Teac Skrevet 24. desember 2011 Del Skrevet 24. desember 2011 (endret) Tenker ikke på d. Imaget må du legge over på en ekstern disk. Programmet/boot delen må legges på minnepenn og startes derfra. Så pakker du ut fra den andre harddisken. Endret 24. desember 2011 av Teac Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Ble en force 3 120gb på meg til jul!!! Gleder meg til raskere oppstart, men ikke trøbbelet med å bytte over systemdisk Lenke til kommentar
Datasmurf Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Fikk SSD til jul (OCZ Agility3 120GB). Sitter her og lurer fælt på om jeg skal klone OS-disken og slenge over på SSD-en eller ta en clean install. SSD-en er uansett større enn OS-disken. Ville også vært det enkleste siden jeg ikke finner igjen CD-en jeg installerte Win7 fra, men så igjen så er jo en fresh install alltid like herlig ... Lenke til kommentar
Parapraxis Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Da melder jeg meg inn i SSD-klubben med en Force 3 GT i gave fra nissen, har riktignok bare SATA2 men planlegger nytt hovedkort ++ ut på nyåret Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Ble clean install her. Like greit. Fy faen så raskt. Helt ny med SSD. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Det blir aldri det samme med hdd etterpå Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Jeg har byttet litt om for å hente filer fra den gamle HDD'en etterpå, og kan si meg veldig enig i det. Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 Så var det plutselig trøbbel. Har installert en del på disken nå. Plutselig stoppet alt opp, jeg slo av maskina og skulle starte opp igjen. Da kommer jeg meg ikke forbi første steget i bootingen, med F2 for Setup og F10 for boot order. Prøver med HDD, og alt er ok. Hva er feil, og hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
Stonebridge Skrevet 25. desember 2011 Del Skrevet 25. desember 2011 jeg har tenkt å kjøpe meg en ssd, og jeg så at ocz agility3 og corsair force 3 koster 1199kr. på dustinhome.no hvilken burde jeg gå for? begge er på 120gb Stonebridge Lenke til kommentar
Vamos Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Tror jeg fikset opp i trøbbelet. Fant ut at SATA sto på ACHI, uten noen ACHI-driver installert. Byttet til IDE, og fikk boota opp med minnepenn og installert OS'et på nytt. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Nå skal den endeløse knitringa fra PCen bort en gang for alle og SSD skal i hus. Men resten av maskinen er fra ca 2008 og jeg tror ikke hovedkortet støtter SATA 6 Gbit/s. Hva skjer om jeg kobler til en 6Gbit/s disk likevel? Jeg regner med at det bare betyr at jeg ikke vil få utnyttet SSD`ens makshastighet? Lenke til kommentar
Teac Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Nå skal den endeløse knitringa fra PCen bort en gang for alle og SSD skal i hus. Men resten av maskinen er fra ca 2008 og jeg tror ikke hovedkortet støtter SATA 6 Gbit/s. Hva skjer om jeg kobler til en 6Gbit/s disk likevel? Jeg regner med at det bare betyr at jeg ikke vil få utnyttet SSD`ens makshastighet? Stemmer. Alt er "bakoverkompatibelt". Du får noe typisk sånn som 250-260 MB/s i sekvensiell les/skriv avhengig av hvor god kontrolleren er.. Endret 26. desember 2011 av Teac Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Flott. Om jeg er uheldig så ryker selvbeherskelsen min til hundene i kveld og jeg kjøper nytt av alt, men i beste tilfelle vil jeg iallefall ha en ny SSD. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Flott. Om jeg er uheldig så ryker selvbeherskelsen min til hundene i kveld og jeg kjøper nytt av alt, men i beste tilfelle vil jeg iallefall ha en ny SSD. Overgangen fra harddisk til SSD er stor uansett hvilken kontroller man har. Spesielt merkbar på laptoper. Det å bytte ut en varm, støyende WD blue på en laptop er utrolig befriende. Har SSD i alle mine maskiner, og kommer aldri til å ha OS på en snurredisk igjen. Har selv Intel og Crucial og har aldri møtt på noe problemer Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 Venter på at de større SSDene blir billigere før jeg setter inn en i laptopen. Er avhengig av å ha noen GB på den. Lenke til kommentar
Teac Skrevet 26. desember 2011 Del Skrevet 26. desember 2011 (endret) Alternativet der er jo faktisk å bruke SD kort som ekstra lagring. F. eks intel 160 gb ssd og 64 gb sd kort. Da har man litt plass. Endret 26. desember 2011 av Teac Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Jeg får min første SSD i mitt liv i morgen! Derfor lurte jeg på om det er noe jeg bør forberede Pcen for? Har tenkt og kun bruke SSDen så det blir en clean W7 install på den hvertfalt. Bare koble til og peise på? Hvor vanskelig er det og oppdatere firmware? Lenke til kommentar
chevyz28 Skrevet 27. desember 2011 Del Skrevet 27. desember 2011 Venter på at de større SSDene blir billigere før jeg setter inn en i laptopen. Er avhengig av å ha noen GB på den. Hva med hybrid ssd? Lenke til kommentar
Licht Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 Forslag til medisin om bios finn SSD-en, men ikkje vil/får til å boote frå han? Installerte Windows på lagringsdisken og fikk bootet, og oppdaga då at Windows ikkje finn SSD-en. Så vidt eg kunne sjå er alt av kablar framleis på riktig plass, og SSD-en fungerte heilt fint så seint som i går. Var ny i august. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 28. desember 2011 Del Skrevet 28. desember 2011 (endret) Tenker at teknologiene ligner litt på hverandre, så beklager om det er off-topic. Hvorfor er det så store forskjeller blant minnepenner? Under er 16GB modeller basert på usb 3.0 til cirka samme pris. Kingston DataTraveller: 80/60 mb/s Verbatim Store'N'Go: 120/70 mb/s Corsair Flash Voyager GT: 31/17 mb/s (!!) Ligger forskjellene i ren markedsføring, eller er noen produsenter veldig mye flinkere enn andre? Endret 28. desember 2011 av Agentspoon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå