Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja ok, takker for svar.

Bare så de var satt litt ned på komplett just nu, men den 128M3P kosta 1500kr der, men fins den billigere andre steder?

Jada, jeg skal lete selv, men akkurat nå så er det ut på byn å reke så om noen veit så er det greit, men hvis ikke så er det greit å.

Lenke til kommentar

Har nettopp mottatt min aller første SSD, som ble en Intel 520 180GB.

Jeg ble overasket over utseende på den, iforhold til hva jeg forventet etter bildene jeg har sett i nettbutikker. Overflaten er veldig stygg i mine øye, og er ikke blank i det hele tatt. (Bare litt på den ene siden av disken).

Jeg er usikker på om det kun er min disk som ser slik ut eller om det er helt normalt og at bildene er misvisende, så derfor spør jeg her inne.

Bilder 2 sekunder etter jeg tok den ut av pakningen:

post-189440-0-12723100-1335289371_thumb.jpg

post-189440-0-34808400-1335289694_thumb.jpg

post-189440-0-84942100-1335289789_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Den ser nå ut som de fleste ssdene fra Intel siden X25-M G2 kom ut.

Men hvorfor er overflaten så matt, og ser slitt ut? Sikkert dumt spørsmål om alle diskene ser slik ut.

Jeg har kun hatt bilde fra nettbutikkene og forholde meg til, og der ser den helt blank ut, med Intel logo.

post-189440-0-50058500-1335290063_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Bildet viser toppen av ssden uten klistremerket og den sorte plastikkrammen.

Hehe huff, skjønner nå at jeg har misforstått hele bildet. Den svarte rammen forvirret meg, så jeg forvekslet hvilken side som var opp og ned :roll:

*Edit*

Når jeg nå kikker på dustinhome, ser jeg at det ligger en pakke som koster det samme som det jeg betalte, kaldt "RESELLER".

Denne har i tillegg med "3,5" bracket med skruer, SATA-kabler, samt rettigheter for å laste ned kloningsprogramvare fra Intel."

Hva kommer dette av? Har jeg vært totalt i tåka når jeg bestilte dette?

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Hos Dustin på 180GB utgaven så er prisen den samme mens på noen av de andre kapasitetene så er det forskjell.

Edit:

Den morsomste er på 480GB utgaven. Er endel å spare på å velge riktig utgave :eek:

post-140856-0-26933700-1335291102_thumb.png

Endret av BAT
Lenke til kommentar

Dobbelsidig tape eller hdd skruer på den ene siden. Nizzen har bilde av en genial festing endel sider tidligere i denne tråden.

Edit: Her

Flotters, det skal jeg sjekke ut.

Noe annet jeg burde vite om før jeg slår av PC'n for å installere Windows på den nye disken?

Mener å huske at jeg leste om noe som skulle aktiveres i BIOS?

Lenke til kommentar

AHCI, installer W7, installer Intel RST så er du i mål :thumbup:

Er ikke sikker på hvordan RST fungerer, men hadde planer om å installere det.

Men får en error med en gang jeg prøver å installere det fra CD'n som fulgte med hovedkortet.

post-189440-0-69636400-1335306868_thumb.jpg

Noen forslag til dette? :hmm:

Endret av Sending!
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...