Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

johome : Bruk heller AS SSD og Anvil Bench.

Litt vanskelig å bruke de programmene , når SSD'en ikke er tilgjengelig på markedet :)

Testen er gjort av en Japansk nettside.

SSD'en blir sannsynligis tilgjengelig om noen uker.

Ahh bare jeg som var litt bortreist i hue da jeg svarte ;)

Lenke til kommentar

Tenkt å oppgradere til SSD på stasjonære, men er helt ny i gamet så skjønner ikke helt det her med hva som er egentlig hastighet/ytelse o.l. Ser enkelte disker i samme prissegment hvor kanskje disk A har rw 525/475 MB/s og så har du disk B som har 415/95 MB/s. Er dette faktisk ytelse, slik at disk B er helt "elendig" i forhold, eller kan man ikke regne med at den er 475 MB/s ofte nok til at den er noe særlig raskere enn B sin 95 MB/s?

Uansett. trenger en disk på 60-80 GB, hovedkortet støtter 6 GB/s så er vel ingen restriksjoner for hvilken disk jeg kan bruke tror jeg. Kikket litt på de to jeg lenket til, utover det har jeg ingen idé om hvilken jeg burde ta. Vet ikke om det er nyeste generasjons SSDer eller om det er utdatert eller hva heller, hadde vært fint om noen kunne peke meg i riktig retning :)

Lenke til kommentar

Jeg ville nok heller ha satset på VM, enten Parallels eller Fusion.

Nå må jeg innrømme at jeg ikke har prøvd boot camp og det kommer jeg neppe til å gjøre med mindre jeg får enormt mye fritidsproblemer :)

Parallels får mektig mye skryt men både Fusion 3 og 4 har vært helt fine for min del, det fungerer rett og slett glimrende når man får lært seg noen tastatur-knep og lekt seg litt med styre-plata.

Når det gjelder 6Gb/s SSD så må jeg rett og slett prøve litt mer før jeg kan svare på det, i mitt tilfelle var det først og fremst visuelt jeg merket mikro-stuttering.

Det hele er merkelig da det manifesterte seg som "treg" opptegning på skjermen bla ved oppstarten, dette skjedde utelukkende på C300-en, ingen slike tendenser på HDD og selvsagt ikke på de andre SSD-ene jeg har prøvd. (Samsung + Intel)

Når det gjelder den omtalte dårlige skjermingen av kablene så skal dette være borte, min Mac har ikke den layouten på kablingen som det vises til og som betyr at de har modifisert dette.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker faktisk mixen som Fusion/Parallels gir meg sammen med OS X, man får "the best of both worlds".

Bruk flere "skrivebord" på Mac-en, det er meget effektivt og endel av appene som f.eks nettleseren er svært bra etter min mening.

Boot Camp fungerer sikkert OK men jeg tror jeg med rimelig stor sikkerhet kan si at du vil miste litt av batteritiden og du er uansett henvist til Apples drivere for Boot Camp, ikke helt optimalt men har du tid kan du jo selvsagt prøve.

Jeg må vel lage den MacBook/SSD tråden jeg snakket om, hvis ingen andre gjør det :)

Lenke til kommentar

Viktig firmware oppdatering fra OCZ.

Fra Tweaktown :

OCZ is pleased to announce that the cause of a BSOD issue experienced by some SF-2000-based drive owners has been identified by OCZ and SandForce. A new firmware update which directly addresses this BSOD occurrence related to SF-2000 based SSDs is available here. All newly manufactured OCZ SF-2000 based SSDs will feature the new 2.15 firmware revision (which is based on SandForce firmware version 3.3.2.) We highly recommend that any customers that have experienced the BSOD issue update their firmware to 2.15.

We sincerely appreciate the support from our customers, and if any customers have any questions or require additional support please do not hesitate to contact a customer service representative and we will be happy to address any questions or concerns.

Link til nedlasting

Endret av johome
Lenke til kommentar

Nå er det likefør jeg klikker på "Kjøp" knappen på 128GB M4, men kunne ikke huske om BSOD bare var på Sandy Bridge eller generelt på alle plattformer. Og med den firmware oppdateringa, burde jeg gå for en annen SSD?

M4 er en knallbra SSD, så du kjøper ikke "feil" med den. Samtidig er den også veldig billig for kvaliteten man får, sammenlignet med andre produkter.

Skal du ha SandForce så ville jeg satset på Vertex 3 Max IOPS, Patriot Wildfire, Kingston HyperX og kanskje Corasir Force GT. Men jeg tror nok det vil ta litt tid på SandForce baserte enheter leveres med siste Firmware ferdig innstallert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...