Rudde Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Den nye m4 SSD'en jeg fikk fungerer utmerket!! Brukere feil dere liksom... phhhfff! Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Prøvd å installere OS på nytt etter du har satt den i RAID mode ? Det er ikke greit når man har masse data. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Defekt SSD?! I går låste maskinen seg i windows og jeg fikk se en svart skjerm med hvit skrift om å velge en partisjon med os på. Samme skjedde også i dag, fikk startet maskinen men etter 5-10 min låste den seg igjen. Tok med maskina på verandan og blåste vekk litt støv og sjekket div ledninger. Alt satt slik det skulle og det var ikke noe tegn på dårlig kontakt. Min SSD er vel ikke mer enn 6-7 mnd gammel, men dette tyder ikke godt. Kan det være noe annet enn SSD som er ødelagt her?! Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Defekt SSD?! I går låste maskinen seg i windows og jeg fikk se en svart skjerm med hvit skrift om å velge en partisjon med os på. Samme skjedde også i dag, fikk startet maskinen men etter 5-10 min låste den seg igjen. Tok med maskina på verandan og blåste vekk litt støv og sjekket div ledninger. Alt satt slik det skulle og det var ikke noe tegn på dårlig kontakt. Min SSD er vel ikke mer enn 6-7 mnd gammel, men dette tyder ikke godt. Kan det være noe annet enn SSD som er ødelagt her?! Kan vel like gjerne være diskkontrolleren. Prøv å flytte enheten til en annen SATA-port f.eks. Ser du SSD'en og andre SATA-enheter i BIOS? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 nei ser ikke SSD disken i Bios når det er problemer med den. Når jeg restarter maskina kommer jeg ikke inn i windows igjen, men vist jeg slår av maskina og venter litt kommer jeg inn i windows uten problem. Men kun i en kort periode. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 nei ser ikke SSD disken i Bios når det er problemer med den. Når jeg restarter maskina kommer jeg ikke inn i windows igjen, men vist jeg slår av maskina og venter litt kommer jeg inn i windows uten problem. Men kun i en kort periode. Sjekk eventviewer når du er inne i Windows. Se etter tegn på at enten enheten i seg selv eller kontrolleren kan ha problemer. Prøv å bytt port, se om problemene forsvinner eller blir bedre/verre. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 (endret) Prøvd å installere OS på nytt etter du har satt den i RAID mode ? Det er ikke greit når man har masse data. Forutsetter at du har intel RAID\AHCI RST drivers installert - da : Du må skifte AHCI til RAID i registry (load driver). iAStorV (Raid) - Start fra 3 (Disabled) til 0 (Enabled) iAStor (AHCI) - Start fra 0 (Enabled) til 3 (Disabled) http://www.legitrevi...article/1587/4/ HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services iAStor iAStorV Når du har gjort det shutdown windows - gå i BIOS og skifte fra AHCI til Raid-Mode Endret 4. juli 2012 av syar2003 1 Lenke til kommentar
Betenkt Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 (endret) De er så og si like raske i praksis Ikke verdt det de 0.00001% forskjellen, da du aldri kommer til å merke dette Samsungens bedre skrivehastighet er altså ikke verdt de ekstra lappene? En hundrelapp (3%) ekstra ja, men ikke 15 hundrelapper (50%) ekstra. Har du 4500 kr du absolutt vil få brent opp så kan du alltids satse på 2x256GB Raid0, 4x128GB Raid0 eller OCZ Revodrive 3 X2 240 GB. Jeg skjønner, jeg skjønner. Takk for tips, da går jeg for M4 Endret 4. juli 2012 av Webmaster Esso Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Forutsetter at du har intel RAID\AHCI RST drivers installert - da : Du må skifte AHCI til RAID i registry (load driver). iAStorV (Raid) - Start fra 3 (Disabled) til 0 (Enabled) iAStor (AHCI) - Start fra 0 (Enabled) til 3 (Disabled) http://www.legitrevi...article/1587/4/ HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services iAStor iAStorV Når du har gjort det shutdown windows - gå i BIOS og skifte fra AHCI til Raid-Mode Takk! Jeg har ikke fått med meg forskjellen på iAStor og iAStorV. Du er jeg i RAID mode. Etter reboot lastet Windows Update inn nye drivere: Litt mer info: Og Anvil til slutt: Jeg må vel kanskje innstallere nyere versjon av RST? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Kompresjon er slått av, og write cache er enablet. Er det noe annet ute i BIOS som bør være med på leken her? -eller er P45 begynt å vise sine aldringstegn? Ble 4K-64thread bedre etter at Write-Cache ble enablet, eller har Write-Cache stått på hele tiden? Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 (endret) Stått på hele tiden. Er det noe annet ute i BIOS som bør være med på leken her? -eller er P45 begynt å vise sine aldringstegn? CPU strømstyrings funksjoner i BIOS trekker ned ytelse på din SSD, spessielt på random. Ditt hovedkort støtter jo kun SATA 2, så du får ikke utnyttet din SSD helt her. Jeg har slått av alle tenkelige nedklokkingsfunksjoner, og overklokket med 1 GHz + ekstra volt. Kjører CPU strømstyringsfunksjonene likevel? Endret 4. juli 2012 av Din_Laban Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Den nye m4 SSD'en jeg fikk fungerer utmerket!! Brukere feil dere liksom... phhhfff! Installerte du fresh OS eller klonet du via kloneverktøy? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Stått på hele tiden. Så 4K-64thread økte med 20 MB/s over natten uten at du gjorde noen vesentlige forandringer på systemet?Hvis så er tilfelle, så har du nok testet SSDen litt for hardt og endt opp med mye søppel/garbage som går utover skriveytelsen. Da kan du enten ta image, kjøre secure erase av hele disken og legge inn image på nytt, eller la den stå i fred i noen dager og la Garbage Collection fikse det som fikses kan. Som jeg har vist deg tidligere, så kjører SATA-600-SSDer kjempefint på P45. Så det er neppe noe alderstegn fra kanten. Lenke til kommentar
Din_Laban Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Stått på hele tiden. Så 4K-64thread økte med 20 MB/s over natten uten at du gjorde noen vesentlige forandringer på systemet?Hvis så er tilfelle, så har du nok testet SSDen litt for hardt og endt opp med mye søppel/garbage som går utover skriveytelsen. Da kan du enten ta image, kjøre secure erase av hele disken og legge inn image på nytt, eller la den stå i fred i noen dager og la Garbage Collection fikse det som fikses kan. Som jeg har vist deg tidligere, så kjører SATA-600-SSDer kjempefint på P45. Så det er neppe noe alderstegn fra kanten. Til å begynne med var kompresjon slått på -men ble slått av etterpå. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Stått på hele tiden. Så 4K-64thread økte med 20 MB/s over natten uten at du gjorde noen vesentlige forandringer på systemet?Hvis så er tilfelle, så har du nok testet SSDen litt for hardt og endt opp med mye søppel/garbage som går utover skriveytelsen. Da kan du enten ta image, kjøre secure erase av hele disken og legge inn image på nytt, eller la den stå i fred i noen dager og la Garbage Collection fikse det som fikses kan. Som jeg har vist deg tidligere, så kjører SATA-600-SSDer kjempefint på P45. Så det er neppe noe alderstegn fra kanten. Til å begynne med var kompresjon slått på -men ble slått av etterpå. Jeg tenker på de to siste resultatbildene du har postet. Begge er uten kompresjon, men likevel har den ene økt 15-20 MB/s tilsynelatende uten at du har gjort noen vesentlige forandringer. Eller har du gjort noe mellom de to resultatene? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 (endret) Forutsetter at du har intel RAID\AHCI RST drivers installert - da : Du må skifte AHCI til RAID i registry (load driver). iAStorV (Raid) - Start fra 3 (Disabled) til 0 (Enabled) iAStor (AHCI) - Start fra 0 (Enabled) til 3 (Disabled) http://www.legitrevi...article/1587/4/ HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\services iAStor iAStorV Når du har gjort det shutdown windows - gå i BIOS og skifte fra AHCI til Raid-Mode Takk! Jeg har ikke fått med meg forskjellen på iAStor og iAStorV. Du er jeg i RAID mode. Etter reboot lastet Windows Update inn nye drivere: Litt mer info: Og Anvil til slutt: Jeg må vel kanskje innstallere nyere versjon av RST? Alt gikk greit da ? Du "har" forresten RST 10.8.0.1003 (nyeste offisielle intel RST driver p.d.d) Versjon aktiv/installert vises her i anvil benchmark Endret 4. juli 2012 av syar2003 1 Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Nei. Kun restart. I såfall kan det være greit å la den få være i fred noen dager og ikke teste mer før den har stått på kanskje ~50 timer.Hvor full er SSDen? Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 4. juli 2012 Del Skrevet 4. juli 2012 Alt gikk greit da ? Helt fantastisk og tusen takk! Da skal jeg sette opp nytt RAID 0 med 2-3 Sandisk Extreme eller Intel 520... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå