BAT Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Tallene på Agilityen er oppgitt med komprimerbare data. De er langt lavere med ukomprimerbare data. Hvis valget er mellom OCZs Agility 3 120GB og m4128GB til 999,- ville jeg gått for m4. Du har også disse som er jevngode med m4: Corsair Force 3 Corsair Force GT. Samsung 830 Kingston Hyper X Intel 520 Gå for den som passer pengeboka di. 3 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 2. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2012 (endret) Force 3 tilsvarer Agility 3. Hyper X, Force GT, og Intel 520 bruker alle høyere ytelse NAND. Alle disse bruker SandForce kontrollere. Samsung 830 er også god. Om du skal bruke SSDen til systemdisk i en maskin til generell bruk og ikke gjøre veldig intensive ting er Agility 3/Force 3 aktuelle om du finner de til en god pris. Det er få tilfeller det er nevneverdig forskjell i praksis om du ikke driver med tyngre bruk av maskinen. Endret 2. mai 2012 av GullLars 1 Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 2. mai 2012 Del Skrevet 2. mai 2012 Generell Windowsbruk. Se på filmer, surfe nett, knote litt med Adobe Elements og Lightroom, Skrive word-dokumenter. Spille noen spill. Primært meget lette oppgaver. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Helvete! Jeg har 2 ssder som ser ut til å ha dødd nesten samtidig Den ene er en Crucial M4 128GB og den andre en OCZ Vertex2 3,5" 120GB. De sto i forskjellige maskiner så det er ikke noen sammenheng der. Jeg har ikke hatt strømbrudd og det har ikke vært tordenvær. Felles for dem begge er at de ikke blir detektert verken i BIOS eller Windows 7 OCZ'en har en rød og grønn diode som lyser samtidig. Noen som har peiling på om det går an å få liv i dem igjen? Endret 3. mai 2012 av TXD1979 Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 (endret) Kødd!!! Endret 3. mai 2012 av TXD1979 Lenke til kommentar
BAT Skrevet 3. mai 2012 Del Skrevet 3. mai 2012 Du har jo alltids en muligheten til å ringe en klarsynt Hva med å koble til etter post og prøve en hdderase? Når det gjelder OCZ så har de et eget verktøy. Ser dette ssden? Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Takker for alle tips, men har nå gitt opp og sendt diskene tilbake BAT: Klarte ikke finne SSD'ene i noen av toolboxene eller firmwareupdaterne. Endret 4. mai 2012 av TXD1979 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 "Ulempen" med SSD er at når de først tar kvelden så gjør de det grundig også. Men de dukket heller ikke opp i Bios? Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Nope ikke på noen av de 4 maskinene jeg prøvde koble dem til, inkludert en laptop. Ble brukt både AMD og Intel chipset, og testet også en røys av forskjellige S-ATA kabler, både 3Gbps og 6Gbps, så jeg føler virkelig jeg har gjort en innsats her Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Da har du nok gjort det som kan gjøres. Personlig har jeg sett en del av denne type "døden" på et dusinvis (kun 2 egne over 4 år under spesielle forhold) ifb. med jobb og jeg skulle gjerne likt å vite hva det egentlig er som går føyken i disse enheten og om dataene fortsatt egentlig er inntakt på flashbrikkene. Endret 4. mai 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Endelig flere plextor m3p i hus Ser ut som Arecaen får seg noe denne helga "du får vente til frædda'n" Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Nizzen : Da venter vi på både singel og RAID 0 action med M3P av deg her i tråden til helga Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) intel RST 11.5.0.1149 beta http://station-drivers.com/ Mon tro om trim og raid-0 fungerer med denne... Endret 4. mai 2012 av Nizzen Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 (endret) Det hadde vært sabla morro om så var tilfelle, men tør ikke teste den før jeg ser erfaringer Har uansett vurdert å bruke SW-R0 på alt annet enn boot så får jeg Trim der. Endret 4. mai 2012 av Theo343 Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 intel RST 11.5.0.1149 beta http://station-drivers.com/ Mon tro om trim og raid-0 fungerer med denne... Den dukker opp som scsi device, og mangler kontrollpanel, så man får ikke brukt WBC.. TRIM aner jeg ikke om fungerer, andre får grise ned sine SSD'er og slette, så ser vi, jeg gidder ikke teste sålenge det er driver only.. Det hadde vært sabla morro om så var tilfelle, men tør ikke teste den før jeg ser erfaringer Har uansett vurdert å bruke SW-R0 på alt annet enn boot så får jeg Trim der. Var litt suspekt denne, anbefaler å vente litt til man ser om mangelen på CP veies opp av TRIM... Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 4. mai 2012 Del Skrevet 4. mai 2012 Da har du nok gjort det som kan gjøres. Personlig har jeg sett en del av denne type "døden" på et dusinvis (kun 2 egne over 4 år under spesielle forhold) ifb. med jobb og jeg skulle gjerne likt å vite hva det egentlig er som går føyken i disse enheten og om dataene fortsatt egentlig er inntakt på flashbrikkene. Det skulle jeg også gjerne likt å vite Når det gjelder OCZ'en så lyser diodene inni den både rødt og grønt, og skal ifølge diverse forum ha gått i "panic lock", uten at jeg vet hva det er. Vet bare at det ikke er noe jeg kan fikse. Den må etter det ekspertisen på OCZ sine forum sier leveres inn. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 RST 11.5 med kontrollpanel. Moddet av en gøbbe: Intel RST Drivers & Software Set v11.5 created by Fernando.rar Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. mai 2012 Del Skrevet 5. mai 2012 Er vel lurt å vente på RST 11.5 final tror jeg så er vi mer sikre på om den støtter TRIM i R0. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå