jollis Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Rekord med Gammel driver.:-) Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 (endret) Er litt ymse om TRIM fungerer med 11.2, så den hopper man over for å få TRIM i Raid0... Ytelsen er også noe svakere i Win8 vs. Win7 i disse benchene. Tar seg nok opp litt etterhvert, spesiellt når ReFS rulles ut.. På rekordscoren din vs. ny score, så er det stort sett bare Random Skriv QD1-16 som er lavere på ny, du har allerede ytelse som er hinsides på ny score, altså er den litt "for show" med gammel driver og slår litt ekstra ut på Anvil.. Men igjen, endel av grunnen til den svakere ytelsen er pga. Win8, men lese ytelsen er mer eller mindre identisk, så ignorer det du, spesiellt mtp. at du kommer til å få bedre score fremover.. Endret 27. januar 2013 av Ourasi Lenke til kommentar
jollis Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Jeg slår meg til ro med det du sier. Ytelsen er jo uansett helt sinnssyk i forhold til gamle disker. Husker jeg investerte i Raptor disker for noen år tilbake. Gikk så over til Intel X25 gen2. Og ble forbløffet over opplevd ytelse økning. Takker for all hjelp Nå blir det vel til å ta kvelden her. Regner med det kommer oppdatering i denne tråden når det gjelder nye drivere og diverse. Kommer ikke til å legge inn noen ny driver før jeg har forhørt meg her. Lenke til kommentar
Fossin Skrevet 27. januar 2013 Del Skrevet 27. januar 2013 Et kjapt spørsmål. Om jeg deaktiverer indekseringen på SSD'en som er anbefalt, vil jeg da kunne søke etter filer basert på innholdet i dem? Særlig .pdf-filer pleier å kreve litt fiksing i indekseringsalternativene for å dukke opp i søk. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Har nettopp fått min Samsung SSD 830 512GB Men her er det flere ting som er helt på trynet. Klonet disken med XXclone fra en Crucial M4 256GB, dette gjorde jeg også på SSD'n i laptopen, og der er ytelsen der skal skal ligge. Acc time read får jeg en physicaldrive 2 error, samme fikk jeg på Crucial disken Noen ide om hva som kan være galt? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Aktiver skrivehurtigbuffer i enhetsbehandling (Write Cache/Device Manager)... Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Den er allerede aktivert. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 Da deaktiverer du den, ok, aktiver, ok... Ikke uvanlig problem ved diskbytte o.l.... Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Det hjalp ikke. Derimot fikk jeg en del høyere write med den deakivert. Jeg tror jeg går for en fresh windows install, det er uansett lenge siden nå. Endret 28. januar 2013 av FiveInline Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 28. januar 2013 Del Skrevet 28. januar 2013 (endret) Da har jeg funnet synderen. Når jeg installerer Intel RSTe driveren, så blir ytelsen dårlig. Når jeg er på "msahci" så er ytelsen der den skal være. Edit: Oppdaterte RST driveren, Ok nå Endret 28. januar 2013 av FiveInline Lenke til kommentar
kundeservice Skrevet 29. januar 2013 Del Skrevet 29. januar 2013 Har nettop kjøpt en ssd, men får ikke pcn til å starte. Har lest at jeg må endre sata mode, noe jeg ikke finner skal installere Windows 8 fra nett, må jeg laste ned denne først? Hjelp!! Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Sata mode endres i biosen din. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 30. januar 2013 Del Skrevet 30. januar 2013 Har nettop kjøpt en ssd, men får ikke pcn til å starte. Har lest at jeg må endre sata mode, noe jeg ikke finner skal installere Windows 8 fra nett, må jeg laste ned denne først? Hjelp!! Hvis du vil spare deg for noen irritasjoner og mulige feilkilder laster du ned Windowsen din først, legger image over på en minnepenn eller dvd. I bios setter du at maskinen skal starte fra minnepennen eller dvdspiller, alt etter hva du gjorde på steg 1. Diskmode setter du til AHCI. Skal ikke stå IDE dersom du finner det i bios. Sett minnepennen eller dvden i, start maskin og let the magic do the rest... (dvs klikk Ok en del ganger) ;-) 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Hvordan kan jeg gå fra IDE til AHCI i windows ? glemte å forandret dette i bios før jeg installerte windows 7 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Første søkeresultatet i google: http://www.neowin.net/forum/topic/987378-how-to-switch-from-ide-to-ahci-without-repairingreinstalling-windows/ Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Jau eg fant det men tusen takk for all hjelp Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 Nettopp installert den nye SSDen, og fy steike for ein ekstrem forskjell. Men har fått 2 problem: 1. Kvar gong eg startar PCen, så spør den om eg vil starte Windows 8 (som var på harddisken eg tok ut), eller Windows 7 som er på SSDen. Korleis får eg den til å automatisk hoppe over dei alternativa å starte Windows 7? 2. Har 2stk harddiskar på 1,5-2GB med filmar/seriar, men nå er det ein av dei som ikkje dukkar opp i "Min datamaskin". Nokon idear? Lenke til kommentar
jollis Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 (endret) Laster du ned EasyBCD http://neosmart.net/EasyBCD/ Kan du slette oppstartsvalget når du Booter. Windows. Husker ikke helt hvordan fremgangsmåten er, men det er rimelig enkelt å forstå. Programmet er gratis for private brukere,selv om de kanskje prøver å gi inntrykk av noe annet :-) Når det gjelder problem nr 2. Har du vært innom Diskbehandling (Høyreklikk på Datamaskin og velg Behandle) og let etter disken der? Tror sikkert andre kommer med gode råd for å finne disken. Men EasyBCD vil løse Oppstartproblemet ditt. Håper det ordner seg for deg. Endret 31. januar 2013 av jollis 1 Lenke til kommentar
johome Skrevet 31. januar 2013 Del Skrevet 31. januar 2013 1. Jeg sitter på W8 , men mener at det blir det samme i W7 , gå til Kontrollpanel > Alle Kontrollpanelelementer > Administrative verktøy > Systemkonfigurasjon > Oppstart Hos deg bør det være 2 alternativer , fjern det som du ikke vil skal starte opp , etterfulgt av Bruk og Ok 2: Sjekk i diskbehandling 1 Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 1. februar 2013 Del Skrevet 1. februar 2013 søk etter msconfig i start menyen(W7) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå