Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke overrasket, mye av teknologien til SandForce passer godt plassert i en RAID kontroller. Jeg (og noen andre her) har kommentert dette før.

Sandforce har jo overlegen teknologi i forhold til ytelse på markedet nå, får de bare kontroll på stabilitet/kompabilitet på produktene så kan dette bli veldig bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var skeptisk til komprimering på kontrollernivå i starten men må si at generasjonene har myknet meg til å snu helt rundt der. Konseptet med komprimering er som skapt for Nandflash men det var gjennomføringen og de faktiske resultatene samt "real life applications" jeg var skeptisk til og jeg ser jo at skepsisen ikke var helt bom uansett.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

I starten var det surt at G1 ikke fikk trim, men det plaget meg ikke i praksis. Ja, du så degraderingen når du målte, men bortsett fra det var det ingen praktisk betyning som OS disk.

Min gamle G1 lever fortsatt i beste velgående.... den har faktisk gått på rundgang i bygda her (hehehe) ..... i hovedsak for at folk skulle teste det i laptops uten AHCI-støtte.

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte nylig i benchmark tråden lever mine G1 også i beste velgående og vil gjøre det i lang, lang tid. Jeg "merker" heller ikke den kraftige degraderingen de får i løpet av 6-12 måneder i skriveytelse men benchene viser det klart.

Som sagt, meget målbart men ikke så merkbart og spesielt fordi G1 kjører som OS disk hos meg hvor det meste av skriving redirigeres til et G2 array.

Derimot har det lenge vært snakk om Trim støtte for ICH raid så jeg er spent på om dette er den "nye bløffen" til Intel eller om vi faktisk får se det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...