Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gikk inn i bios å der sto hardisken som IDE, er det riktig? Skal ikke den stå på AHCI? Prøvde hvertfall å endre, men fikk da bare bluescreen. Prøvde å installere fra den linken over å da kom det bare at min maskin ikke støttet minimumskravene. Djeezes så vanskelig alt skulle være.

Lenke til kommentar

IDE er nok litt feil , da du får dårligere ytelse.

At du får bluescreen når du endrer i BIOS er bare helt normalt.

Du må først gjøre endringer i registeret , gå så inn i BIOS og endre til AHCI , og da skal det funke.

Sjekk mere her om hvordan du gjør det i registeret.

Lenke til kommentar

11.2 har vist seg i noen tilfeller å være raskest. Iallefall om man har oppdatert bios på hovedkortet slik at det støtter TRIM med raid-0. Dog det er ikkje mange HK produsenter som har denne nye oppdateringen enda.

Asus har betabios og Gigabyte betabios som jeg vet om. Dog det er så lite forskjell på RST'ene at man vil knapt se det i benchmark. Det beste er faktisk å teste selv hva som gir best resultat for for akkurat den maskinvaren man har. Her er det ikkje noen ren fasit. 11.2 og 11.6 er gode. 11.7 har jeg ikkje testet enda fordi den første 11.7 som kom ut hadde en "bøgg" som føkka til litt i følge forskjellige fora.

www.Station-drivers.com er plassen for Intel inf og RST. Og alt annen innen bioser og drivere :D

intel RST 11.7.0.1013 er vel mest for Win 8. Noe som kan være kjekt å ha om man bruker Åtteren

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Med OCZ sin track record holder jeg meg langt unna den produsenten.

Litt urettferdig om dette skal hefte dem for all fremtid. Har ikke sett/hørt at Vertex4 skal være mer risky enn andre ssd'er.

Sandforce tabben for 1,5 år siden heftet OCZ stort siden de hadde satset så mye på SF kontrollerte enheter. Vil tro Ocz ble litt mer nazi på FW etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...