Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, har laget et raid array nå, men fikk ikke windows til å loade.

Har skrud det tilbake til ACHI, og testet diskene med crystaldiskmark, Lesehastigheten er den samme som før, men skrive hastigheten er tilnærmet doblet. Betyr det at eg kan bare ha det slik, eller vil det være fare for at noe data blir borte?

Lenke til kommentar

I et annet forum ble jeg frarådet alt som hadde med SandForce og gjøre, er det noen kjente problemer med SF baserte produkter?

De har hatt sine store problemer, men når virker det som om det meste er fikset igjennom firmwareoppdaterionger. De verste problemene som de fleste opplevde er nå borte. Så nå kan man trygt bruke sandforce ssd. Selv om jeg personlig bruker mest Marvell baserte ssder nå, så har jeg hatt og har enda en del sandforce ssder.

Lenke til kommentar

Jeg fikk denne SSD'en for noen dager siden. Kan jeg stole på at den er oppgradert?

Og i tilfelle ikke, er det ok enkelt og gjennomføre?

Hvis du kjøpte den ny nå, så er den garantert oppgradert, med mindre du kjøpte den av en dud på bruktmarkedet eller.no

Ellers så er det EVIG lett å oppdatere firmwaren. Hvordan man gjør det finner man på crosair.com

http://forum.corsair.com/v3/forumdisplay.php?f=206

Lenke til kommentar

Billig 256GB ssd hos komplott i helga(1299kr).

Men har aldri hørt om OCZ SSD Petrol SATA III 2.5" 256GB før.

Fin pris, men styr unna?

Et kjapt googlesøk gir mange negative kommentarer.. Windows/maskinen som fryser og hakker etter svært kort tid og dårlige hastigheter.

Lenke til kommentar

Skal si Vertex 4 er blitt billige (komplett.no)

Jaja, dårlig kvalitet pleier jo å være litt billig

Jeg kjøpte 4 stk v4 128gb for 1400kr per stk første dagen de kom ut. Nå koster de 889kr... V4 er jo ikkje så gamle akkurat.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Skal si Vertex 4 er blitt billige (komplett.no)

Jaja, dårlig kvalitet pleier jo å være litt billig

Jeg kjøpte 4 stk v4 128gb for 1400kr per stk første dagen de kom ut. Nå koster de 889kr... V4 er jo ikkje så gamle akkurat.

Nei de hadde jo ikke akkurat overlevd hvis de hadde lagt seg på ett prisnivå fra steinalderen heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...