Betroz Skrevet 6. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2012 Veldig bra 4K QD64 ytelse på den Vertex4, men de andre resultatene var litt lavere enn vi har sett med andre nye SSD'er. Men OCZ er sikkert ikke ferdig med å tweake firmwaren på den. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 6. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2012 Veldig bra 4K QD64 ytelse på den Vertex4, men de andre resultatene var litt lavere enn vi har sett med andre nye SSD'er. Men OCZ er sikkert ikke ferdig med å tweake firmwaren på den. Det blir de aldri ferdig med heller Lenke til kommentar
Switters Skrevet 6. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2012 Bare jeg som stusser på at screenshot er med versjon 1.2-eteellerannet av AS SSD? Er ikke den veldig gammel? Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 6. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2012 En ting til, bare sånn for å spørre, er OCZ som å banne i kirka? Altså, jeg er ikke noe større fan av de selv, men hva er det dere anser som, vel, sugent med de? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 6. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 6. mars 2012 men hva er det dere anser som, vel, sugent med de? Buggy firmware på sine SSD'er. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 7. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2012 Alle har litt smårusk, OCZ er ikke alltid den man kan skylde på, SF2 betaperioden var dog uendelig lang (og det var/er SandForce som skrev firmwaren) Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 7. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2012 Så det er sandforce vi ser stygt på altså? Man bør holde seg unna sandforce baserte disker? Eller hvor mange av diskene som blei anbefalt på forrige siden er sandforce baserte? Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 7. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2012 Så det er sandforce vi ser stygt på altså? Man bør holde seg unna sandforce baserte disker? Eller hvor mange av diskene som blei anbefalt på forrige siden er sandforce baserte? Det VAR problemer med SandForce tidligere. Det VAR også problemer med flere andre kontrollere. Men det er altså historie. 1 Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2012 Du må gi mer info Theodore, hvilket benchmark program? Testet du med eller uten kompressjon? AS SSD og ATTO screenshot vil gi oss mer info så vi kan hjelpe bedre. Dette er ikke mye å skryte av... Det er to SSD'er som alene skal ha 500/500 R/W Om du er ute etter å se hastigheten som ble oppgitt som MAX på boksen kan du ta en test med ATTO disk bench. Agility 3 bruker lavere ytelse NAND, og benytter kompressjon for å kunne vise til fine max tall (som da er for fullstendig komprimerbar data). Ytelsen er fortsatt noe lav ser det ut som. Hvilke porter har du koblet dem i? Post gjerne screenshot av ATTO. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 7. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2012 De er koblet rett inn på HK'et, på port 0 og 1. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 7. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2012 Du leser ikke feil, og jeg er ikke så veldig fornøyd. 2x 2tb seagate barracuda green i raid0 får samme stats... Jeg svarte syar som jeg hadde diskusjon med, mens det så ut i rekkefølgen som jeg svarte deg. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2012 Theodore, om det der er 2stk OCZ Agility 3 i RAID-0 koblet i 6Gbps porter har du en feil et sted. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 7. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2012 Så det er sandforce vi ser stygt på altså? Man bør holde seg unna sandforce baserte disker? Eller hvor mange av diskene som blei anbefalt på forrige siden er sandforce baserte? Det VAR problemer med SandForce tidligere. Det VAR også problemer med flere andre kontrollere. Men det er altså historie. I see, har fulgt lite med egentlig, men har også hørt mye rart om f.eks OCZ, men man må jo alltids spørre, hehe. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 7. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2012 Theodore, om det der er 2stk OCZ Agility 3 i RAID-0 koblet i 6Gbps porter har du en feil et sted. Det er to stk. agility 3 i raid0 på 6gbps-porter på hk'et. De er satt opp slik Gigabyte vil du skal sette det opp jf. manualen. Men ja, et sted må det jo være noe feil, for to disker med bedre skriv/les alene, burde ikke suge så mye i raid0... Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 7. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mars 2012 Dersom GigaByte hovedkortet ditt har en ekstra 6Gbps SATA kontroller med 2 porter, og det er de du har plugget SSDene i, kan det forklare noe eller hele situasjonen. Jmicron og Marvel kontrollerne som er oppgitt som 6Gbps er en del dårligere enn PCH / AMD SB850. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 7. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2012 Jeg kan jo prøve noen andre porter, men da mÅ vel os installeres på nytt Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 7. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mars 2012 Dersom GigaByte hovedkortet ditt har en ekstra 6Gbps SATA kontroller med 2 porter, og det er de du har plugget SSDene i, kan det forklare noe eller hele situasjonen. Jmicron og Marvel kontrollerne som er oppgitt som 6Gbps er en del dårligere enn PCH / AMD SB850. Det er AMD SB950 på kortet da, vet ikke om det er bedre eller dårlige enn SD850. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 8. mars 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 8. mars 2012 SB950 skal være like bra som SB850. Selv bruker jeg SB850 og klarer over 1000MB/s. Har du installert AMD RAIDXpert? Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 8. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2012 (endret) Kjørde akkurat en test på 2x Corsair Force GT 240GB i raid0 Sier meg fornøyd for øyeblikket. (4k read er dog lav i forhold til de andre) Endret 8. mars 2012 av Apox Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 8. mars 2012 Rapporter Del Skrevet 8. mars 2012 SB950 skal være like bra som SB850. Selv bruker jeg SB850 og klarer over 1000MB/s. Har du installert AMD RAIDXpert? Det har jeg ikke. Er det software raid? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå