Runar Skrevet 29. september 2011 Rapporter Del Skrevet 29. september 2011 Med mindre dere protesterer eller har noe dere virkelig anbefaler venter jeg på Samsungen, og lurer meg til TRIM-støtte i OS X. Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 29. september 2011 Rapporter Del Skrevet 29. september 2011 Med mindre dere protesterer eller har noe dere virkelig anbefaler venter jeg på Samsungen, og lurer meg til TRIM-støtte i OS X. Den blir du sikkert veldig fornøyd med! Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 29. september 2011 Rapporter Del Skrevet 29. september 2011 Så, selvom enkelte rundt meg tror jeg er en gud på pc så er ikke dette tilfellet. Jeg har en SSD disk, men den er litt liten, så jeg vurderer å gå til innkjøp av en til, er det noe jeg må se opp for og passe på? Og er det noe jeg må huske etter evt. innkjøp? Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 30. september 2011 Rapporter Del Skrevet 30. september 2011 Hei, Jeg har 2 Corsair Force Series GT 60GB i stripe. Maskinen kræsjer uten tilsynelatende BSOD eller feilmeldinger. Denne står på en Highpoint SATA3 kontroller. Kan dette være det beryktede Sandforce problemet? mvh Snabelen Lenke til kommentar
Kimm0n0 Skrevet 30. september 2011 Rapporter Del Skrevet 30. september 2011 Så, selvom enkelte rundt meg tror jeg er en gud på pc så er ikke dette tilfellet. Jeg har en SSD disk, men den er litt liten, så jeg vurderer å gå til innkjøp av en til, er det noe jeg må se opp for og passe på? Og er det noe jeg må huske etter evt. innkjøp? Skru av Superfetch/Prefetch er vel det viktigste. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 30. september 2011 Rapporter Del Skrevet 30. september 2011 Crucial M4 128GB og 256GB på plass i maskinen Oppdatering til FW 0009 gikk som en drøm, og diskene har fungert upåklagelig til nå Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2011 Hei, Jeg har 2 Corsair Force Series GT 60GB i stripe. Maskinen kræsjer uten tilsynelatende BSOD eller feilmeldinger. Denne står på en Highpoint SATA3 kontroller. Kan dette være det beryktede Sandforce problemet? mvh Snabelen Du har nok heller fått det beryktede Highpoint problemet Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2011 Hei. Noen anbefalinger på hvordan jeg kan få større hastighet på SSDen min? Har dette hovedkortet: http://no.msi.com/product/mb/K9A2-CF.html#/?div=Detail Og denne SSDen(med oppdatert firmware): http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=630674 Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 1. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2011 Som du ser asssd rapporter, står den i ide-modus. Aktiver AHCI i bios. Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 1. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2011 Har endelig fått installert min første SSD - en M4. Er dette et godkjent resultat? Mvh Francis Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2011 Som du ser asssd rapporter, står den i ide-modus. Aktiver AHCI i bios. Det såg jeg visst ikke, hadde glemt det helt ut Takk for hjelpa hvertfall Lenke til kommentar
Myst Skrevet 1. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2011 Det var jo skikkelig bra resultat i forhold til mitt. Nå har jeg ikke oppdatert FW enda, pga Crucial anbefaler kun oppdatering ved feil. Har dette med tilkobling og HK også å gjøre kanskje? Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 1. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2011 Myst: 4K er ganske dårlig hos deg. Ellers er det tydelig at du har koblet til en 3 Gbps -port, mens Francis har 6 Gbps. Mulig du har sagt noe om hvilke porter du har før, men jeg sier det uansett: Har du sataIII (6 Gbps), burde du bruke den. Bare ikke bruk marvel. Da er intel sataII bedre. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 1. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2011 Ja, selvsagt. Klart jeg ikke får full potensiale når SATA-3 kontroller kobles til SATA-2. Holder for mitt forbruk, så er likevel fornøyd jeg. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 1. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2011 Ja, selvsagt. Klart jeg ikke får full potensiale når SATA-3 kontroller kobles til SATA-2. Holder for mitt forbruk, så er likevel fornøyd jeg. Du kan trøste deg med at selv om noen har dobbel så høy score i ASSSD, så betyr det ikke at ting går dobbelt så fort under vanlig daglig bruk Jeg synes ikke det går så mye kjappere nå, med verken OCZ MAX IOPS eller CRUCIAL M4, enn det gjorde med min gamle Intel X25-M G2. Største overgangen var fra vanlig HDD til SSD Men det er jo moro å kjøre benchmarks uansett da Lenke til kommentar
BAT Skrevet 1. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2011 Test av Intel 710 hos Anandtech Link Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 1. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2011 For de som ikkje vet hvordan man skal feste ssd'er, så er her mitt enkle forslag. Har postet den for ett år siden også, men det er sikkert mange som ikkje har sett det. 1 Lenke til kommentar
branick Skrevet 1. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2011 For de som ikkje vet hvordan man skal feste ssd'er, så er her mitt enkle forslag. Har postet den for ett år siden også, men det er sikkert mange som ikkje har sett det. You just made SSD's look sexy! Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 1. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2011 Takker for tips Nizzen Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 1. oktober 2011 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2011 (endret) Hei. Noen anbefalinger på hvordan jeg kan få større hastighet på SSDen min? Har dette hovedkortet: http://no.msi.com/product/mb/K9A2-CF.html#/?div=Detail Og denne SSDen(med oppdatert firmware): http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=630674 Byttet til ACHI, og fikk litt bedre resultat, men er fortsatt ikke fornøyd. SÅ er det noen andre forslag ? Endret 1. oktober 2011 av sveibuen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå