Mr. A Skrevet 1. juni 2012 Del Skrevet 1. juni 2012 (endret) Har feil på ssd'en, og tenkte jeg skulle oppdatere firmwaren for å se om det hjalp. Lastet da ned Intel ssd toolbox, men får bare beskjed om at systemet står i IDE modus, og at det da ikke går an å installere firmware. Har nå sjekket både bios og Windows 7 registeret, og alt ser ut til å være satt i AHCI modus. Er det mulig at sata 3 kontrolleren ikke støtter AHCI? Skiftet fra marvell til intel kontrolleren, og det løste problemet. Vurderer ny ssd pga lite plass. Er disse noe bra? Var jo relativt billig for 256gb. Betalte jo mere en det for 80gb disken min i 2010 Endret 2. juni 2012 av Mr. A Lenke til kommentar
Switters Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 m4 er en trygg vei å gå ja:) Lenke til kommentar
BAT Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Det er et sabla godt tilbud på en veldig god og holdbar ssd. Med siste firmware så fikk den også den hastighetsboosten som skulle til for å ligge på samme nivå som alle Sandforce 22xx ssdene. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Da blir det mest sansynelig ny ssd på meg snart. Kanskje jeg til og med klarer å presse steam mappa inn på den. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Jeg plasserte Steam på den gamle Intel X25-M-disken jeg. Ganske fornøyd med det Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Får ikke plass til steam på 60gb. Mener jeg bruker rundt 100-150gb med det nødvendige installert. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 Hehe, har bare Portal2 og Civ5 på Steam, resten har jeg ikke giddet å installere. Ser ingen vits i å laste ned Half Life2, Episode 1, Episode 2 og Counterstrike igjen. Får være grenser for hvor lenge man skal spille et spill. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 2. juni 2012 Del Skrevet 2. juni 2012 (endret) Ble inspirert, og prøvde ASU for første gang. 2R0 M4 128 GB, ser det bra ut?: Endret 2. juni 2012 av madsc90 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) Gikk ikkje så veldig bra med endurance testen til Vertex 4 heller... Ikkje evig dårlig, men langt ifra konge. Svar av OCZ: I'll tell you what I think. First, if it just died during the user-modified Endurance Test, that is unfortunate and I would be happy to assist the user who I have seen here before - not sure I even could under warranty if I am reading the test correctly since it appears it has been under constant endurance test since purchase. After that, there is no way to verify any of it since no other screenshots were given after the Anvil errors, just text stories. Also all of this was done on the RC firmware, well after the official was released. Her kan det jo virke som om at det er brukerens feil at det ikkje ble oppdatert firmware på ssden. Er langt ifra 100% som kan eller har mulighet for å oppdatere firmware på en ssd. Særlig om man har den i en laptop, eller er min mamma OCZ gjør det igjen og skylder på alle andre enn seg selv. Jeg hadde 4 stk Vertex 4 i en uke. Det holdt.... Firmwaren var fukka til Areca bruk og generell bruk. Hmm... JEg ville faktisk gi OCZ en sjanse med V4, men det gikk til Diablo 3 for å si det slik OCZ har ikkje vært bra siden ddr1 VX rambrikkene. Det er min påstand. Etter dette så har kvaliteten generelt på det meste vært under par. Er nok ikkje tilfeldig at ikkje V4 klarte seg bedre på endurance testen. De bruker sikkert skrap nand for å få mest mulig fortjeneste Så OCZ diskene er fortsatt like jalla som de alltid har vært? Endret 3. juni 2012 av meg0709 Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Ble inspirert, og prøvde ASU for første gang. 2R0 M4 128 GB, ser det bra ut?: Ja, omtrent det samme som eg har på min idendiske raid, bortsett fra at jeg bruker ICH9R. Jeg har seff litt lavere verdier da. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Et kort spørsmål; bør jeg velge Intel 520 120 Gb fremfor Samsung 830 128 GB eller motsatt? Jeg har i skrivende stund førstnevnte som systemdisk og kunne tenkt meg en sekundær SSD til å lagre mine mest spilte spill. Årsaken til at jeg spør er at Samsungen er vesentlig billigere. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Det er begge like gode/raske. Kjøp det som er billigst. Eneste gangen man bør vurdere for/mot sandforce er hvis det skal skrives mye ukomprimerbare data til den. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) Kan SSDer monteres tett sammen med velcro eller lignende i kabinettet? Jeg tenker da i forhold til varmeutvikling, Mange av harddiskrammene til mitt Corsair Obsidian 700D er ødelagte... Endret 3. juni 2012 av kaffegruff Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Det går helt fint. Den trenger ikke aktiv kjøling som endel hdd. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Bra tilbud eller ? Samsung 830 128GB til 849kr http://www.dustinhome.no/product/5010619756/samsung-830-series-128gb-ssd-sata-600-mlc/#intcmp=searchProvider_dacsa 1 Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Det er et veldig bra tilbud! M4 en ligger på rundt 1000,- resten av røkla ligger høyere enn det igjen for 128GB. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Og M4 128gb til 875,- på komplett Kjøpefest? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 (endret) Personlig kjører jeg bare 4 og 4.. Men jeg har raid som fetish Har man ikkje raidkort, så bruker man 2 stk. Endret 3. juni 2012 av Nizzen Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 3. juni 2012 Del Skrevet 3. juni 2012 Æsj.. kom nettopp på at jeg har ICH10 uten R. Og jeg ville vel uansett makset 10 Gb/s DMI mellom NB og SB med 3 stykker. Men har 4 gode SATA-300-porter til overs, så det hadde vært gøy å fylle. Er det forresten noen som har prøvd eller bruker dual-boot mellom Windows og GNU/Linux på Intel RAID (RAID0)? Går det 100% smertefritt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå