JKJK Skrevet 25. november 2011 Rapporter Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Er ikke 2560p en ny laptop med Sandy Bridge og 6gb/s? Jo, nettopp! Privat har jeg en 8460p som mer eller mindre er samme maskin, men fysisk større (+ at min er utstyrt med i7, jobblaptopen er utstyrt med i5). Og der får jeg helt andre målinger. Eneste forskjellen er at 2560p'en er kryptert (og at det står en 250GB versjon i 8460p'en) Endret 25. november 2011 av JKJK Lenke til kommentar
johome Skrevet 25. november 2011 Rapporter Del Skrevet 25. november 2011 Her er screenshot med SB : 4k-64Thrd er temmelig lik Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. november 2011 Rapporter Del Skrevet 25. november 2011 Tror jeg har funnet svaret på mitt eget spørsmål: http://communities.intel.com/message/122967 1). NEVER run software FDE on SSD. You may however encrypt specific folder/file(s) bu tnot whole SSD, in other words don't use BitLocker, TrueCrypt os similar. Unless you're willing to settle for a) enormous speed drop like 4-6 times especially writing b) wear out SSD sooner (more writing). Although I said "never" just as a side thought: FDE using BitLocker is faster on SSD drives than TrueCrypt, but again don't use any. Software FDE is meant for regular harddrives, not SSD. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 25. november 2011 Rapporter Del Skrevet 25. november 2011 Maskinen kan selvsagt gi bedre resultater, poenget var at med slike resultater er det helt bortkastet å ha en slik SSD i maskinen Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. november 2011 Rapporter Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Dekrypterer nå for å sjekke om ytelsen øker (noe jeg tror den gjør). Har også bestilt opp en Intel 320 for å sjekke hvordan hardware krypteringen fungerer (elitebook har søtte for ata-passord). Endret 25. november 2011 av JKJK Lenke til kommentar
Chubbyx Skrevet 25. november 2011 Rapporter Del Skrevet 25. november 2011 (endret) MPX selger Corsair Force med asyncron NAND. Komplett selger Corsair Force GT med syncron NAND. Syncron NAND er raskere enn asyncron NAND. Hvordan ser jeg på et produkt for eksempel Corsair Force Series 3 240 GB om det er Asyncron NAND eller Syncron NAND? Er det Produsentens varenr? Og er det en tradeoff med Asyncron gjør jobben bedre på andre ting en Syncron? Som nevt over så er prisen den samme.. så det virker som du får et bedre produkt, hvis du får med deg det. Fikk meg til og vente på og trykke på kjøp knappen til jeg finner ut av det. Takker for Svar. Endret 25. november 2011 av Chubbyx Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 25. november 2011 Rapporter Del Skrevet 25. november 2011 Da er det klart: Intel 510 120GB uten TPM kryptering. HP Elitebook 2560p: Intel 510 uten TPM kryptering by johnkristian, on Flickr Intel 510 120GB MED TPM kryptering. HP Elitebook 2560p: Intel 510 TPM kryptert by johnkristian, on Flickr Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 25. november 2011 Rapporter Del Skrevet 25. november 2011 (endret) Da er det klart: Intel 510 120GB uten TPM kryptering. Det var enorm forskjell! Hvordan ser jeg på et produkt for eksempel Corsair Force Series 3 240 GB om det er Asyncron NAND eller Syncron NAND? Er det Produsentens varenr? Og er det en tradeoff med Asyncron gjør jobben bedre på andre ting en Syncron? Som nevt over så er prisen den samme.. så det virker som du får et bedre produkt, hvis du får med deg det. Fikk meg til og vente på og trykke på kjøp knappen til jeg finner ut av det. Takker for Svar. Corsair Force Series 3 er alltid Asyncron. Corsair Force GT er Syncron. Altså Force GT er mye raskere, spesielt ved behandling av bilder, filmer osv. Er det mellom disse to slaget står? Endret 25. november 2011 av kservik Lenke til kommentar
Chubbyx Skrevet 25. november 2011 Rapporter Del Skrevet 25. november 2011 Å ja.. da var det leserfeil fra min side, syns det var rart ja Da tenker jeg det blir Force 3 pga pris. Så trenger jeg ikke helt High end pc uansett til mitt bruk.. får ikke brukt det extra hastighetene uansett før jeg oppgraderer til Mb med Sata 6 gbit neste år.. Dessuten vet jeg ikke hva jeg går glipp av heller ^^ Satser på at det meste jeg har lest om problemer har blitt fikset med den nye Firmware'en. Noen som har erfaringer med Sandforce etter ny Firmware? Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 25. november 2011 Rapporter Del Skrevet 25. november 2011 Noen som har erfaringer med Sandforce etter ny Firmware? Ja, ingen problemer for meg. Lenke til kommentar
Chubbyx Skrevet 25. november 2011 Rapporter Del Skrevet 25. november 2011 Noen som har erfaringer med Sandforce etter ny Firmware? Ja, ingen problemer for meg. Kjøpt ^^ Sammen med noen Noctua vifter.. blir fin bursdagsgave til meg selv.. Takker for svar Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 25. november 2011 Rapporter Del Skrevet 25. november 2011 Man får ocz agility 3 120GB til 1199kr hos Dustin. Det skal stå i en Asus Sabertooth 1156 med 6GB sata-port. Finnes det noe til den prisen jeg heller burde velge? Ikke fra Pixmania. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 26. november 2011 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. november 2011 fun for the whole family: Corsair force 3 20stk by johnkristian, on Flickr Ser det er et par dager siden, men jeg fulgte ikke med her i uka. Jeg ser du gjorde RAM oppgraderinger også samtidig med å putte i SSDer. Har du fått oppgradert alle? Hva mener brukerne om maskinene etter oppgradering? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 26. november 2011 Rapporter Del Skrevet 26. november 2011 Har også bestilt opp en Intel 320 for å sjekke hvordan hardware krypteringen fungerer (elitebook har søtte for ata-passord)Har ikke de fleste nyere SSDer denne funksjonaliteten? Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 Hallo. Nå er det lenge siden jeg har lest eller fulgt med her, men denne er kansje ikke ny, men jeg for min del kom over den just nu, hva mener folket om denne? Er den noe tess eller hva? Jeg har ikke foreløbig sett etter noen tester av den, mulig dette også er gammelt nytt. http://www.samsung.com/no/consumer/computer-peripherals/ssd/ssd/MZ-7PC256D/EU/index.idx?pagetype=prd_detail Lenke til kommentar
Durochris Skrevet 28. november 2011 Rapporter Del Skrevet 28. november 2011 (endret) Ja, blir ikke no kjøp av SSD på meg. Vant HyperX 120GB SSD hos komplett nå :D :D Veit ikke om firmwaren er den nyeste. Så jeg kobler den til å oppdatere hvis jeg må. Også setter jeg den i ACHI Mode. Setter jeg selve SSD i ACHI mode eller akkurat den SATA porten? Og bør jeg sette den i Intel ICH10R 3Gb/s eller Marvell 9128 6Gb/s? Endret 28. november 2011 av Durochris Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 30. november 2011 Rapporter Del Skrevet 30. november 2011 Trodde jeg hadde gjort et varp her om dagen da jeg fant noen 240GB Patriot disker til 1100 kr stk på ps. Bestilte 2, men fikk den sedvanlige beskjeden man ofte får når ting er for billig til å være sant: FEILPRISING , de skulle ha 3400 pr stk for de. Da kjøper jeg heller en 470 eller en Agility 3 eller force 3 for 2200-2400. Lenke til kommentar
BAT Skrevet 30. november 2011 Rapporter Del Skrevet 30. november 2011 Kjipern..... Jaja. Når noe er for godt til å være sant. Lenke til kommentar
HalogenpæreUtenLys Skrevet 30. november 2011 Rapporter Del Skrevet 30. november 2011 Jeg står mellom å vente på Samsung 830 SERIES 128GB SSD som på tester virker å være en direkte konkurrent på Crucial m4 på hastighet. Så er spørsmålet til dere: Jeg trenger SSD, helst fort. Ventetidene på Samsund SSD ser ut til å bli lenge, da butikkene enda har M4 inn på lager. Hvilken skal jeg gå for og har Samsung's SSD betydelige hastighetsforskjeller i forhold til M4? Takker og håper for raskt svar. Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 30. november 2011 Rapporter Del Skrevet 30. november 2011 Jeg lurer kanskje på å kjøpe de nye Samsung enhetene neste gang. Per i dag har jeg 2 stk 160GB Intel X25-M G2 hjemme og min gamle 80GB X25-M G1 som jeg bruker i en bærbar på jobb. Inntil videre er det X58 plattformen som gjelder, og da orker jeg ikke kjøpe noe Sata 6Gbps enhet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå