Syar-2003 Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 (endret) Da ville jeg heller kjøpt meg Intel 520 som er en bedre disk på alle områder.(har byttet fra m4 til 520 nettopp selv). Det er en sannhet med modifikasjoner. Intel 520 er flott og er veldig fornøyd med den. Jeg har både Intel 520 128GB og M4 i 64/128/240 GB utgaver og på ikke komprimerbare data er M4 bedre siden denne ikke benytter SF2281 men marvell kontrolleren . Endret 16. april 2012 av syar2003 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Nizzen, i følge Anand skal Vertex 4 ha en svakhet på sekvensiell les ved lav QD og liten blokk størrelse som gjør et praktisk utslag. De har også lovet å fikse dette i førstkommende firmwareoppdatering. Jeg venter frem til det med å bestemme meg for om Vertex 4 er en aktuell kandidat for oppgradering. Egentlig har jeg mest lyst på native PCIe, men det ser ikke ut som det er noen som booter i windows som er helt der ennå. Hvis dette stemmer i denne linken, så sier jeg bare: Fuck my life! http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?100690-Testing-Vertex4s Samme problem som jeg hadde med M4.... Og jeg som får 4 stk i morgen Lenke til kommentar
Anv Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Jeg beholdt mine m4 og har begynt å oppdatere fw. (de har lagt lenge, irriterende lenge, jeg testet 64GB før helgen og de funket fint på både LSI og Areca) Jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å kjøpe Vertex 4 og heller ikke Intel 330, 330 ser ut til å bli en billig sak, den har da også 3K NAND. (520 har 5K) Jeg tror heller jeg holder av litt ekstra til m5 (eller hva den vil hete) som blir basert på den nye Marvell kontrolleren. 1 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Hadde egentlig ikkje tenkt å ha V4, men det frista litt siden det er så mye spørsmål rundt dem. Men akkurat nå så angrer jeg litt Dog skal det vise seg at det er håpløst med Areca og V4, så blir det Plextor m3p x4 til Arecaen. Det verste er at jeg er veldig fornøyd med de Vertex 3 MI jeg har nå på Arecaen. Så de er det nok sansynlig at forblir i huset. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Nizzen, i følge Anand skal Vertex 4 ha en svakhet på sekvensiell les ved lav QD og liten blokk størrelse som gjør et praktisk utslag. De har også lovet å fikse dette i førstkommende firmwareoppdatering. Jeg venter frem til det med å bestemme meg for om Vertex 4 er en aktuell kandidat for oppgradering. Egentlig har jeg mest lyst på native PCIe, men det ser ikke ut som det er noen som booter i windows som er helt der ennå. Hvis dette stemmer i denne linken, så sier jeg bare: Fuck my life! http://www.ocztechno...esting-Vertex4s Samme problem som jeg hadde med M4.... Og jeg som får 4 stk i morgen Hehe, har du enda ikke lært å holde deg unna nyeste ssd diskene iallefall til det har kommet et par 3 fw oppdateringer , og kanskje 8-10 på Ocz Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Da ville jeg heller kjøpt meg Intel 520 som er en bedre disk på alle områder.(har byttet fra m4 til 520 nettopp selv). Det er en sannhet med modifikasjoner. Intel 520 er flott og er veldig fornøyd med den. Jeg har både Intel 520 128GB og M4 i 64/128/240 GB utgaver og på ikke komprimerbare data er M4 bedre siden denne ikke benytter SF2281 men marvell kontrolleren . Kanskje litt bomastisk uttalelse siden jeg ikke er noen SSD ekspert men om nå tallene jeg selv har fått i benchmarks og de Anandtech får i denne ferske testen stemmer så er forskjellen så liten 3-5% i de tilfellene der m4 er bedre enn 520 og forskjellene andre veien såpass stor (mer enn 10%). Dog kanskje mer presist å si at den er like bra som m4 i worstcase og merkbart bedre i best case. Dog er forskjellene i opplevd ytelse marginal. Feks får jo Anandtech 506,4MB/s på ukomrimert data på read på (m4) til 492.7 MB/s(520) og 284.5 MB/s(520) og 247(m4) på write, så forskjellen merkes jo knapt. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Ourasi: Du skulle ha testet Vertex 4 på ditt syke supertweaka system. Du har jo Cheate ROM eller.no Eller hva mener du? Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 16. april 2012 Del Skrevet 16. april 2012 Hadde sikkert vært gøy det, spesiellt i raid0, der ligger vel selv de beste resultatene fra produsenter som OCZ noen kilometer i bakleksa... Du får be dem å sende meg noen, de trenger jo litt hjelp til å komme inn i varmen igjen, på XS "myldrer" det jo av folk med OCZ allergi, kunne kanskje delt ut noen Zyrtec iform av bencher Normalt skulle jeg vært litt mer aktiv med kjøpeknappfingeren, spesiellt mtp. denne nye marvel kontrolleren, men er ikke noe fart i konkurransen i de "gøye" benchene, så har mistet litt piffen Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 Virker som produsentene fokuserer mest på sekvensiell ytelse hele gjengen. 4K random QD 1-5 er dem visst ikke så interessert i å forbedre... Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 17. april 2012 Forfatter Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Betroz, det er nettopp det Vertex 4 har fokus på, om du ser på anand's bench av 4KB random QD 3: Også Plextor M3P fokuserer på dette, som man kan se i følge denne grafen av 4KB random read på Storagereview: Jeg håper fler tar skalering ved lav QD seriøst, så lenge vi har workloads som ikke benytter seg effektivt av SSDer med NCQ. Endret 17. april 2012 av GullLars 2 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 17. april 2012 Del Skrevet 17. april 2012 (endret) Vi får se om disse tallene for Vertex4 er representativt senere når OCZ har fixet og tweaket firmwaren mer. Jeg stoler liksom ikke helt på V4 per dags dato. Hadde vært spennende å se V4 mot M3P i en slik test. Noen som har gjort det? Jeg synes det er rart at ikke Anand har testet M3P enda. Selv har jeg en vanilla M3 så for meg å oppgradere til pro versonen er bortkastet. Endret 17. april 2012 av Betroz Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 18. april 2012 Del Skrevet 18. april 2012 Akkurat nå er det dumt at ikkje x79 har flere enn 2 stk gode sata6 porter, fordi da får jeg ikkje sammenlimnet resultater med 4xV4 @ Areca 1880 og IBM 1015. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 19. april 2012 Del Skrevet 19. april 2012 Does Your SSD's File System Affect Performance? 1 Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 20. april 2012 Del Skrevet 20. april 2012 Noen som vet hvilket monteringskit for bærbar en kan bruke til Samsung S830? Bare lest at denne vil sitte løst uten kit... Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 20. april 2012 Forfatter Del Skrevet 20. april 2012 Om du ikke finner et kit kan du jo prøve å bygge opp med noen papir ark og feste de med en stripe gaffa-teip, om du er komfortabel med slike DIY løsninger. Lenke til kommentar
Phil79 Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Hei. Tenkte å spørre her istedet for å lage en ny tråd. Har ikke så god greie på alt nytt innen ssd og dere ser ut til å kunne svare på spørsmålet mitt Lurte på om man kan bruke en separat ssd til OS, og en HDD cachet av SSD til lagring. Tenkte på at dette ville gi litt mindre støy enn en ssd og 2 hdd i Raid, koste litt mindre penger og forhåpentligvis gi grei ytelse iforhold til 2 hdd i Raid. Leste et sted at man måtte ha OSet på HDDen man ville cache, som ved bruk av OCZ Synapse. Stemmer dette i alle tilfeller? Ville gjerne fått det til som nevnt over, så hvis man kan så er jeg åpen for anbefalinger og forslag. Takker for alle svar Lenke til kommentar
JokerN_ Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 (endret) Hvilket merke er det lurt å gå for i disse dager? Intel 520 eller Samsung 830? Endret 22. april 2012 av Sending! Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 @Sending! Intel er alltid lurt når man tenker stabilitet og kvalitet, Samsung 830 skal være et godt valg den også. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 (endret) Du har også Crucial m4 den kværner å går fortsatt etter 736 TiB (les utholdenhetstesten til BAT) Så av stabilitet er det vel_: Intel Crucial Samsung Plextor ? Har jeg glemt noen ? Endret 22. april 2012 av sveibuen Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 22. april 2012 Del Skrevet 22. april 2012 Anand fra Anandtech anbefaler Samsung 830 fortsatt selv om den ikke er den raskeste. Det er vel for tidlig å anbefale Intel 520 da. Intel 320 er bra, men ikke så rask som de nyere. Selv har jeg både Crucial C300 og Plextor M3 og har ikke hatt noe problemer med de Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå