Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD

Anbefalte innlegg

Da har pakken fra komplett kommet:) Første jeg gjorde var å pakket ut SSD for å oppgradere firmware. Dæven den var liten og lett. Var inne på tanken at komplett hadde sendt meg en tom eske ^^

Men fant no fort ut at jeg må bestille meg en overgang fra 2,5" til 3,5". Har ingen plass å koble en 2,5" i mitt kabinett:(

Bruke gaffateip!

Virkelig?

Vil fungere fint det. Er ingen bevegelige deler i disken, så det vil fungere helt fint så lenge du finner et stabilt sted i pc'en :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har pakken fra komplett kommet:) Første jeg gjorde var å pakket ut SSD for å oppgradere firmware. Dæven den var liten og lett. Var inne på tanken at komplett hadde sendt meg en tom eske ^^

Men fant no fort ut at jeg må bestille meg en overgang fra 2,5" til 3,5". Har ingen plass å koble en 2,5" i mitt kabinett:(

Bruke gaffateip!

Virkelig?

Vil fungere fint det. Er ingen bevegelige deler i disken, så det vil fungere helt fint så lenge du finner et stabilt sted i pc'en :)

Hehe, virket bare litt "MacGyver". Men er vel den beste løsningen siden jeg lengter etter å bygge ny maskina :)'

Er det noen fordell å ha disken stående/ligende? Produserer SSD varme? Tenker på plassering i kabinettet. Er no ikke vanskelig å finne plass til den lille saken, så langt nede er vel kanskje best?

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Bruke gaffateip!

Virkelig?

Hehe, virket bare litt "MacGyver". Men er vel den beste løsningen siden jeg lengter etter å bygge ny maskina :)'

Er det noen fordell å ha disken stående/ligende? Produserer SSD varme? Tenker på plassering i kabinettet. Er no ikke vanskelig å finne plass til den lille saken, så langt nede er vel kanskje best?

Det er ikke av betydning om den ligger eller står i kabinettet, siden den heller ikke utvikler noe varme :) Med andre ord bare å plassere den der du ønsker.

Lenke til kommentar

Bruke gaffateip!

Virkelig?

SSD er i motsettning til HDD ikke følsom for støt o.l. når de leser og skriver. Ikke lager de uønskede vibrasjoner heller.

Så hvorfor ikke? Men hadde heller brukt dobbeltsidet teip i stedet. Ser bedre ut.

Min ligger bare løst i kabinettet. På en egen plass altså, men er ikke skudd fast.

edit: Ser du allerede har fått svar. Fikk ikke med meg at det var en side til.

Endret av L4r5 waits for alice
Lenke til kommentar

Så lenge du bruker W7 med oppdaterte chipset drivere så er trim OK. Du trenger ikke å gjøre noe mer enn det.

Okei :) siste chipset drivere kom ut for et år siden til hk mitt :) Å da ble dem oppdatert. sitter på gammelt AM2+ hovedkort. Så får ikke utnyttet all hastighet på SSDen, men det går kjapt fordeom :)

Lenke til kommentar

Bruke gaffateip!

Virkelig?

Ja, det går kjemefint det!

Lenke til kommentar

Jeg ville hatt den stående med SATA kabelen opp slik at elektronene flyter reaskere inn i NAND Flashen ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...