Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ååååh, jeg ble så lei av å vente på multicom at jeg avbestilte X25-m.

 

Litt flaks var det at digitalimpuls hadde en Vertex 60GB igjen, som de satt av til meg. Skal hente den etterpå. Kan godt benche den og komme tilbake med resultater.

 

Beklager om det var litt off topic (men endelig får jeg også ssd! wee)

Lenke til kommentar
Hvor vanskelig er det å montere en 2.5" disk i en 3.5" uten denne "OCZ 2.5” to 3.5” Mounting Bracket SSD"-dingsen (som ikke er på lager) ?

Det er 0 stress. Litt gaffa eller strips fungerer fint, hvis du ikke bare vil la de ligge løst (de tåler det fint). Hvis du planlegger å ha flere 2,5" i fremtiden kan kanskje en slik være kjekt å ha.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar
Hvor vanskelig er det å montere en 2.5" disk i en 3.5" uten denne "OCZ 2.5” to 3.5” Mounting Bracket SSD"-dingsen (som ikke er på lager) ?

Det går også an å skru den fast bare på den ene siden. Den tåler det fint og får litt ekstra ventilasjon på grunn av det. Ellers så kan jeg anbefale borrelåslimbånd, vanlige tape, strikk eller la den ligge løst (NB. ikke frakt PCen med løse deler som SSD liggende og slenge inni)

Lenke til kommentar

Hva er vel en liten tusenlapp eller to i disse finanskrisetider? :whistle:

 

Fra spøk til alvor. Jeg snakket med PS og de fortalte at diskene sannsynligvis kommer på lager i slutten av neste uke. Sannsynligvis tilgjengelig 23.03.09, men dato er fremdeles ubekreftet.

 

Men dette har jo selvfølgelig ikke jeg tid til å vente på, jeg skal jo ha det gøy :green: . Og da er smerteterskelen lav, spesielt når dette kan være den eneste sjansen jeg får på lang tid.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar
Hvor vanskelig er det å montere en 2.5" disk i en 3.5" uten denne "OCZ 2.5” to 3.5” Mounting Bracket SSD"-dingsen (som ikke er på lager) ?

Det er 0 stress. Litt gaffa eller strips fungerer fint, hvis du ikke bare vil la de ligge løst (de tåler det fint). Hvis du planlegger å ha flere 2,5" i fremtiden kan kanskje en slik være kjekt å ha.

Jeg lurte også på den der men kom til å tenke på at det er dødskjedelig om noen åpner en av bayene når man kjører diskene i Raid0 heh. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dæven jeg har lyst på en sånn jeg også. Hadde passa perfekt i casemoddet mitt! Du må rapportere tilbake om hvordan støynivået er på den. Jeg liker ikke at sånne ting pleier å bråke så heftig, og mine Mtron SSD blir ikke varme, så trenger ikke kjøling omtrent. Når jeg kjenner på de nå er de faktisk kalde^^

Lenke til kommentar

Iom at viftehastigheten er jumperstyrt kan man sikkert slå dem helt av ved å fjerne jumperen :)

 

Den virker unektelig praktisk. Da begynner jeg med 2*30GB Vertex i Raid0 nå så skal jeg sette i 2*120GB SSD senere når priser og produkter endrer seg tenker jeg. Den er jo også kjekk for 2,5" SAS disker.

SNT-1042%20SS_1.jpg

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Man kan sikkert koble på et potmeter i tillegg på jumperpunktet. To tynne ledningsstumper og et potmeter. Prisen var hvertfall pen nok til at jeg kanskje kjøper flere slike etterhvert som SSD produktene utvikler seg. Ellers for oss med litt store Coolermaster kabinett er det jo bare dobbeltsidig tape i e-atx seskjonen på bakveggen, i bunn el.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...