World Of Warcraft Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 C disken (gammel mekanisk) streika nå i kveld og installerte Windows rett på en SSD jeg heldigvis hadde hentet tidligere idag. Er det noe jeg må eller burde gjøre for å få SSDen til å virke optimalt? Eller fungerer nye SSDer ut av boksen? SSDen heter Crucial M4SSD 128GB Lenke til kommentar
BAT Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Sørg for at den står på en Intel/amd SATA 6.0 Gb/s port, AHCI er aktivisert i bios og installer nyeste chipset driver. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 (endret) SanDisk er store ja, de har vel vært mest kjent (for de fleste) innenfor minnekort til bla kamera og USB sticks. De kjøpte Pliant for 1 år siden, rimelig heftige saker innen Enterprise segmentet. NANDen i Extreme sies å være Toshiba 24nm. Jeg hadde kjøpt hadde de solgt til bedrifter og kastet en 240GB inn i Endurance testen, men men.... Endret 14. mai 2012 av Anvil Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Sørg for at den står på en Intel/amd SATA 6.0 Gb/s port, AHCI er aktivisert i bios og installer nyeste chipset driver. Tror jeg bare har SATA 2 på hovedkortet, vil det være noen forskjell bortess fra hastighet? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Kun på sekvensiell les, ellers intet. I daglig bruk vil du nok ikke merke noe som helst. Hvilket hovedkort har du? Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Har dette GA-MA790FXT-UD5P http://www.gigabyte.eu/products/product-page.aspx?pid=3005#ov Begynner å bli klar for å byttes ut Lenke til kommentar
BAT Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Pga brikkesettet er litt gammelt så vil du få ca 15-20% mer ytelse av ssden din ved bytte av hovedkort. Men forskjellen fra hdd til ssd vil du merke uansett Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Hehe nice. Hvor er det anbefalt å installere programmer, spill osv? Har tidligere kun installert Windows på C-discen med HDD. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Tja, kommer vel an på hvor mye programmer/spill du har behov for å installere. Jeg legger alt dette inn på ssden i lag med OS i en partisjon og så går alt mediainnhold og dokumenter på hdd. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Jepp, SanDisk har vært frempå på flere felter innen SSDer. Jeg merket meg navnet for et par år siden. Om du er interresert i mer info er det mye fint oppsummert her: http://www.storagese...om/sandisk.html Alltid interesert i og lære om ting man kanskje skal kjøpe Akkurat ja, en av top10 innen ssd, burde ikke være noen fare da Lenke til kommentar
Switters Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Jeg tror bare du har vært på feil plass. Kan du legge ut en screendump av "Policies" taben som du funner i Device Manager for akkurat den enheten. Det skal være valg for å aktivere "write caching" og et annet valg for å deaktivere "write cache buffer flushing". Mener helt klart jeg var riktig. Egenskaper på den SSD'en under diskenheter i enhetsbehandlingen. Jeg mangler som sagt "policies" fanen frem til admin kommer og skriver inn rett bruker/passord(er ikke admin på den PC'en) Men den fanen så lik ut helt lik ut den i ditt første svar, og da var det haket i for "hutigskrivebuffer" øverst. Får ikke sjekket dette igjen før til uka eventuelt dessverre... Er det noen andre muligheter da? Kjørte testen 2 ganger i tilfelle det var noe tilfeldigheter ute og gikk, men samme resultat da. Den virker ellers kjapp, og WEI er 7,9 uten at det kanskje betyr så mye? Legger ved et bilde fra RST og av enhetsbehandlingen da jeg ikke ser "policies" fanen på disken. Ser da ut i RST som hurtigskrivebufferen er aktivert, eller er ikke det den samme? Enhetsbehandlingen viser driverversjonen til SATA-kontrolleren. Edit: Har sjekket opp rundt kryptering også, og det skal ikke foregå noe slikt. Det er planer om bitlocker på sikt, men ikke ennå. Fremkommer det noe info på bildene som kan gi noe hint om hvorfor det er null skalering i RW? Endret 15. mai 2012 av Switters Lenke til kommentar
Lakrisbåt Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Er det noen SSDer som takler kryptering bedre enn andre? SSDen i laptopen bruker jeg TrueCrypt AES 256bit og får disse resultatene: Endret 15. mai 2012 av Lakrisbåt Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Legger ved et bilde fra RST og av enhetsbehandlingen da jeg ikke ser "policies" fanen på disken. Ser da ut i RST som hurtigskrivebufferen er aktivert, eller er ikke det den samme? Enhetsbehandlingen viser driverversjonen til SATA-kontrolleren. Edit: Har sjekket opp rundt kryptering også, og det skal ikke foregå noe slikt. Det er planer om bitlocker på sikt, men ikke ennå. Fremkommer det noe info på bildene som kan gi noe hint om hvorfor det er null skalering i RW? Du ser feil i enhetsbehandling, finn det aktuelle oppsettet under "Diskstasjoner"... Dersom du ikke alt har gjort dette vel og merke.. Endret 15. mai 2012 av Ourasi Lenke til kommentar
Switters Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Jeg er ikke admin på PCen, så jeg ser ikke den fanen som heter "Policyer" under Diskstasjoner, hos meg ser den slik ut. Trykker man på endre instillinger, må man inn med admin brkuer og passord. IT gjorde dette for meg, og da så jeg fanen med Policyer. Der var den øverste haka satt på, på samme måte som du viste tidligere. Jeg la med bildet fra RST i den tro at det som sto der om skrivehurtigbuffer var samme saken. Tenkte jeg skulle prøve AS SSD også for å se om den viser samme resultat, men den fila maser om samme admin bruker og passord Ikke lett å være bakbundet på hender og føtter Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Da har jeg fått bestilt en M4 256GB fra Mpx.no til 1795kr Når jeg har et Asus Rampage X58 socket-1366 hovedkort er det bedre å bruke sata 2 eller sata 3 (marvell kontroller) ? Lenke til kommentar
MG10 Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 og som tilleggsspørsmål.. Hvor stor vil forskjellen være og er det mulig å skiftet mellom sata 2 og 3 bare for å teste ut selv etter at den er installert? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Gjermundsen : Bruk Intel SATA 2 portene. Så vidt jeg vet får du ikke TRIM støtte fra Marvell kontrolleren. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 Ble visst nesten Banna fra OCZ forums! Var litt for kritisk eller tøysete om Vertex 4 Lenke til kommentar
johome Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Leste den litt " kritiske " kommentaren/bemerkningen din Ser jo nesten ut som om de høye herrene i det forumet ikke tåler noen ting ... De andre fikk jo nesten forbud mot å svare deg. Endret 15. mai 2012 av johome Lenke til kommentar
BAT Skrevet 15. mai 2012 Del Skrevet 15. mai 2012 (endret) Spørs om du ikke tråkka dem på tærne litt, kanskje på et litt sårt punkt Endret 15. mai 2012 av BAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå