Kimm0n0 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) HOT Plug er en funksjon for å gi mulighet for fjerning av HDD/SSD mens maskinen er igang, unødvendig å ha på for de aller fleste, og kan selfølgelig ikke brukes på OS disk/SSD.. Det kan vel fint brukes om man har RAID 1 eller 10? Jepp Endret 13. juli 2012 av Kimm0n0 Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Takker og bukker endrebjo og Ourasi Takket vere dere slapp jeg å sende inn SSD'en Lenke til kommentar
untouch4ble Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 (endret) Noen som kan svare meg på ett enkelt spørsmål? Hva menes med at en harddisk selges som OEM? Jeg vet hva det vil si når Windows selges som OEM, men skjønner ikke helt hva det betyr i denne sammenhengen, aldri sett det i forbindelse av salg av harddisk. Husker noe ble kalt for "Bulk" tidligere. Same shit, new wrapping? Ser at en Samsung SSD selges som OEM... Endret 13. juli 2012 av untouch4ble Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Noen som kan svare meg på ett enkelt spørsmål? Hva menes med at en harddisk selges som OEM? Jeg vet hva det vil si når Windows selges som OEM, men skjønner ikke helt hva det betyr i denne sammenhengen, aldri sett det i forbindelse av salg av harddisk. Husker noe ble kalt for "Bulk" tidligere. Same shit, new wrapping? Ser at en Samsung SSD selges som OEM... Det er veldig likt Bulk ja og er ment å selges til systemintegratorer. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Er det ikke tre versjoner de selges med, oem, laptop og desktop. laptop kommer med sata-usb og desktop med bracket. I desktop holder det ikke med strips? Akkurat installert en samsung 830 128GB i en laptop og venter på en caddy så den eksisterende disken kan brukes istedet for dvd drevet. Verste med ssd er at en nå må skaffe en 256GB til tablet laptopen, det var som natt og dag i ytelse. Lenke til kommentar
laurell Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Kjøpte inn 2stk 256GB M4, en hver til stasjonære og bærbare Det gikk veldig greit å få på plass.. og det å ta reboot er da latterlig raskt i forhold til det var før (selv med kun SATA2) - Storfornøgd fersk SSD bruker 1 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Crucial M4 er fremdeles en SSD som er høyt aktuell p.t Her er AS SSD resultat på en M4 128GB mot Intel 520 128GB Begger er loadet med samme os/programmer , dvs tilnærmet like fylt med data , i tillegg er M4 disken eldst ( ca 1 år) uten hderase utført på noen. Endret 14. juli 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) syar2003 : Er ikke skriveytelsen litt lav på de der? Burde vel vært bedre. Endret 14. juli 2012 av Betroz Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) 240 GB SSD 1444 kr. Jeg kom over denne kinavaren og lurer på hvor dårlig den er. Jeg har ikke tenkt til å kjøpe den, er bare nysgjerrig på hvor dårlig slike billige kina-SSDer er. Endret 14. juli 2012 av Simen1 Lenke til kommentar
Pop Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Svigefar er nå blitt overbevist om at SSD er en god ting for hans 5 år gamle bærbare. Denne har preinstalla Vista, selvsagt uten DVDer. Tenkte derfor å første omgang å bare klone disken hans over på en Samsung 830. Er det en anbefalt programvare for kloning som ikke har problemer med SSD osv? Tenker jeg tar begge diskene over i en stasjonær og gjør jobben direkte i den, deretter sette SSDen i bærbaren og så endre til AHCI. Da gikk overtalingen gjennom og det blir ny både ssd og win7. Men maskinen er gammel (ca 5 år) og selv nyeste bios har ikke valg for AHCI. Er det da tilstrekkelig at jeg kjører inn drivere underveis i Win7-installeringen (via F6, F8 eller hva det nå var en trykket)? Er Kingston-disken på ukens tilbud hos komplett ok (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=741949)? Heller velge Samsung 830? Takker for alle tips. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Kingston har hatt en del "dårlige" value SSD - selv om V+200 er alright. Selv ville jeg valgt Samsung 830 , det skiller kun 170 kroner (699 -> 869). Pass på ved valg av Windows 7 , sjekk på forhånd at laptopens prosessor innehar 64bit instruksjons sett om du velger 64bit , om ikke må du gå for 32bit versjonen. Når laptopen ikke har AHCI mulighet er det ensbetydende med PCIIDE .Og windows 7 installeres rett frem uansett uten lasting av driver enten det er AHCI eller IDE modus for sata disk kontrolleren. Lenke til kommentar
Pop Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) Kingston har hatt en del "dårlige" value SSD - selv om V+200 er alright. Selv ville jeg valgt Samsung 830 , det skiller kun 170 kroner (699 -&--#62; 869). Pass på ved valg av Windows 7 , sjekk på forhånd at laptopens prosessor innehar 64bit instruksjons sett om du velger 64bit , om ikke må du gå for 32bit versjonen. Når laptopen ikke har AHCI mulighet er det ensbetydende med PCIIDE .Og windows 7 installeres rett frem uansett uten lasting av driver enten det er AHCI eller IDE modus for sata disk kontrolleren. Hm, jeg tenkte at cpu ville leke med 64b win7 som en selvfølge. Men det må sjekkes ja. Ser MPX fortsatt har Samsungen til 749, så da blir det den. EDIT: Det viser seg å være en Intel T7400, så da er 64b grei skuring. Takker så mye, syar. Endret 14. juli 2012 av Pop Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 (endret) syar2003 : Er ikke skriveytelsen litt lav på de der? Burde vel vært bedre. Syns du ? . Mener du M4 SSD'n eller Intel . Vel - tror ikke det er så gærent for M4'n. Det ser tilnærmet likt ut som denne karen sin 128GB M4 med msahci , da sett bort ifra litt mindre i skriving på 4K-64Thrd på min. http://forum.crucial...ght/true#M19922 Både den og 520 har vært brukt ganske lenge som OS disk u/spare plass - som kanskje forklarer noe . Jeg har ikke planer om eller gidder å kjøre hderase på de.Ytelsen er "bra nok" i det daglige. Endret 14. juli 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Fant en fin guide om optimalisering av SSD'er. Njoy ! http://thessdreview.com/ssd-guides/optimization-guides/the-ssd-optimization-guide-2/ Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Syns du ? Mener du M4 SSD'n eller Intel . Begge. Men at det er 128GB versonen forklarer en del. Se bare på hva en Plextor M3 256GB klarer : Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Syns du ? Mener du M4 SSD'n eller Intel . Begge. Men at det er 128GB versonen forklarer en del. Se bare på hva en Plextor M3 256GB klarer : Ja - det er klart. Flere kanaler kontroller-nand minne gir bedre ytelse. Har noen 256GB SSD også. To sandisk extreme 256GB og ytterligere en M4 i kapasitet 256GB. Men nok for være nok. Har 7.stk SSD nå tilsammen spredd på en laptop og to stasjonære. PlextorM3P er bra. Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 240 GB SSD 1444 kr. Jeg kom over denne kinavaren og lurer på hvor dårlig den er. Jeg har ikke tenkt til å kjøpe den, er bare nysgjerrig på hvor dårlig slike billige kina-SSDer er. Ser ut til at det er en SandForce basert SSD (ref DuraWrite) som bare har SATA II, men som makser ut det. MTBF ser veldig bra ut, så er ikke sikkert det er noe dårlig kvalitet. Ser ut til at de sikter seg inn mot embedded markedet og da må jo kvalitet være bra. Lenke til kommentar
KoKo_ Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Hvordan vil det fungere med SSD på eldre stasjonær PC med winXP/win2000 og kun IDE-controllere som standard? Vil en overgang IDE-SATA gjøre jobben (eventuelt en PCI-SATA)? Vi har noen gamle PCer på jobben som jeg skulle gitt et litt bedre liv. (Skulle gjerne byttet dem ut, men det er noe gammel maskinvare som fortsatt trengs) Er dette dødfødt, eller vil det kunne fungere? Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 Hvordan vil det fungere med SSD på eldre stasjonær PC med winXP/win2000 og kun IDE-controllere som standard? Vil en overgang IDE-SATA gjøre jobben (eventuelt en PCI-SATA)? Vi har noen gamle PCer på jobben som jeg skulle gitt et litt bedre liv. (Skulle gjerne byttet dem ut, men det er noe gammel maskinvare som fortsatt trengs) Er dette dødfødt, eller vil det kunne fungere? Du får kjøpt ssd disker som bruker ide grensesnittet og har relativt nytt innhold fra merket owc. Dog er det jo store begrensninger i disk-kontrolleren i pcen mht til makshastighet den kan utnytte. Siden dette er en stasjonær så anbefaler jeg deg å få tak i en pci sata kontroller. Da slipper du overganger osv. og kan bruke vanlige sata disker. http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=pci+sata+controller+card 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 17. juli 2012 Del Skrevet 17. juli 2012 (endret) INTEL RSTe Raid Controller Rom 11.5.0.1414 http://station-drivers.com/ Spennende lesing: ? http://www.station-drivers.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=3910 Endret 17. juli 2012 av Nizzen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå