Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da er discen innstallert! Var knall med litt økt hastighet.

Har folk noen tips til redusere boot-time? Prøvde å søke opp, men fant bare gamle guider.

Har prøvd å lete i BIOS, men finner ingen innstillinge som hjelper stort. Tar 5-6 sekunder før "hovedkort" bildet kommer, og det står sikkert i 8-9 sekunder. Kan dette deaktiveres?

 

Et kort spørsmål til; ved boot, og når komponentene scannes, står CPU-clock osv. Så står det ved siden av SSD'en, 1,33. Hva betyr det? Er en OCZ Vertex 2

Endret av Martin-sama
Lenke til kommentar

*CURRENT FIRMWARE RELEASE is v2.13

 

Updating the firmware from the toolbox is not supported when Windows is running off the drive you are trying to update.SSD Firmware Updates and Tools for OCZ Vertex 3, Vertex 3 Max IOPS, Agility 3, Solid 3, RevoDrive 3 and RevoDrive 3 X2 .

 

 

 

 

Får håpe denne duger

 

 

Lenke til kommentar

Noen som vet hva Dell typisk utstyrer laptopene sine med? Ser de har denne, men det er ikke akkurat flusst med info der...

 

EDIT: Er så klart snakk om SSD -merke og -modell.

 

Jeg har hørt fra Dell i Norge at dem blant annet benytter Samsung 470-series, men at dem har planer om å bytte til noe annet. Dog aner jeg ikke hva, eller når. Kan heller ikke si sikkert at 470-series gjelder for _alt_ som Dell har.

Lenke til kommentar

Noen som vet hva Dell typisk utstyrer laptopene sine med? Ser de har denne, men det er ikke akkurat flusst med info der...

 

EDIT: Er så klart snakk om SSD -merke og -modell.

Dell optiplex 980 som jeg har som workstation på jobben har iallefall en Samsung ssd. Dog er den et år gammel men vet de har brukt samsung 470 i de pcene jeg har sett på jobb i det siste.

Lenke til kommentar

*CURRENT FIRMWARE RELEASE is v2.13

 

Updating the firmware from the toolbox is not supported when Windows is running off the drive you are trying to update.SSD Firmware Updates and Tools for OCZ Vertex 3, Vertex 3 Max IOPS, Agility 3, Solid 3, RevoDrive 3 and RevoDrive 3 X2 .

 

Får håpe denne duger

Fant ikke noe changelog, noen som har sett noe til det?

Usikker på om jeg tør update fra min så og si stabile v2.11, en kræsj på snart to måneder.

Lenke til kommentar

Kuldesjokk:

 

Issues resolved since version 2.11:

 Fixed a corner-case issue in drive recovery after unsafe power cycles

 Further improved bad block managements after repeated unsafe power cycles

 Fixed a issue when a secure erase command was accepted even an uncorrected password

was entered

 

Known open issue:

 Formatting a RAID1 volume takes longer than expected with PMC-Sierra BR-8 HBA

 

http://www.ocztechno...t-Feedback-here

 

 

Endret av ArneJ.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...