Ourasi Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Nei, egenprodusert kontroller, like god på ukomprimerbare data som komprimerbare.. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Kan selv anbefale Samsung 830. Dønn stabil. Skal mye til for å gå feil hvis man velger samsung, crucial eller intel. Selv om jeg har hørt at intel har et par med sandforce, så har jeg fått inntrykk at det er noe av det bedre på markedet, Lenke til kommentar
Oter Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 da ble det bestillt en Samsung SSD 840 PROSeries 128GB,så får jeg håpe den er stabil Lenke til kommentar
greenman Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 Noen som har erfaring med Corsair sin Force GT serie med siste firmware? Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 da ble det bestillt en Samsung SSD 840 PROSeries 128GB,så får jeg håpe den er stabil Høres ut som et bra valg. Jeg installerte medfølgende programvare som sjekket og installerte etter siste firmware, og "tunet" w7 osv. Vet ikke hva tuningen gikk ut på i praksis, men har iallefall ikke hatt noen problemer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 13. desember 2012 Del Skrevet 13. desember 2012 (endret) Jeg skal ha en SSD på rundt 60GB for bruk i en HyperDrive, som er en portabel "bildebank". Egentlig bare en portabel disk-enhet med lcd skjerm, for backup av minnekort når jeg er på ferie og slikt. Til slikt bruk, kan jeg da bare kjøpe det billigste som er å oppdrive, eller er det andre kvalitetsforskjeller på disse SSD diskene jeg bør vurdere ? (F.eks at noen skiller seg mer ut på fysiske forhold, som fuktighet, temperaturer, osv.?) Endret 13. desember 2012 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 14. desember 2012 Del Skrevet 14. desember 2012 Jeg har en Asus UX31a med SanDisk U100 120GB ssd (S-ATA III). PC'en ble kjøpt i august og er for det meste brukt til skole og surfing. Jeg tok nå og lastet ned SSD Tweaker og kjørte en Auto tweak, og tok så en AS SSD test. Jeg syns det ble rimelig lave tall (ikke på sekvensiell les/skriv). Noen som har meninger rundt disse tallene? Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Det er akkurat hva som forventes av en Sandisk U100. Sammenlignet mot andre SSDer i dag så yter den nok rimelig dårlig ja. Spesielt i AS SSD benchmark sliter den veldig, og scoren er gjerne 4-5 ganger bedre på andre bedre og mer vanlige SSDer. Akkurat samme resultater får de her: http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=6509&p=2 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 15. desember 2012 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2012 (endret) Er det bare den spesifike SSDen (som jeg ikke har mye kjennskap til) som ikke støtter NCQ, eller er det laptoppen som ikke har aktivert AHCI? Det kan være ytelse å spare på å deaktivere (aspekter som har å gjøre med lagring innenfor) strømsparing, men det vil også gå utover hvor lang tid du har på batteri. Endret 15. desember 2012 av GullLars Lenke til kommentar
geekfreak Skrevet 15. desember 2012 Del Skrevet 15. desember 2012 Er det bare den spesifike SSDen (som jeg ikke har mye kjennskap til) som ikke støtter NCQ, eller er det laptoppen som ikke har aktivert AHCI? Står i BIOS at AHCI er aktivtert. Det står NCQ på 'supported features' i SanDisk SSD toolkit. Hvordan kjører man secure erase på en slik disk? (Ikke at jeg skal gjøre det på en stund). Må man lage en bootable usb med PartedMagic eller lignende? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Jeg tenkte å blåse liv i min gamle stasjonære pc til å koble til tven for å se filmer og surfe. Det står i et asus a8n32-sli hovedkort fra da den ble bygget i 2005. Spørsmålet er om jeg har behov for en SSD med lese/skrivehastighet på 500mb/s, eller om jeg kan spare litt med å gå ned til ca 200mb/s? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Hovedkortet har SATA 3 Gb/s (300 MB/s). Husk at MB/s bare er en av mange ytelse-aspekter ved SSD. Antagelig vil du finne ut at de SSDene med god ytelse (deriblant IOPS) også har høy maks MB/s. Jeg ville ikke spart penger på å velge en med lav MB/s hvis det samtidig betyr lav IOPS, dårlig levetid, tvilsom firmware eller lignende. Konkret, hvilke SSD-er er det det står mellom? 1 Lenke til kommentar
GLN Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Jeg har ikke sett meg ut noen spesielle. Har bare sett igjennom utvalget til komplett til under 1000-lappen, på 120/128gb disker. Jeg siklet vel litt på denne. Selv om det helt sikkert er overkill til mitt bruk, så er det typisk meg å skal ha det beste http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=634168 Tvilen kom til ettertanke da jeg så tilbudsannonsen til denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=752846 Men vis det er andre punkter enn lese/skrive hastigheten som spiller inn så er det vel ikke noe tvil? Vil jeg merke noe forskjell med vanlig bruk på disse to diskene? Er også åpen for andre tips. Jeg er ute etter så mye for pengene som mulig. Har sett meg ut et GTX 650 skjermkort, sammen med ny ram og ssd-disk for å booste den gamle pcen litt. Lenke til kommentar
blinc Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Må ikke kjøpe Crucial V4. Den ssd'en burde være forbudt;) Titt litt nedover siden her http://www.prisjakt.no/category.php?k=893&o=eg_2741&rev=1#prodlista. Mange godbiter. Intel og Samsung er alrighte valg Endret 16. desember 2012 av blinc Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 (endret) Hvis du er ute etter å spare penger så bør du kikke litt andre plasser enn bare Komplett. Komplett er litt som kjeden Meny er for matbutikker. De har godt utvalg og god service, men er generelt en del dyrere enn andre. Bruk prisguiden.no eller tilsvarende og finn laveste pris på f.eks Samsung 830. En av dagens beste og mest populære SSDer i din prisklasse. Den er generelt bedre enn Corsair GT selv om prisen er lavere. Corsair GT er rett ut et dårligere kjøp. Endret 16. desember 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
GLN Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Grunnen til at jeg ser litt på komplett er at de har gratis frakt til pick up points. Så der kan jeg fort spare 100-200kr på frakt. Så sluttsummen blir ikke så værst. Takk for innspill, skal se litt rundt på nevnte lenker nå Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 Jeg har ikke fått gratis frakt til pick-up points på noen år nå. Men dette er kanskje juletilbud? Lenke til kommentar
Multiverktøy Skrevet 16. desember 2012 Del Skrevet 16. desember 2012 juletilbud ja http://www.komplett.no/k/k.aspx?action=custserv&topic=pickuppoint-hovedside&kampanjebanner=forside_topp_pup Lenke til kommentar
Cursio Skrevet 18. desember 2012 Del Skrevet 18. desember 2012 USB3.0-minnepenner med ssd-kontrollere begynner å bli utrolig gode nå! Måtte nesten bare teste litt ut, så jeg kjøpte en Kingston Workspace. Denne har en SandForce SF-2241 kontroller og utrolig god ytelse! Det ser ut som den møter veggen ganske bra ved 150MB/s write / 200MB/s read, vil det være noe å hente ved å oppgradere USB- eller hovedkort-drivere feks? CrystalDiskMark 0Fill (komprimerbare data): CrystalDiskMark (random, stort sett ukomprimerbare data): Atto: Lenke til kommentar
Oter Skrevet 19. desember 2012 Del Skrevet 19. desember 2012 da fikk jeg min Samsung 840 pro 128gb i posten i dag,så da kan jeg endelig vrake min ocz vertex 3 max IOPs disk,men finnes det noen gratis ghoste program,så jeg kan kopiere disken jeg bruker nå,over til Samsung disken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå