Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Har feil på ssd'en, og tenkte jeg skulle oppdatere firmwaren for å se om det hjalp. Lastet da ned Intel ssd toolbox, men får bare beskjed om at systemet står i IDE modus, og at det da ikke går an å installere firmware. Har nå sjekket både bios og Windows 7 registeret, og alt ser ut til å være satt i AHCI modus. Er det mulig at sata 3 kontrolleren ikke støtter AHCI?

Skiftet fra marvell til intel kontrolleren, og det løste problemet.

Vurderer ny ssd pga lite plass. Er disse noe bra? Var jo relativt billig for 256gb. Betalte jo mere en det for 80gb disken min i 2010

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gikk ikkje så veldig bra med endurance testen til Vertex 4 heller... Ikkje evig dårlig, men langt ifra konge.

Svar av OCZ:

I'll tell you what I think. First, if it just died during the user-modified Endurance Test, that is unfortunate and I would be happy to assist the user who I have seen here before - not sure I even could under warranty if I am reading the test correctly since it appears it has been under constant endurance test since purchase.

After that, there is no way to verify any of it since no other screenshots were given after the Anvil errors, just text stories. Also all of this was done on the RC firmware, well after the official was released.

Her kan det jo virke som om at det er brukerens feil at det ikkje ble oppdatert firmware på ssden. Er langt ifra 100% som kan eller har mulighet for å oppdatere firmware på en ssd. Særlig om man har den i en laptop, eller er min mamma :p

OCZ gjør det igjen og skylder på alle andre enn seg selv. Jeg hadde 4 stk Vertex 4 i en uke. Det holdt.... Firmwaren var fukka til Areca bruk og generell bruk.

Hmm... JEg ville faktisk gi OCZ en sjanse med V4, men det gikk til Diablo 3 for å si det slik :)

OCZ har ikkje vært bra siden ddr1 VX rambrikkene. Det er min påstand. Etter dette så har kvaliteten generelt på det meste vært under par.

Er nok ikkje tilfeldig at ikkje V4 klarte seg bedre på endurance testen. De bruker sikkert skrap nand for å få mest mulig fortjeneste :yes:

Så OCZ diskene er fortsatt like jalla som de alltid har vært?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Et kort spørsmål; bør jeg velge Intel 520 120 Gb fremfor Samsung 830 128 GB eller motsatt?

Jeg har i skrivende stund førstnevnte som systemdisk og kunne tenkt meg en sekundær SSD til å lagre mine mest spilte spill. Årsaken til at jeg spør er at Samsungen er vesentlig billigere.

Lenke til kommentar

Æsj.. kom nettopp på at jeg har ICH10 uten R. Og jeg ville vel uansett makset 10 Gb/s DMI mellom NB og SB med 3 stykker.

Men har 4 gode SATA-300-porter til overs, så det hadde vært gøy å fylle. Er det forresten noen som har prøvd eller bruker dual-boot mellom Windows og GNU/Linux på Intel RAID (RAID0)? Går det 100% smertefritt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...