html Og ja...jeg har oppdatert FW på min 840PRO... kanskje det er problemet? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 (endret) Har du en lagt inn en driver til nvidia med bugget app. launch acc.? Ellers ville jeg byttet/oppdatert chipsetdrivere, opp/de-gradert RST, dette i tillegg til skjermkort driver.. Du svarte aldri på om dette gjelder første start av disse applikasjonene only, og at de neste er responsive som vanlig, mao. neste start av dem etter du har lukket dem uten noen reboot imellom.. Endret 2. juni 2013 av Ourasi Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. juni 2013 Del Skrevet 2. juni 2013 Når jeg lukker Outlook og de andre og åpner dem på nytt så starter dem øyeblikkelig. Men det er fordi da ligger dem i Windows sin cache, altså i RAM. Neste reboot så starter dem tregt igjen. Jeg har oppdatert drivere til alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå