Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det eneste jeg ikke forstår er da hvorfor det blir såpass lav score i forhold til før Særlig på 4k Write ca 120 MB/s og 4K-64 trhd write I AS SSD skriveytelsen i anvil er jo også sterkt redusert.. Men jeg vil neppe merke noe til det i praktisk bruk :-)

Endret av jollis
Lenke til kommentar

Det er nok SCSI-filter driverne til Intel som må ta mye av skylden, de er veldig variable på ytelsen, spesiellt i win8 ser det ut til, men også her i win7... Jeg har forøvrig bekrefter at Raid0+TRIM funker med 11.2.0.1006, så om du er villig til å skrive et par kommandoer og slette ett filter i registeret, så er det bare å gå tilbake til denne driveren.. V4 er veldig avhengig av max skriveytelse i bencher for å score bra, så et raid med disse og SCSI-filter driverne til Intel er nok ikke best mtp bencher..

Lenke til kommentar

Det beste er vel å gå for 11.2.0.1006 i win7 helt fra bunn, kom til å tenke på at du har win8, og fjerning av filteret/services der har jeg ikke testet :p

 

Merk at win8 troligen er helt avhengig av SCSI-filteret for å kunne optimalisere raid, likt Intel SSD-tool...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Yupp, kort og godt..

 

Du kan jo prøve å ta min lille guide i win8 først:

 

1. Avinstaller nåværende RST(e).

2. Reverter til Win8 default driver eller legg inn 11.2.0.1006 (pass på at en av dem er installert før neste steg med medfølgende reboots).

3. Start CMD som admin, skriv disse kommandoene: "sc delete iastora" og enter, og så "sc delete iastorf" og enter.

4. Naviger til denne nøkkelen i regedit: "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E967-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}" Her dobbelklikker du "LowerFilters" og sletter kun teksten "iastorf" i boksen som dukker opp.

5. Reboot, legg inn 11.2.0.1006 om du reverterte til Win8 default driver..

 

Ferdig..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Det var ikke særlig velykket. Avinstalerte RST lastet ned 11.2.0.1006 driveren. Maskinen ville ikke restarte systemet ble etterhvert gjenopprettet

da kom 11.07.0 1013 driveren tilbake

prøvde uansett å kjøre de kommandoene i cmd. gik deretter inn i regedit der kom det kun opp i siste boksen EHstorclass. slettet ikke den

kjørte en test i AS SSD og Anvil sitt program. Merkelig nok for meg :-) så er ytelsen tilbak som før. tror jeg forholder meg til Win8 med startknapp fra Classic startmeny.

en så lenge. ?

 

igjen takk for at du har tatt deg tid til å hjelpe meg.

Endret av jollis
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eneste ssden som er i komminga som jeg vet om er en ny versjon av Plextor m5pro. Med bedre kontroller og nandbrikker eller.no

 

Dog denne blir nok ikkje noe raskere enn Samsung 840pro, men muligens ganske lik.

Samsung 840 eller 840pro er vinnere nå. Da er det bare budsjetet ditt som må velge :)

Lenke til kommentar

Aha :)

Although the name of M5P changed to M5Pro Xtreme.

M5Pro Xtreme change seems to have happened to the internal components with this.

M5P - Marvell 88SS9187 with Toshiba ToggleDDR2.0 19nm NAND (8k/page,BGA)

M5Pro Xtreme - Marvell 88SS9187 with Toshiba ToggleDDR2.0 19nm NAND (16k/page,TSOP)

 

Blir morro å se når tweaktown får rewiev opp til uka :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...