Bearar Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Ta en test med Memtest86+ Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Noen som har prøvd RevoDrive som bootdisk? Har lenge fundert på å prøve det, men aner ikke hvordan man i så fall setter opp boot fra PCI. - ble derfor til at jeg bestilte meg en Corsair Performance Pro, men funderer fremdeles på om jeg skulle gått til innkjøp av en RevoDrive. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 2. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 (endret) Å boote fra RevoDrive (3 håper jeg om du vurderte å kjøpe nå i 2012) er akkurat som å boote fra et dedikert RAID kort. Du finner det i BIOS under "boot options" på samme liste som "HDD / CD/DVD / USB". En liten OT: Jeg klarte akkurat å drepe PSU når jeg byttet kabinett. Glemte å skru på hjul under, og hadde vendt PSU luftinntak nedover, så den prøvde å suge luft fra en liten luftlomme som hadde veldig små åpninger inn forran og bak på kabinettet... Resten av HW ser ut til å ha overlevd, men jeg kan ikke være sikker før jeg har testet med ny PSU. Har bestil ny og allerede fått plukkemelding, håper den går med posten i dag. Får bruke laptoppen intil videre, den er kos å bruke nå som jeg har fått en Force GT 120GB i den og gått opp til 4GB RAM (julegave til meg selv ). 2GHz C2D holder lenge så lenge jeg ikke skal game eller gjøre tunge "workstation" type ting EDIT: Men 15,4" 1280x800 er plagsomt når jeg har en 27" 2560x1440, 24" 1200x1920 (portrett), og en 22" 1050x1680 (også portrett) på skrivebordet som jeg ikke får koblet til laptoppen Endret 2. januar 2012 av GullLars Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Vel, ja, RevoDrive 3 ^^ Men blir vel å holde meg til Performance Pro en stund først! Ouch, den var kjip. : p Lurer på om jeg har drept min PSU óg. Fant på å støvsuge den her en ukes tid tilbake, og da så jeg et par gnister av statisk elektrisitet inni den, så nå tør jeg ikke koble den til. D: - Any thoughts? Litt off-topic, menmen. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 2. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 2. januar 2012 Jeg har for tiden en kamerat sin HP Pavilion dv6731eo med en sannsynlig defekt hdd. Tenkte derfor muligens å oppgradere til SSD. Har sett litt på OCZ SSD Agility 3 Series og jeg synes denne virker fin. 9,3mm høyde vil vel også være best, siden det er i laptop den skal? Eller er det like greit å gå for Kingston SSDNow V200? Vennen min vil ha det så billig som mulig, og hvis denne er like god på dette systemet(Sata 2 regner jeg med?), hadde jo dette vært finfint. Hvordan skal man da bygge opp for de 2,3mm i høydeforskjell? Gå for Agility 3. Som systemdisk på budsjett er den fin. Pga hastigheter ved kopiering av ukomprimerte filer har jeg valgt den en smule dyrere utgaven av SandForce 2. gen for mine egne oppsett, i form av Force GT. I praktisk bruk som systemdisk og lett arbeide i en maskin som ikke er overklokket høyt vil du ikke klare å skille de i en blind-test, så det er ikke noe å bekymre seg over. Agility 3 og SSDNow V200 derimot vil du kanskje kunne skille i en blind-test. Takk for svar Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734 Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 Jeg leter etter hjelp (er en "greenhorn" innenfor SSD), jeg har en SSD og et ganske gammelt HK. Dette Hk har kun 300mb/s på SATA så det går ikke direkte fort, derfor kjøpte jeg en SATA controller. Nå kjører jeg SSD med noe som kalles "sil concenetation" tror jeg, jeg ønsker mer info rundt controller kortet om mulig. Finnes det noen enklere måte å kjøre SSD på enn å måtte bruke "sil concenetation" og få støtte for alle funksjonene for SSD'n. Beklager skrivefeil :!: Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Det er vel lite som er værre for en SSD enn å havne på en nforce kontroller og man skal slite for å finne noe dårligere enn dette, men sannelig har du funnet en god kandidat Du får hinsides bedre levekår for denne HyperX'en ved å kjøpe en "skikkelig" kontroller, men også bare ved å kjøpe ett hyperbillig X38/X48/P45 chipset hovedkort for din gamle 775 socket CPU. Får nesten litt vondt når jeg tenker på denne SSD'en din sin hverdag Endret 3. januar 2012 av Ourasi 1 Lenke til kommentar
lolvik Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Noen som har prøvd Intel Smart Response Technology? If so; Er det mulig å bruke en partisjon av en SSD til ISRT, og ha OS på en annen partisisjon? Har nemlig ikke nevneverdig lyst til å ha OS på lagringsdisken min. Endret 3. januar 2012 av lolvik Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812734 Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Det er vel lite som er værre for en SSD enn å havne på en nforce kontroller og man skal slite for å finne noe dårligere enn dette, men sannelig har du funnet en god kandidat Du får hinsides bedre levekår for denne HyperX'en ved å kjøpe en "skikkelig" kontroller, men også bare ved å kjøpe ett hyperbillig X38/X48/P45 chipset hovedkort for din gamle 775 socket CPU. Får nesten litt vondt når jeg tenker på denne SSD'en din sin hverdag Takk for svaret, akkurat dette jeg lette etter! Ut med det gamle og inn med nytt HK, RAM og CPU! Endret 3. januar 2012 av Slettet+9812734 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 Ourasi, du er nesten en sjelden gjest om dagen. Hyggelig å se noen innlegg Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 (endret) Noen som har prøvd Intel Smart Response Technology? If so; Er det mulig å bruke en partisjon av en SSD til ISRT, og ha OS på en annen partisisjon? Har nemlig ikke nevneverdig lyst til å ha OS på lagringsdisken min. Skal du bruke Intel Smart Response Technology, må du nesten innstallere OS på en snurredisk. Men data du bruker ofte vil være cachet på SSD. Endret 3. januar 2012 av kservik Lenke til kommentar
Gjest Slettet+918234 Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 Kan godt hende dette spørsmålet har kommet opp før, men orker ikke lese hjennom hele denne tråden. Jeg har en OCZ Vertex 2 disk. Denne har sandforce controller og støtter trim. Når jeg la inn windows på nytt for en ukes tid tilbake tok jeg en secure erease på den disken. Ble fortalt etterpå at det var bare tull siden den har TRIM funksjon. Kan vist bare gjøre en vanlig format slik som på vanlige disker når man inst windows 7. Stemmer dette? Når man skal legge inn en helt ny ren windows 7. Må man ta SECURE EREASE eller ikke? Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 3. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 3. januar 2012 Jeg har for tiden en kamerat sin HP Pavilion dv6731eo med en sannsynlig defekt hdd. Tenkte derfor muligens å oppgradere til SSD. Har sett litt på OCZ SSD Agility 3 Series og jeg synes denne virker fin. 9,3mm høyde vil vel også være best, siden det er i laptop den skal? Eller er det like greit å gå for Kingston SSDNow V200? Vennen min vil ha det så billig som mulig, og hvis denne er like god på dette systemet(Sata 2 regner jeg med?), hadde jo dette vært finfint. Hvordan skal man da bygge opp for de 2,3mm i høydeforskjell? Gå for Agility 3. Som systemdisk på budsjett er den fin. Pga hastigheter ved kopiering av ukomprimerte filer har jeg valgt den en smule dyrere utgaven av SandForce 2. gen for mine egne oppsett, i form av Force GT. I praktisk bruk som systemdisk og lett arbeide i en maskin som ikke er overklokket høyt vil du ikke klare å skille de i en blind-test, så det er ikke noe å bekymre seg over. Agility 3 og SSDNow V200 derimot vil du kanskje kunne skille i en blind-test. Takk for svar Skal bare oppdatere og fortelle at alt gikk som smurt og at det ble en helt ny laptop med Agility 3! Gikk fra 45sec oppstart til ca 17sec og alle programmer åpnes lynkjapt, til tross for en gammeldags og treig pc. Absolutt en bedre investering enn å kjøpe ny laptop til 6-8000 kr som kameraten min vurderte. 1 Lenke til kommentar
chokke Skrevet 4. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2012 Jeg må nok bite i eplet og bli med på SSD-bølgen. Så jeg er på utkikk etter to SSD-er som skal oppfylle to forskjellige roller. #1: Skal stå i min stasjonære, som hovedsaklig brukes i Windows og mest for underholdning så lasting av spill og sånt er tingen. Helst ha 6gb/s siden jeg har muligheten og skal nok sitte i maskinen i mange år. Så for meg SAMSUNG 830 SERIES 256GB SSD SATA/600 MLC både med hensyn på pris, størrelse og sånt. Maskinen brukes mange timer daglig, så stabilitet er også viktig. #2: Skal stå i min laptop som er rundt 3 år gammel (og også brukes i senere laptopper). Så jeg regner med at 60 GB holder og skal primært bli brukt i Linux og sånne ting. Kjøp av teknologi er alltid vanskelig. Vente litt så kommer det noe bedre for mindre penger.. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 4. januar 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 4. januar 2012 Nå er jo CES rett rundt hjørnet, så om du venter en uke så kan du se om noe blir annonsert eller sluppet. Sånn det står nå er M4, HyperX / Force GT, eller Samsung 830 de beste. Hvem av de du går for er ganske likegyldig med mindre du skal jobbe utelukkende med ukomprimerbare filer, da er ikke SandForce (HyperX / Force GT) så bra. Jeg ville si ta den av disse du finner til best pris i kapasitetene du vil ha til hvert bruksområde. Om du er ute etter å spare et par hundrelapper på den til laptoppen kan du gå for lavere rang SandForce (Agility / Force 3 (og tilsvarende)), du vil ikke merke forskjell på disse som vanlig systemdisk for lett laptop bruk. 2 Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 4. januar 2012 intel RST 3.0.0.3020 for dem som har x79. http://www.station-drivers.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=3540 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2012 Er det 10.5 som har Trim for Raid0 og har noen her testet det? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 5. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Er det 10.5 som har Trim for Raid0 og har noen her testet det? Skal visst komme med verson 11.5 Endret 5. januar 2012 av Betroz Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 5. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Man vil selvsagt ha en SSD i pcen men det isteden for å bytte disker for hver generasjon kan man kjøre inn 48/64 GiB minne isteden alt ettersom man har LGA 1366/2011 og installere program for å kjøre cache på disk/volum for 2/3 av systemminnet. En billigløsning for LGA 1366 er 24 GiB minne til 1100 kr og bruke 16 til cache. Først og fremst på skriving det vil hjelpe, men også på filer man kjører ofte. Kanskje ikke den ultimate løsningen for de som vil ha hardcore leseytelse for enhver pris, mer som et supplement. Intel X25-M G2 160 GB: Med cache: Endret 5. januar 2012 av BadCat 1 Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 5. januar 2012 Rapporter Del Skrevet 5. januar 2012 (endret) Jeg har prøvd utallige ramdisk og cache løsninger oppgjennom årene uten å finne noe bra. Hva benytter du? Read access-time steg jo helt vilt? Endret 5. januar 2012 av Theo343 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå