thomassit0 Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Vel, den er den billigste 240GB'ern på prisguide, (2225,- på multicom) med unntak av Vertex 2 som er ~ 20kr billigere, men har mye dårligere ytelse. Men bare anbefal meg andre som ikke er så veldig mye dyrere! Hva med Samsung 830 256GB fra Pixmania? Har hørt mye dårlig om pixmania, så er egentlig litt skeptisk. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Pixmania er ikke mors beste barn, nei. Anbefaler sterkt å bestille fra andre butikker. Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 Vel, den er den billigste 240GB'ern på prisguide, (2225,- på multicom) med unntak av Vertex 2 som er ~ 20kr billigere, men har mye dårligere ytelse. Men bare anbefal meg andre som ikke er så veldig mye dyrere! Hva med Samsung 830 256GB fra Pixmania? Har hørt mye dårlig om pixmania, så er egentlig litt skeptisk. Da er den jo veldig billig og ett godt kjøp. Så det var tynt med andre tilbud akkuratt nå, men Komplett har Corsair Force GT til 2.695 og Amentio har Samsung 830 til 2.687. Lenke til kommentar
AT1S Skrevet 8. februar 2012 Del Skrevet 8. februar 2012 (endret) Har kjøpt masse fra pixmania, er kjempefornøyd Endret 8. februar 2012 av Theodore Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) Noen som vet hvilke symtomer man får når en SSD er halvdau? (Intel X25 G2) Fikk masse feilmeldinger om delayed write error, samt kritisk diskfeil melding fra Windows 7. Den later til å fungere helt fint, men Windows er amputert helt ned til kun en startmenyknapp... Se galskapen her: http://www.diskusjon...=18922025&st=0 Definitivt virus. Nåh, så de tviler på X-25M, unge herr Teddy?! Endret 9. februar 2012 av JKJK Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Høhøh, det later til at den klarer seg... Er det noen sjanse for å hente ut slettede data fra en X25 etter en fullformatering og mulig overskriving oppå det? Ba den om å kopiere alle brukerdataene mine, og den har kopiert alt, untatt Roaming-mappen, hvor alle programinnstillingene ligger. Hater å måtte sette opp alle programmer fra bunnen av, fra bleedområde jeg har perfeksjonert på kantløse utskrifter til intelligent browserhistorikk i Firefox... Damn you Windows! Ting tar tid. Lenke til kommentar
Onyx Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) Hvor ofte bør SSD-en bli secure erased? PS. Vil «sikkerhetssletted» være en riktig norsk term på dette? Endret 9. februar 2012 av Onyx Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Hvor ofte bør SSD-en bli secure erased? PS. Vil «sikkerhetssletted» være en riktig norsk term på dette? Når du har fått kraftig degredert ytelse og har lyst til å fikse det. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Med singel SSD og TRIM skal man jo i prinsippet ikke måtte kjøre HDDErase, men på min X25-M Gen2 så kom ikke random skrive ytelsen helt tilbake etter lang tids bruk. Tok en rens på den her om dagen og ytelsen ble en del bedre (som ny). Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Ble varig en liten kommentar på SSDperformanceblog. Intels (og sikkert andre) GC har mye trolig "kjennskap" til hva som foregår på filsystemnivå, da NTFS og mye trolig ext4. Spørsmålet er om det kommer / vil være behov for ny firmware når reFS blir landsert av Microsoft, eller om det ikke behøvs, siden reFS er fundet på NTFS og støtter "alle" ntfs kommandoer. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 Har et lite spørsmål ang secure eraese. Om dette formaterer SSDen? Å er det nødvendig? Eller kan du bare formatere vanlig? Tenker da på at viss jeg får meg et nytt hovedkort feks. Da må jeg jo installere Windows på nytt. Å da vil jeg jo slette alt på SSDen. Kan jeg bruke vanlig formatering gjennom windows installasjonen eller må jeg bruke Secure Erease ? Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 9. februar 2012 Del Skrevet 9. februar 2012 (endret) For meg fungerte ikke Secure Erase, da min X25M G2 var fryst, og ville ikke låses opp gjennom en slik power cycle. Kjørte en fullstendig windowsformatering i stedet, og ytelsen da den var ferdig var akkurat slik som den var ny. EDIT: Skrev ville ville i stedet for ville ikke. Endret 10. februar 2012 av -Teddy- 1 Lenke til kommentar
johome Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Spørsmålet er om det kommer / vil være behov for ny firmware når reFS blir landsert av Microsoft, eller om det ikke behøvs, siden reFS er fundet på NTFS og støtter "alle" ntfs kommandoer. Tror du skal vente en stund til ReFS kommer. Kommer først til neste serverutgave , deretter/forhåpentligvis til W9 Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 10. februar 2012 Del Skrevet 10. februar 2012 Spørsmålet er om det kommer / vil være behov for ny firmware når reFS blir landsert av Microsoft, eller om det ikke behøvs, siden reFS er fundet på NTFS og støtter "alle" ntfs kommandoer. Tror du skal vente en stund til ReFS kommer. Kommer først til neste serverutgave , deretter/forhåpentligvis til W9 Det er bekreftet til win8. Men det er riktig som du sier at det kommer til serverutgaven først. Skulle ønske det kom NUH! Jeg skulle egentlig ha investert hardt i filserver, og tenkte å bruke windows server 8 storage spaces. Men det blir litt lenge å vente Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) Intel 520 240GB IOPS testen er tatt etter at G-disken var halvfull med data, så ikke direkte sammelignbart, men likevell. Endret 11. februar 2012 av JKJK Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Faen, nå er jeg lei! Er ikke så hjelsikes lenge siden jeg kjøpte meg en ny WD my passport på 1TB. Skulle ta et image på den i dag. Når jeg starta den, så hørtes det ut som den skulle kjøre lesearma gjennom plastdekslet. Ingen click of death her i gården .... vi snakker "dunk of death". Jeg tar hintet. Jeg trenger en ekstern SSD. Jeg har et par gamle intels liggende og noen sata/USB overganger, men jeg finner det mindre stabilt. Forslag? Lenke til kommentar
oOF Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 WD passport er noe forbanna piss. Softwaren som fulgte med var noe av det verste mølet jeg har vært borti. Lenke til kommentar
johome Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 (endret) Det er bekreftet til win8. Men det er riktig som du sier at det kommer til serverutgaven først. Interressant det med W8 Det var mere enn jeg viste Har du kanskje noen link ? Jeg har også forstått det slik at neste serverutgave kommer til å bli tekstbasert som standard. Endret 11. februar 2012 av johome Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Heisann god folket her Har denne SSDen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=630674#extra Har oppdatert til firmware 0009. Burde jeg oppdatere til den nyeste som er 0309 ? Får jeg noe bedre ytelse da ? Sitter på et gammelt hovedkort med SataII kobling. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 11. februar 2012 Del Skrevet 11. februar 2012 Ytelsen skal være den samme, men 0309 fikser et problem som oppstår ved 5184 driftstimer og skaper restarter/BSOD. Ytelsen skal være den samme, men 0309 fikser et problem som oppstår ved 5184 driftstimer og skaper restarter/BSOD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå