Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Er ikke 2560p en ny laptop med Sandy Bridge og 6gb/s?

Jo, nettopp!

Privat har jeg en 8460p som mer eller mindre er samme maskin, men fysisk større (+ at min er utstyrt med i7, jobblaptopen er utstyrt med i5). Og der får jeg helt andre målinger. Eneste forskjellen er at 2560p'en er kryptert (og at det står en 250GB versjon i 8460p'en)

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg har funnet svaret på mitt eget spørsmål:

http://communities.intel.com/message/122967

1). NEVER run software FDE on SSD. You may however encrypt specific folder/file(s) bu tnot whole SSD, in other words don't use BitLocker, TrueCrypt os similar. Unless you're willing to settle for a) enormous speed drop like 4-6 times especially writing b) wear out SSD sooner (more writing). Although I said "never" just as a side thought: FDE using BitLocker is faster on SSD drives than TrueCrypt, but again don't use any.

Software FDE is meant for regular harddrives, not SSD.

Lenke til kommentar

MPX selger Corsair Force med asyncron NAND.

Komplett selger Corsair Force GT med syncron NAND.

Syncron NAND er raskere enn asyncron NAND.

Hvordan ser jeg på et produkt for eksempel Corsair Force Series 3 240 GB om det er Asyncron NAND eller Syncron NAND?

Er det Produsentens varenr?

Og er det en tradeoff med Asyncron gjør jobben bedre på andre ting en Syncron?

Som nevt over så er prisen den samme.. så det virker som du får et bedre produkt, hvis du får med deg det.

Fikk meg til og vente på og trykke på kjøp knappen til jeg finner ut av det. :p

Takker for Svar.

Endret av Chubbyx
Lenke til kommentar

Da er det klart: Intel 510 120GB uten TPM kryptering.

Det var enorm forskjell!

Hvordan ser jeg på et produkt for eksempel Corsair Force Series 3 240 GB om det er Asyncron NAND eller Syncron NAND?

Er det Produsentens varenr?

Og er det en tradeoff med Asyncron gjør jobben bedre på andre ting en Syncron?

Som nevt over så er prisen den samme.. så det virker som du får et bedre produkt, hvis du får med deg det.

Fikk meg til og vente på og trykke på kjøp knappen til jeg finner ut av det. :p

Takker for Svar.

Corsair Force Series 3 er alltid Asyncron. Corsair Force GT er Syncron. Altså Force GT er mye raskere, spesielt ved behandling av bilder, filmer osv.

Er det mellom disse to slaget står?

Endret av kservik
Lenke til kommentar

Å ja.. da var det leserfeil fra min side, syns det var rart ja :)

Da tenker jeg det blir Force 3 pga pris. Så trenger jeg ikke helt High end pc uansett til mitt bruk.. får ikke brukt det extra hastighetene uansett før jeg oppgraderer til Mb med Sata 6 gbit neste år.. Dessuten vet jeg ikke hva jeg går glipp av heller ^^

Satser på at det meste jeg har lest om problemer har blitt fikset med den nye Firmware'en.

Noen som har erfaringer med Sandforce etter ny Firmware?

Lenke til kommentar

Hallo.

Nå er det lenge siden jeg har lest eller fulgt med her, men denne er kansje ikke ny, men jeg for min del kom over den just nu, hva mener folket om denne?

Er den noe tess eller hva?

Jeg har ikke foreløbig sett etter noen tester av den, mulig dette også er gammelt nytt.

http://www.samsung.com/no/consumer/computer-peripherals/ssd/ssd/MZ-7PC256D/EU/index.idx?pagetype=prd_detail

Lenke til kommentar

Ja, blir ikke no kjøp av SSD på meg. Vant HyperX 120GB SSD hos komplett nå :D :D :D :D

Veit ikke om firmwaren er den nyeste. Så jeg kobler den til å oppdatere hvis jeg må. Også setter jeg den i ACHI Mode. Setter jeg selve SSD i ACHI mode eller akkurat den SATA porten?

Og bør jeg sette den i Intel ICH10R 3Gb/s eller Marvell 9128 6Gb/s?

Endret av Durochris
Lenke til kommentar

Trodde jeg hadde gjort et varp her om dagen da jeg fant noen 240GB Patriot disker til 1100 kr stk på ps. Bestilte 2, men fikk den sedvanlige beskjeden man ofte får når ting er for billig til å være sant: FEILPRISING :p, de skulle ha 3400 pr stk for de. Da kjøper jeg heller en 470 eller en Agility 3 eller force 3 for 2200-2400.

Lenke til kommentar

Jeg står mellom å vente på Samsung 830 SERIES 128GB SSD som på tester virker å være en direkte konkurrent på Crucial m4 på hastighet.

Så er spørsmålet til dere: Jeg trenger SSD, helst fort. Ventetidene på Samsund SSD ser ut til å bli lenge, da butikkene enda har M4 inn på lager. Hvilken skal jeg gå for og har Samsung's SSD betydelige hastighetsforskjeller i forhold til M4?

Takker og håper for raskt svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...