oOF Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Kan det være USB 2.0/3.0 som gjør forskjellen? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Gå tilbake til forrige side for problemstilling. Nei, samtlige er USB 3. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Går det an å kjøre raid med to relativt like SSDer, men av ulik fabrikant+ I dette tilfelle Force 3 GT og Agility 3 Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Går det an å kjøre raid med to relativt like SSDer, men av ulik fabrikant+ I dette tilfelle Force 3 GT og Agility 3 I praksis går det an. Når det kommer til bi-effekter som ytelsestap så har jeg ikke peiling. Har aldri prøvd før. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Går det an å kjøre raid med to relativt like SSDer, men av ulik fabrikant+ I dette tilfelle Force 3 GT og Agility 3 Agility 3 har usynkronisert nand mens force gt har synkronisert nand. Lenke til kommentar
Teza Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Da var RevoDrive 3, 240GB installert, takker for hjelpen. Hadde ikke regnet med å få utnyttet denne maksimalt da det er en eldre maskin, og vil tro forskjellige benchmark programmer vil teste på forskjellige måter og dermed også gi forskjellige resultater. Prøvde CrystalDiscMark og fikk vedlagte resultat, som er betydelig bedre enn hva jeg hadde: Skulle det derimot være instillinger som bør endres i Windows 7 setter jeg pris på tips til dette. Testen er utført på nyinstallert maskin med kun OS og MS antivirus installert. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Gå tilbake til forrige side for problemstilling. Nei, samtlige er USB 3. Du inkluderer ikke pris som en faktor? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Jo, prisen er nærmest lik også. Det er derfor et mysterium at de skal yte så forskjellig. Jeg vil gjerne ha en samletest jeg. Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Gå tilbake til forrige side for problemstilling. Nei, samtlige er USB 3. Forskjellig NAND og forskjellig kontroller? Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Ok. Det jeg egentlig trenger å vite er om dette er faktiske verdier som måles med samme rutiner. Hvis du virkelig mener at Verbatim Store'N'Go er 400% raskere enn Corsair Flash Voyager GT, så tar jeg gjerne imot det. Det virker bare rart for meg at den ene (faktisk en produsent som pleier å ligge bak) har et såpass gigantisk forsprang på konkurrentene. Lenke til kommentar
Switters Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Flash voyager GT er usb 2.0. Det er der det ligger Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 http://www.corsair.com/usb-drive/flash-voyager-usb-drives/flash-voyager-usb-3-16gb-usb-flashdrive-cmfvy3s-16gb.html Nei, det er den ikke. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 29. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Flott. Om jeg er uheldig så ryker selvbeherskelsen min til hundene i kveld og jeg kjøper nytt av alt, men i beste tilfelle vil jeg iallefall ha en ny SSD. Overgangen fra harddisk til SSD er stor uansett hvilken kontroller man har. Spesielt merkbar på laptoper. Det å bytte ut en varm, støyende WD blue på en laptop er utrolig befriende. Har SSD i alle mine maskiner, og kommer aldri til å ha OS på en snurredisk igjen. Har selv Intel og Crucial og har aldri møtt på noe problemer Velkommen etter, min siste HDD systemdisk ble byttet ut i april 2009 mener jeg på. Da regner jeg også med maskinene til foreldrene mine og den ene søsteren min. Den eneste i familien med fortsatt HDD som systemdisk er den eldste lillesøsteren som måtte ha >250GB og ikke hadde budsjett til å oppgradere, og heller ikke orket å surre med eksterne disker. Håper jeg får overtalt henne til sommeren. Forslag til medisin om bios finn SSD-en, men ikkje vil/får til å boote frå han? Installerte Windows på lagringsdisken og fikk bootet, og oppdaga då at Windows ikkje finn SSD-en. Så vidt eg kunne sjå er alt av kablar framleis på riktig plass, og SSD-en fungerte heilt fint så seint som i går. Var ny i august. Prøv den i en annen maskin. SSDer kan også dø, men under vanlig bruk om du ikke skriver til de med 100% last 24/7 eller oppgaderer firmware (som kan være noe mer risikabelt) er det mindre sjangs enn HDD for at de bare dør plutselig, men det kan skje. Tilfellet her kan høres ut som om kontrolleren lever (og forteller BIOS at den er der) men at den ikke får tak i NAND og ikke vil vise seg i W7. Om det samme skjer i en annen maskin er det RMA som gjelder (sende i retur til butikk for å få ny i erstattning). Da var RevoDrive 3, 240GB installert, takker for hjelpen. Hadde ikke regnet med å få utnyttet denne maksimalt da det er en eldre maskin, og vil tro forskjellige benchmark programmer vil teste på forskjellige måter og dermed også gi forskjellige resultater. Prøvde CrystalDiscMark og fikk vedlagte resultat, som er betydelig bedre enn hva jeg hadde: *bilde* Skulle det derimot være instillinger som bør endres i Windows 7 setter jeg pris på tips til dette. Testen er utført på nyinstallert maskin med kun OS og MS antivirus installert. Vil du teste med Anvil's Storage Utilities? http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?273661-Anvil-s-Storage-Utilities (versjon 9 som gjelder) Test med 0%, 46% og 100% kompressjon, siden Revo 3 er følsom for hvor komprimerbar data er Endret 29. desember 2011 av GullLars Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Hmm min 60 GB SSD dør saktere enn mine HDD. Sånn basert på egen erfaring og målinger. SSD Helse: Disk1 100% HDD Helse: Disk1 95% Disk2 95% Disk3 95% Disk4 94% Jeg skaffa meg SSD*en før jeg skaffe meg HDD'ene. SSD er OS Disk. HDD'ene er bare lagringsdisker og tror de er kjøligere enn SSD'en. Temp: 39c Endret 29. desember 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Teza Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Skal kjøre den testen når jeg kommer hjem på nyåret. Litt nysgjerrig kan man si. Lenke til kommentar
knopflerbruce Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Hmm min 60 GB SSD dør saktere enn mine HDD. Sånn basert på egen erfaring og målinger. SSD Helse: Disk1 100% HDD Helse: Disk1 95% Disk2 95% Disk3 95% Disk4 94% Jeg skaffa meg SSD*en før jeg skaffe meg HDD'ene. SSD er OS Disk. HDD'ene er bare lagringsdisker og tror de er kjøligere enn SSD'en. Temp: 39c hvilket program er disse verdiene hentet fra? Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 (endret) Noen som vet hvordan jeg kan finne hvilken frimware versjon jeg har installert på min force gt? EDIT: Fant ut at det var greit å se i updatetoolen til corsair Endret 29. desember 2011 av Zeorsd Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 29. desember 2011 Del Skrevet 29. desember 2011 Ah, dammit. Ny SSD, men får ikke installert Windows 7. Bruker nøyaktig samme DVD som jeg alltid har hatt, men det stopper under "completing" innstallation. Passe frustrerende. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 (endret) Hmm min 60 GB SSD dør saktere enn mine HDD. Sånn basert på egen erfaring og målinger. SSD Helse: Disk1 100% HDD Helse: Disk1 95% Disk2 95% Disk3 95% Disk4 94% Jeg skaffa meg SSD*en før jeg skaffe meg HDD'ene. SSD er OS Disk. HDD'ene er bare lagringsdisker og tror de er kjøligere enn SSD'en. Temp: 39c hvilket program er disse verdiene hentet fra? Det heter HDD Control 2. Endret 30. desember 2011 av Slettet+513 Lenke til kommentar
Switters Skrevet 30. desember 2011 Del Skrevet 30. desember 2011 http://www.corsair.com/usb-drive/flash-voyager-usb-drives/flash-voyager-usb-3-16gb-usb-flashdrive-cmfvy3s-16gb.html Nei, det er den ikke. Den der er jo merket med USB 3.0 og heter ikke GT som lenger opp. Men det til side, så er det vel med minnet i disse som i SSD o.l. Noe er raskere enn annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå