Biggus Skrevet 3. oktober 2011 Del Skrevet 3. oktober 2011 Biggus: Å endre størrelsen på partisjoner er ganske enkelt. Søk etter guide med google. Jepp, fant ut at det var beste måten. Takk for svar 1 Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 For de som ikkje vet hvordan man skal feste ssd'er, så er her mitt enkle forslag. Har postet den for ett år siden også, men det er sikkert mange som ikkje har sett det. Jaja, for det er jo helt normalt å ha 4 ssder liggende. Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Jeg får snart min 5.! Bare 3 av disse sitter i stasjonære, da.. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 For de som ikkje vet hvordan man skal feste ssd'er, så er her mitt enkle forslag. Har postet den for ett år siden også, men det er sikkert mange som ikkje har sett det. Jaja, for det er jo helt normalt å ha 4 ssder liggende. Ja? Jeg har 16.... eller noe sånt. Har mista tellinga. Har 2 liggende som venter på at jeg skal finne på et spennende prosjekt (ssd i bilen mot usb på bilanlegget gikk ad undas). 1 Lenke til kommentar
Ron Burgundy Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Hvorfor er denne ssd'en så billig? Er den et dårlig kjøp? I min stasjonære har jeg en gammel corsair f60, og vurderer denne billige i min netbook som er over 2 år gammel. Noen vits i å kjøpe denne og sette i?? Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 For de som ikkje vet hvordan man skal feste ssd'er, så er her mitt enkle forslag. Har postet den for ett år siden også, men det er sikkert mange som ikkje har sett det. Jaja, for det er jo helt normalt å ha 4 ssder liggende. Ja? Jeg har 16.... eller noe sånt. Har mista tellinga. Har 2 liggende som venter på at jeg skal finne på et spennende prosjekt (ssd i bilen mot usb på bilanlegget gikk ad undas). Men hvor mange er jobben sin, og hvor mange er dine personlig? Lenke til kommentar
BAT Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Snip Jaja, for det er jo helt normalt å ha 4 ssder liggende. Ja det er det minste man bør ha. Selv passerte jeg 9 i august Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 Skulle det ikke komme en ny type NAND som skal tåle mange flere skrivesykluser enn dagens? Slik at SSD'er får en levetid som blir like god eller kanskje bedre enn mekaniske disker. Selv om dagens SSD'er er ganske raske, så er dem fortsatt en flaskehals. Vi har enda ikke ting som er like raske som det de har i Star Trek....hehe Lenke til kommentar
johome Skrevet 4. oktober 2011 Del Skrevet 4. oktober 2011 (endret) Plextor kommer med ny SSD. 128 og 256 GB 500 MB/s Read for begge modellene 320/440 MB/s Write Marvell's 88SS9174 Kontroller Toshiba MLC 34nm NAND flash. Pris : 284/610 $ Kilde Siden Crucial bruker samme kontroller , tror jeg at de hadde kunnet ha fått ut enda bedre Write på deres m4 modeller..... Endret 4. oktober 2011 av johome Lenke til kommentar
Falco-Master Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Hei. Tenker å bytte ut harddisken i laptoppen med en SSD. Er denne bare å sette rett inn i harddisk-sloten? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 For de som ikkje vet hvordan man skal feste ssd'er, så er her mitt enkle forslag. Har postet den for ett år siden også, men det er sikkert mange som ikkje har sett det. Jaja, for det er jo helt normalt å ha 4 ssder liggende. Ja? Jeg har 16.... eller noe sånt. Har mista tellinga. Har 2 liggende som venter på at jeg skal finne på et spennende prosjekt (ssd i bilen mot usb på bilanlegget gikk ad undas). Men hvor mange er jobben sin, og hvor mange er dine personlig? ca 50/50 Lenke til kommentar
Anv Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Plextor kommer med ny SSD. 128 og 256 GB 500 MB/s Read for begge modellene 320/440 MB/s Write Marvell's 88SS9174 Kontroller Toshiba MLC 34nm NAND flash. Pris : 284/610 $ Siden Crucial bruker samme kontroller , tror jeg at de hadde kunnet ha fått ut enda bedre Write på deres m4 modeller..... Jeg har ikke sett at Toshiba har 34nm NAND, de har derimot 32nm, pussig om de skulle ha begge deler, helt usannsynlig. Jeg går også ut fra at det dreier seg om Toggle mode NAND som er det samme som SandForce baserte har gjort stor suksess med i spesial versjoner som f.eks MAX IO og WildFire edit: Toshiba vil være klar med 24nm rundt årsskiftet, mulig det er det de har ment? Endret 5. oktober 2011 av Anvil Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Dette spørsmålet har sikkert blitt spurt tusen ganger før og isåfall så beklager jeg. Hvilken ssd er best til OS, koster helst under 1000-lappen og har minimum 50-60gb? Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg ville gått for Crucial M4 64GB. Jeg har ikke hørt om noen som har hatt problemer med dem i motsetning til de nye sandforce-baserte enhetene og de leverer god ytelse for pengene. Spesielt etter siste firmwareoppgradering. Lenke til kommentar
OldSchoolPhotoSnapper Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Takk for svar L4r5, men hvor finner man denne? Jeg kan ikke se den i prisguiden. Edit: Never mind. Plutselig dukket den opp i prisguiden etter ett googlesøk Endret 5. oktober 2011 av tonna Lenke til kommentar
Falco-Master Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg vurderer å kjøpe den Crosshair force 3 SSD, 120 GB. De sier det har vært en del problemer med den? Men at dette nå fungerer bra med siste oppdattering. Den ser hvertfall imponerende ut, og jeg ser at det er fortsatt tilgjengelig for 1100 kr. Er det sansynlig at jeg vil møte på problemer med en slik SSD hvis jeg setter den inn i en ny laptop? Anbefales det å kjøpe den? + Er det noe problem å få oppdatert firmware når dette er eneste disk i laptoppen? Evt blir dette problematisk hvis jeg først må formatere denne disken og installere win7 før jeg jo får hentet ny firmware? Lenke til kommentar
Dipol Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Hei! Vurderer å kjøpe denne. Er det et godt kjøp ? Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 Jeg vurderer å kjøpe den Crosshair force 3 SSD, 120 GB. De sier det har vært en del problemer med den? Men at dette nå fungerer bra med siste oppdattering. Den ser hvertfall imponerende ut, og jeg ser at det er fortsatt tilgjengelig for 1100 kr. Er det sansynlig at jeg vil møte på problemer med en slik SSD hvis jeg setter den inn i en ny laptop? Anbefales det å kjøpe den? + Er det noe problem å få oppdatert firmware når dette er eneste disk i laptoppen? Evt blir dette problematisk hvis jeg først må formatere denne disken og installere win7 før jeg jo får hentet ny firmware? Jeg kjøpte en slik for en uke tilbake og nada problemas her på Sandy 2500K. Jeg har ikke oppdatert noe firmware. Lenke til kommentar
johome Skrevet 5. oktober 2011 Del Skrevet 5. oktober 2011 (endret) Jeg har ikke sett at Toshiba har 34nm NAND, de har derimot 32nm, pussig om de skulle ha begge deler, helt usannsynlig. Jeg går også ut fra at det dreier seg om Toggle mode NAND som er det samme som SandForce baserte har gjort stor suksess med i spesial versjoner som f.eks MAX IO og WildFire Tror TweakTown har oppgitt feil. Ifølge CDRLabs er det snakk om 32 nm Toggle NAND Toshiba er jo ca en generasjon etter Intel/Micron , som bruker 25 nm syncron NAND på sine SSD'er. De er vist allerede klar med 20 nm. Enterprise bruker vel fremdeles 34 nm (P320h). Det har vel med holdbarhet/ ytelse å gjøre. Endret 5. oktober 2011 av johome Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå