Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva synes dere er det lureste valget av SSD til en litt eldre HP Compaq 6910p? Den har AHCI oh HP har laget driverpakke med RST 9.6 eller noe. Den har sata 3 gb/s. Vil selvsagt gjøre det billigst mulig og vurderer en brukt X25-M e.l. De er jo gode på IOPS. Eller er det lurere å kjøpe en av de billigste nye?

 

PS: PM meg hvis noen har en liggende da :whistle:

Lenke til kommentar

De er selvsagt også en mulighet, men det sitter en 80GB i den idag, og det er mer enn nok da det ikke lagres noe på den, det ligger på NAS eller på den stasjonære. Denne står ved sofaen som ren surfemaskin. Dessuten er den jo gammel, men den har T7500, 4GB og 14" med 1440x900, så den blir nok helt super med en SSD:) Derfor ønsker jeg å bruke minst mulig. Men det er ikke mange brukte SSDer å finne...

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg fikk just en HP Elitebook 2560p som jeg tuppa i en Intel 510 120GB.

 

Denne er TPM kryptert. Når jeg kjører AS SSD på den så får jeg rimelig dårlige resultater. Er dette pga. TPM?

 

Noen som har erfaring med kryptering av SSD'er?

 

Så vidt jeg husker så har Intel 320 hardware FDE, men ikke 510. Vil en 320 yte bedre kryptert enn en 510? Er det noe samsnakk mellom FDE og TPM?

 

 

6398975313_eb313e58fe.jpg

Intel 510 TPM kryptert by johnkristian, on Flickr

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Det lignet mer på en SATA 1.5Gb/s begrensning.

 

Resultatene er forsåvidt OK til å være i en bærbar (random er uendelig mye bedre enn på en HDD) men det er totalt bortkastet å putte en såpass bra SSD i en slik maskin.

 

Du kan gjerne prøve en ATTO eller min benchmark med lett krypterbare/komprimerbare data bare for å sjekke resultatet du fikk med AS SSD.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...