Kimm0n0 Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Heisann, Føler pcn er litt for treig med 3 corsair force 40gb i raid0, og derfor ønsker jeg enten å kjøpe denne: http://www.komplett....aspx?sku=657313 eller 5-6 stk av http://www.komplett....aspx?sku=640534 Hva vil gi meg best ytelse over tid? Hva vil være det beste kjøpet og hvorfor? Om du kjører Windows ville jeg valgt OCZ RevoDrive 3 X2 for å få mindre kompleksitet og jeg tror kanskje den også vinner på hastighet. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 9. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2011 Hva vil gi meg best ytelse over tid? Hva vil være det beste kjøpet og hvorfor? OCZ Revodrive 3 x2, fordi den skalerer bedre enn SSD RAID fra southbridge. Den har også bedre metoder for å håndtere ytelse over tid enn et RAID fra southbridge. Vær klar over at båndbredden som er oppgitt der også gjelder for komprimerbare data. Før du handler, hadde du giddet å kjørt følgende benchmarks og postet screenshot? ATTO AS SSD Anvil Storage Utilities (ASU) (for både 0-fill og middels kompressjon instillinger) Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Det er greit nok, jeg bare lurte på om noen hadde noen tall å vise til. Om det er idiotisk eller ikke, ser jeg selv når jeg har tallene Som jeg hintet kraftig til, er det veldig avhengig av kontroller. Det er umulig for noen å si noe som helst om noen ting uten å vite hvilken kontroller det er snakk om. Jeg vedder brødskiva mi på at opplevd ytelsesforskjell er så liten at selv 50 kr er for dyrt for å oppgradere til M4. Eneste som kan rettferdiggjøre å oppgradere fra intel gen 2 på halvgammel laptop er antall GB. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 9. desember 2011 Del Skrevet 9. desember 2011 Hva vil gi meg best ytelse over tid? Hva vil være det beste kjøpet og hvorfor? OCZ Revodrive 3 x2, fordi den skalerer bedre enn SSD RAID fra southbridge. Den har også bedre metoder for å håndtere ytelse over tid enn et RAID fra southbridge. Vær klar over at båndbredden som er oppgitt der også gjelder for komprimerbare data. Før du handler, hadde du giddet å kjørt følgende benchmarks og postet screenshot? ATTO AS SSD Anvil Storage Utilities (ASU) (for både 0-fill og middels kompressjon instillinger) Dette skal du få! Som dere sikkert synes er dette dårlig ytelse fra 3 ssd'er i raid0 ( corsair Force f40 sata2) Derfor tror jeg en revodrive som du anbefaler er en stor oppgradering for meg. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 Det var veldig lav skriv du fikk på AS SSD. 80MB/s fra 120GB SSD lagring er i område med x25-M og 320. AS SSD viser worst case, ATTO viser best case. ASU testen du kjørte var med 0-fill, som tilsvarer best case. Om du kjører en med 46% (applications), så får du se "typisk ytelse" for OS og programmer. (post gjerne screenshot). Revodrive 3 x2 vil ha betydelig høyere ytelse enn det du har postet over, men koster også mer. Slike 40GB SSDer vil kunne være fine julepresanger til familie og venner som har gamle systemer de vurderer å pensjonere (eller som har trege harddisker og en ledig slot), så kan de kanskje leve et par år ekstra. Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Her har du screenshot av asu med 46& fill. Får gi ssd'ene til andre i familien da, så får jeg stappe inn en revodrive. Endret 10. desember 2011 av Kvittering Lenke til kommentar
Anv Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Jeg ville ha lagt inn Intels driver (RST) før jeg gjorde noe mere. Link til Intel Når du har installert skrur du på Write Back Cache (fra RST) så vil du få noe bedre skriveytelse. (ganske mye bedre ) Når det er sagt så vil aldri 40GB utgavene kunne måle seg med de større, ytelsen faller med kapasitet. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 10. desember 2011 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2011 (endret) Noe som overrasket meg her var hvor lav lesehastigheten var på disse ved 46% kompressjon. 423MB/s / 3 = 141MB/s pr enhet, det er lavere enn 32GB Vertex (Barefoot) fra 2009 (og x25-V). Skrivehastigheten er heller ikke noe å juble for. +1 til det anvil sier, test med RST. Hvis du gjør det hadde det vært fint med screenshot av ATTO og ASU (46% komprimering) Endret 10. desember 2011 av GullLars Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Blir spennende å se om det kommer noen gode juletilbud enten før eller i romjulen. Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 10. desember 2011 Del Skrevet 10. desember 2011 Kort spørsmål: Fungerer det å kjøre f.eks Ad-aware og spybot på ssd'er? mener å ha lest et eller annet sted at dette er fy. Har en mistanke om at det er en del grums på maskinen som disse programmene kan ta. Evt foslag til ssd vennlige løsninger om adaware ikke er å anbefale for å rydde på enheten? Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 11. desember 2011 Del Skrevet 11. desember 2011 Kort spørsmål: Fungerer det å kjøre f.eks Ad-aware og spybot på ssd'er? mener å ha lest et eller annet sted at dette er fy. Har en mistanke om at det er en del grums på maskinen som disse programmene kan ta. Evt foslag til ssd vennlige løsninger om adaware ikke er å anbefale for å rydde på enheten? Jeg kan ikke skjønne at det på noen måte kan være problematisk. Lenke til kommentar
Conkey Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Jeg kan ikke skjønne at det på noen måte kan være problematisk. Kanon. Var redd slike program viket degenerende på ssd'er. Lenke til kommentar
Kaaz Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Vi skal ha en nye filserver for 15-20 personer på jobben og vil ha ssd. Hva er smartest, en ssd med trim eller to ssd-er i raid 1 uten trim? Eller er det noen ssd-er som har fått støtte for trim i raid 1 nå? Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Vi skal ha en nye filserver for 15-20 personer på jobben og vil ha ssd. Hva er smartest, en ssd med trim eller to ssd-er i raid 1 uten trim? Eller er det noen ssd-er som har fått støtte for trim i raid 1 nå? Jeg vil i utgangspunktet anbefale større single SSD med Trim. Du kan jo velge en SSD med innebygget RAID som feks Intel 320 som striper info på nand-brikker. Eller er det aktuelt å velge enterprise SSD? RAID 1 fikser du med veldig god backup ala image eller snapshots. Hva med å tenke litt annerledes og velge noe slik som OpenIndiana, FreeNAS eller Nexenta? Eller blir det for komplisert? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 (endret) Fikk BSOD 0x000000f4 med min Corsair F120 etter ~3 uker med nytt HK Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3. Funket flott i flere mnd med gamle Asus P5Q Pro. Booter fint opp. Logger inn i windows. Kan starte et par programmer. Så fryser den. Så BSOD. Restart. Ingen disk funnet. Napper ut PSU kabel littegran. Repeat. Er det bare å RMAe og kjøpe noe orntli som Vertex 3 max iops / kingston hyperx ? Endret 12. desember 2011 av Ståle Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Har du oppdatert firmware? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Åj, glemte å skrive det ja. Siden jeg har Force 2, så antok jeg det var 2.4 som var siste. Og fikk oppdatert til den via en annen pc. Men nups, nada forbedring. Akkuratt som 99% av de andre på corsairforumet hadde opplevd. Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Force 2 skal da ikke ha BSOD issues? Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 Ser jeg på ressursmonitoren, så arbeider disken en liten stund etter logg inn, for så å flat line hvor systemet henger seg og så bsod. Hva ville du prøvd? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 12. desember 2011 Del Skrevet 12. desember 2011 RMA direkte til Corsair. Er du heldig får du tilbake en "annen" modell. Ref: Yellowbeard Anyone with issues after the 2.4 firmware update is encouraged to try a clean installation of the OS after the update along with a complete clearing of the BIOS.If this does not resolve your issue, RMA THE DRIVE! http://forum.corsair.com/forums/showthread.php?t=100823 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå