TheKims Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 WBC har jeg aldri hørt om. Har koblet SSDen i SATA 6Gbs på HK Lenke til kommentar
johome Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 WBC er Write Back Cache. SATA 6 Gbs kan være litt av hvert. Det kan være native 6 Gbs , eller Marvell 6 Gbs. Hva slags HK har du ? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Om han laster ned nyeste ASU og tar screenshot skal kontrolleren stå der. Download link til nyeste utgave som skal virke ut 2013. Jeg har også byttet ut link til forumtråden om ASU med linken over i signaturen min. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Er det fortsatt RST 10.8 som yter best for singel SSD, eller har det noe for seg å oppdatere til 11.7? Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Jeh har en sånn her. Hvor kan jeg sjekke om WBC er aktivert? Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 9. januar 2013 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2013 Dobbelklikk på Intel Rapid Storage Technology ikonet på oppgavelinjen. Merk RAIDet, og se om Write-Back Cache ("Hurtigbuffer for tilbakeskriving" på norsk) er aktivert eller deaktivert. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Har visst ikke noe sånt som heter Intel Rapid Storage Technology på min maskin. Finner ikke noe på intel sine sider heller. Lenke til kommentar
johome Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Her er 10.8 Nyeste er 11.7 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Jeg gikk inn i bios å der sto hardisken som IDE, er det riktig? Skal ikke den stå på AHCI? Prøvde hvertfall å endre, men fikk da bare bluescreen. Prøvde å installere fra den linken over å da kom det bare at min maskin ikke støttet minimumskravene. Djeezes så vanskelig alt skulle være. Lenke til kommentar
johome Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 IDE er nok litt feil , da du får dårligere ytelse. At du får bluescreen når du endrer i BIOS er bare helt normalt. Du må først gjøre endringer i registeret , gå så inn i BIOS og endre til AHCI , og da skal det funke. Sjekk mere her om hvordan du gjør det i registeret. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 9. januar 2013 Del Skrevet 9. januar 2013 Da fungerer alt som det skal her. Tusen hjertelig takk for all hjelp folkens, setter virkelig pris på det Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 10. januar 2013 Del Skrevet 10. januar 2013 Er det fortsatt RST 10.8 som yter best for singel SSD, eller har det noe for seg å oppdatere til 11.7? Lurer på det samme... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 11. januar 2013 Del Skrevet 11. januar 2013 (endret) 11.2 har vist seg i noen tilfeller å være raskest. Iallefall om man har oppdatert bios på hovedkortet slik at det støtter TRIM med raid-0. Dog det er ikkje mange HK produsenter som har denne nye oppdateringen enda. Asus har betabios og Gigabyte betabios som jeg vet om. Dog det er så lite forskjell på RST'ene at man vil knapt se det i benchmark. Det beste er faktisk å teste selv hva som gir best resultat for for akkurat den maskinvaren man har. Her er det ikkje noen ren fasit. 11.2 og 11.6 er gode. 11.7 har jeg ikkje testet enda fordi den første 11.7 som kom ut hadde en "bøgg" som føkka til litt i følge forskjellige fora. www.Station-drivers.com er plassen for Intel inf og RST. Og alt annen innen bioser og drivere intel RST 11.7.0.1013 er vel mest for Win 8. Noe som kan være kjekt å ha om man bruker Åtteren Endret 11. januar 2013 av Nizzen Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Hei! Skal handle meg ein SSD disk på 256GB, og har sett på denne: http://www.dustinhome.no/product/5010625937/ocz-vertex-4-2-5-256gb-ssd-sata-600-mlc/ Er det nokon andre å anbefale, og korleis er dei å installere? Skal brukast som systemdisk, 2TB harddisker til filmar etc. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Er det nokon andre å anbefale Ja Samsung 830 eller 840 PRO. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 830 ikkje på lager som eg fant. 840 er 300kr dyrare. Men takk for tipset! Den disken eg linka til blei akkurat kåra til best i test, men er det ein SSD eg får meir for pengane? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Med OCZ sin track record holder jeg meg langt unna den produsenten. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Kjent for å vere ein dårlig produsent? Så du meinert samsung sin 830/840 serie er det beste valget? Lenke til kommentar
blinc Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Med OCZ sin track record holder jeg meg langt unna den produsenten. Litt urettferdig om dette skal hefte dem for all fremtid. Har ikke sett/hørt at Vertex4 skal være mer risky enn andre ssd'er. Sandforce tabben for 1,5 år siden heftet OCZ stort siden de hadde satset så mye på SF kontrollerte enheter. Vil tro Ocz ble litt mer nazi på FW etter det. Lenke til kommentar
oOF Skrevet 12. januar 2013 Del Skrevet 12. januar 2013 Jeg hadde nok ikke kjøpt generelt noe produkt av OCZ, kun basert på magefølelse, da jeg aldri har eid noe fra OCZ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå