Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Jada, det tviler jeg ikke på, men vil jo ha litt luftflyt hvertfall. Skulle vært potmeter på sånt

Edit: Er jo forsåvidt ingen som hindrer meg i å modde det selv da :dremel:

Potmeter???

Det virker som det er grei luftflyt i den, og den bråker ikke noe særlig. Du hører den når den står på fult, men på lav-rpm er den veldig stille. Jeg hører den såvidt over 120mm viftene mine hvis jeg har den på max. Med en gang lydkortet går over 50% viftehastighet hører jeg den ikke lenger, selv på max.

For at den skal støtte hotswap må også kontrolleren diskene kobles i støtte det, mener jeg på...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vertex'en er endelig i hus, og XP er installert på den. Tenkte jeg skulle sjekke hvordan den lå an i ATTO, og ble mildt sagt overrasket over resultatene:

post-13935-1236795688_thumb.png

Noe sier meg at det er cache inne i bildet, men jeg har den ikke på noen raid kontroller eller noe. Den sitter rett på SATA portene på HK mitt (og ikke de portene som er Gigabyte raid...).

Edit:

Nytt run med nyere versjon av ATTO. Denne gangen er resultatene mye mer trolige. Men det bekymrer meg litt at den er så elendig på små writes:

post-13935-1236800522_thumb.png

Neon som vet hva det kan komme av?

Endret av zypher_ut
Lenke til kommentar
PS.no har brent seg på bekreftet dato på Vertex en gang, og det er got mulig at de prøver å være forsiktig denne gangen.

Mye tilsier at de bør få det inn snart også, Komplett fikk det plustlig idag, mens hadde forventet 01.04?

PS har brent seg 2 ganger på bekreftet dato. Kan hende komplett har vært lur og betalt ekstra for å bli med på de første leveransene. Kanskje de til og med fikk tilslag på hele lasset?

OCZ har uttalt at sending nummer 2, bla. hvor 30GB er med, skulle sendes 23-27.02.09. I samme slengen skiftet PS forståelig nok til bekreftet dato 02.03.09. Men så ble den plutselig satt til ubekreftet. Jeg ringte dem mandag denne uka for å høre hvorfor. De skyldte da på leverandørproblemer, men de trodde at diskene kommer på lager sent i neste uke. Høres veldig usikkert ut spør du meg, da OCZ er ferdig med denne sendingen. Sending nummer 3 har jeg ikke sett noen datoer på ennå.

Så da ble jeg en tusing fattigere enn først planlagt, men med tryggheten om at diskene er på vei i posten. Og det er jo godt å tenke på etter all denne nitriste ventinga :)

Lenke til kommentar

Mener du at det kan ta lang tid før neste sendingen?

Jeg ville gjerne vente litt for å se hva prøvekaninene melder om Vertex før jeg hiver meg på dette, men gidder ikke å vente lenge. Utifra hva du sier, jeg får ett inntrykk at der er lurt å bestille fra Komplett.no nå?

Endret av Sam_Oslo
Lenke til kommentar

Tør ikke anbefale deg noe da jeg er usikker, men se på denne linken OCZ forum (nederste innlegget) hvor Tony bekrefter sending nummer 2.

Her må nesten hver enkelt ta sin egen beslutning. Komplett har bare 16 stk igjen på lager nå og disse vil nok sikkert forsvinne iløpet av kvelden.

Det er jo en sjanse for at PS får noe på lager snart, men jeg valgte å gripe sjansen før komplett er utsolgt. Bommert eller ikke? Hvem vet...

Edit: Hadde PS latt være å endre dato til ubekreftet så hadde jeg også ventet.

Se også denne uttalelsen. Tony OCZ forum:

All I can say regarding dates is this...and i am guessing here:

Demand will be high, not all stores will be fed from the first production run, some will be on the second and third.

I know 1 run has already completed with new final PCB and final FW wink.gif How many were made?? i have no idea.

I have a feeling we may see different dates for different sizes...First run was 120's and 250's, 30's and 60's may be on the second run.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Heisann folken :)

Da greide jeg rett å slett ikke å vente lenger med kjøp av ocz Vertex 120gb har hatt mareritt og søvnløse netter av all lesningen om denne :p

SSD'n er nå innstallert på en Asus M70SR (bærbar) uten noen som helt tweaks eller offset innstillinger og må si meg meget fornøyd så langt, det tok litt over 12 min å installere Windows 7. Dette med ofsett er jeg litt usikker på, kan noen av dere som har litt peiling på offset instillinger si meg om dette er bra nok eller skal jeg finne frem til bedre offset ?

post-33373-1236800526_thumb.png

post-33373-1236800540_thumb.png

Endret av Spyder
Lenke til kommentar
Jeg holder på med å bestille fra Komplett.no nå, og så langt har funnet Vertex 30GB + WD Black 750GB (til programmer).

Mangler dette noe? eller er det noe annet fint på komplett som jeg kan slenge i samme order?

Hva med å heller kjøpe en Samsung F1 750 Gig isteden for en WD, slik at du kan kjøre Raid?

Lenke til kommentar

Gode forslag her, skal se på disse. fremdeles 8 Vertex på lager og jeg leter og leter for nye ting uten å finne noe.

Samsung f1 750 har funket greit hos meg, men WD black skal være litt raskere og roligere. Jeg vet ikke hvor mye RAID0 har for seg på program disk, vil det bli en stor forskjell mellom WD og RAID0 av F1 på programmer tro?.

Lenke til kommentar
Er det noe i veien for at Intel kan putte 80 GB slc flash på et pci-kort, slå iodrive på performance og koste under 10 000 kr, kontra 20k for iodrive?

Ikke annet enn folkene som bestemmer prosjekter, og en god del utvikling. ioDrive tok lang tid å utvikle med eksperter i bl.a. cluster-teknologi.

ioDrive er ikke bare en haug med flash brikker og en kraftig kontroller, det er satt opp som et cluster som forholder seg til NAND flash som data banker, og er kraftig optimalisert helt fra laveste nivå i hardware til alle kontroll algoritmer. Det er en grunn til at det koster.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...