Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jau, en sånn stripe er kanonkjekk til spill og benching, apps og verktøy. Du kan bytte stripesize fritt på denne, for å teste ut eller skreddersy den til spesifike oppgaver, helt uavhengig av OS stripa som er uberørt... Bare vent til du får tatt en CDM på denne du :new_woot:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Om HDD fabrikkene gikk over til kun SSD produksjon ville vel prisene droppet noe sinnsykt?

Ser for meg SSDer i fremmtiden som lagringsdisker til en billig penge.

Hvorfor går allting så tregt ? møøø

Lenke til kommentar

Om HDD fabrikkene gikk over til kun SSD produksjon ville vel prisene droppet noe sinnsykt?

Selvfølgelig kommer SSD til å bli billigere når produksjonen fokuserer bare på SSD, det kommer ny teknologi og komponentene blir billigere.

EDIT: HDD trenger ikke være tregt, heller. Sett noen disker i raid0, og alt går raskere.

Endret av Theodore
Lenke til kommentar

Ooookei.

Jeg har en mistanke om at jeg kanskje angrer litt på dette i ettertid, men da var 2x Intel 520 240GB bestilt fra multicom til den nette sum av alt for mye penger.

En skal stå som OS disk og den andre som spill/apps.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er 520-serien i butikkene?

Ja, tilsynelatende i alle fall. Multicom hadde 20+ tilgjengelig sto det. 

Kunne ha bestilt fra amentio for noen skarve kroner rimeligere, men først nå etter jul 2011 fikk jeg tilbake erstattning for en disk jeg sendte inn i Mai (og det ordnet jaggu ikke seg selv i alle fall), så der handler jeg absolutt ikke SSD'er for over 7000kr. Jeg har bestilt en IBM 1015 der, men kun fordi jeg fikk gavekort i erstattning for den defekte disken.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Fordi papirflyttere ikke har klart å utnytte sin 7 år lange etterutdanning godt nok.

Man må vurdere hva som vil skje økonomisk, bruke opp alt av HDD deler, noen må tørre å ta en risk osv.

Mø kan du godt si!

Lenke til kommentar

Å bare plutselig kutte ut harddiskproduksjon i dag er jo helt fjernt.

Ja, man kunne godt fått litt fortgang i sakene, men man må være realistisk her.

Selv om prisene hadde blitt halvert og vel så det hadde det blitt jævlig dyrt å kjøpe SSD til masselagring.

Lenke til kommentar

SSD er nok billig når de som går i 1. klasse på barneskolen i dag får barn som 25-åringer :p

Det kom vel prat fra sjefer hos Intel/SandForce at vi vil se SSDer på 512 GB på samme pris som high-end 120 GB SSDer rundt Q4 i år.

Om 2-3 år, med omtrent samme utvikling som vi har i dag, ser jeg ingen grunn til at folk fortsatt burde kjøpe harddisker.

Å stoppe HDD-produksjonen sånn helt uten videre er naturligvis uhørt, men den vil nok dabbe heftig av, spesielt med tanke på ''krisen''. Folk blir nok mer vant til tanken av SSDer, og bedre kjent med de for tiden.

Lenke til kommentar

SSD-utviklingen går jo langt raskere enn HDD-utviklingen kan det virke som. Syns ikke dere hastighetsfreaks har noe å klage over. Vet ikke når det kom interne 1.5TB-disker, men ikke senere enn september 2008, og PDD fins det knapt 4TB å oppdrive. Uansett en kapasitetsøkning på 167%, et latterlig lavt tall. Ikke engang en dobling annethvert år. På SSD-fronten får en jo både kapasitetsøkning og ytelsesøkning i stort monn - helt klart at det satses hardt der. Iogforseg vel og bra, men det bør ikke satses mindre på de gamle diskene før det virker realistisk med tilsvarende kapasitet for SSD'er som for snurredisker, og dit kommer vi ikke på en GOD stund enda, med mindre HDD R&D legges ned... Det beste er å få i pose og sekk, og da må ressursene fordeles :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...