DementedAlbino Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Kjapt spørsmål her. Tenkte å oppdatere firmware på min c300 i fra 0002 til 0006, så videre til 0007. Men, vil jeg miste noe data ved å gjøre dette? Disken brukes som system disk, så vil helst ikke måtte legge inn windows og alt annet på nytt for å få oppdatert firmwaren. Lenke til kommentar
johome Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Tror faktisk at Crucial hadde kunne ha tynet ut enda mere ytelse av m4. Da tenker jeg på sekvensiell Write av deres større modeller 128/256 GB. P300 som har samme kontrolleren , klarer jo over 300 MB/s Write : Lenke til kommentar
BAT Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Kjapt spørsmål her. Tenkte å oppdatere firmware på min c300 i fra 0002 til 0006, så videre til 0007. Men, vil jeg miste noe data ved å gjøre dette? Disken brukes som system disk, så vil helst ikke måtte legge inn windows og alt annet på nytt for å få oppdatert firmwaren. Selve oppdateringen sletter ikke data men ta alltid backup hvis f.eks strømmen går når du oppdaterer. Lenke til kommentar
Ourasi Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Ourasis f.eks har 5 sek med windows oppstart og det er med 2R0 m4 64GB, Navnet er Ourasi, og SSD'ene er 2xC300 64gb, men ellers er mye riktig i denne setningen Når det gjelder P67, i allefall mitt SaberTooth, har det en "Keep Current" setting i biosen som hindrer post av option ROM's ved å huske innstillinger uten initialisering, slik at etter vanlig hovedbios post, starter den loading av OS umiddelbart. Altså null forskjell mellom raid0 og singel AHCI ved post på mitt hovedkort... Regner med at jeg plukker opp et par M4 etterhvert, prisene denne uken gjør lommeboken slank.... Lenke til kommentar
LithitiumS Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) har denne ytelsen etter reinstall og 3 ssd i raid0 Hva er galt? 3 ssd'er skal ikke gi slik ytelse, har testet diskmark også, og resultatene der er også helt i taket. er 3 stk corsair F40, bruker ikke hovedkort raid-kortet om det har noe å si. Endret 29. august 2011 av Kvittering Lenke til kommentar
BAT Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 Ourasis f.eks har 5 sek med windows oppstart og det er med 2R0 m4 64GB, Navnet er Ourasi, og SSD'ene er 2xC300 64gb, men ellers er mye riktig i denne setningen Når det gjelder P67, i allefall mitt SaberTooth, har det en "Keep Current" setting i biosen som hindrer post av option ROM's ved å huske innstillinger uten initialisering, slik at etter vanlig hovedbios post, starter den loading av OS umiddelbart. Altså null forskjell mellom raid0 og singel AHCI ved post på mitt hovedkort... Regner med at jeg plukker opp et par M4 etterhvert, prisene denne uken gjør lommeboken slank.... Trykkleif seint på kvelden. ' Trodde du hadde m4en med der tok jeg jaggu feil. Betyr jo i praksis at det ville gått ennå raskere hvis jeg hadde hatt rett. Lenke til kommentar
Teodor1979 Skrevet 29. august 2011 Del Skrevet 29. august 2011 (endret) Slik jeg ser det, har ikke Komplett tilbud på Crucial M4. Det kan se ut som prisene har jekket seg et hakk permanent, da verken 64GB og 128GB ligger under "ukens tilbud" eller "behagelig shopping fra sofaen". (Men jeg kan selvfølgelig ta feil ) Det ligger også flere modeller fra Corsair med over 10% nedsettelse i pris. Liten oversikt her: http://www.komplett.no/k/kcf.aspx?id=6569&kampanjebanner=datautsyr_midt_w3511_SSDMAX Edit: Kan forresten se ut som jeg linker til en aldri så liten SSD-kampanje, men det er jo lov å håpe at prisene forblir slik Endret 29. august 2011 av TXD1979 1 Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Jeg spør litt mer: Tips til en billig og god nok satakontroller? En som man kan sette DVD, HDD og eSATA på, slik at jeg frigjør plasser på SB850 på hovedkortet. Burde være >=4 porter, og helst hos komplett (hvis ikke prisforskjell rettferdiggjør frakt). Ser at noen sier PCI kan være flaskehals selv på HDDer. Er også nødvendig at funksjoner som spin down opprettholdes. Har sett denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338397 Noen invendinger/tanker? Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Kjapt spørsmål her. Tenkte å oppdatere firmware på min c300 i fra 0002 til 0006, så videre til 0007. Men, vil jeg miste noe data ved å gjøre dette? Disken brukes som system disk, så vil helst ikke måtte legge inn windows og alt annet på nytt for å få oppdatert firmwaren. Kan kun snakke om egen erfaring, men der fungerte det helt utmerket å oppdatere fra 0002 til 0007 fw via 0006. Dog så det ut som det stoppa opp fra 0006 til 0007, men startet oppgraderinga en gang til og da var alt i orden og windows 7 boota som aldri før Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Hei, tenker på ny ssd i prisklassen max 1400-1500. Bryr meg fint lite om benchmark og da spiller ikke raid 0 så veldig mye rolle. Jeg er kun ute etter en bra oppgradering fra min wd 5200 rpm som jeg har nå. Til nå har jeg tenkt på Corsair force 3 90 , Ocz Agility 3 120gb eller Corsair force gt 90gb eventuelt Vertex 3 120 gb. Hva ville dere valgt? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Akkurat nå ville jeg valgt OCZ Vertex 2 120 GB til 999 kr på PS.no. Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 (endret) Er dette ett bedre valg ifh til Force gt 90 med tanke på pris og teknologi? Klarer ikke å få det helt logisk til å stemme ettersom hastighetene er såpass lave.. Well' date=' it's on now - SandForce has announced their new client SSD processor and OCZ is the first to jump - with their new Vertex 3 SSD. While the SF-2281 is the centerpiece, delivering quoted sequential speeds of up to 550MB/s read and 525MB/s writes, the updated SATA 6Gb/s interface deserves credit too. By comparison to the Vertex 2, those top line read and write speeds are about 90% faster with the Vertex 3. The spec sheet makes it sound fast, but is it the fastest SSD to be seen by our test bench? Endret 30. august 2011 av Phinex Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Jeg har sittet på gjerdet en stund angående kjøp av SSD, men med de gode tilbudene denne uka mener jeg at det endelig er på tide å kjøpe en SSD. Valget står vel først og fremst mellom Crucial m4 128GB til 1295 hos Komplett og OCZ Vertex 2 120GB til 999 kroner hos PS. Jeg vet at m4 er betydelig raskere (har lest flere tester), men er usikker på om det er verdt prisforskjellen. 300 kroner er jo ikke kjempemye penger, men kan jeg spare dem er det selvsagt flott. Er det noen i denne tråden som har erfaringer med hvor stor forskjellen på disse diskene faktisk er i praksis? Det hadde vært kjipt å kjøpe en "billig" Vertex 2 for så å finne ut at en litt dyrere SSD yter betydelig bedre i praksis. (Har ikke SATA 6GB/S ennå, men skal oppgradere til enten Bulldozer eller Ivy Bridge snart). Lenke til kommentar
Anv Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Vertex 2 er i store trekk et utmerket valg til den prisen, uansett er m4 et bedre valg totalt sett. Om du vil merke forskjell avhenger av flere faktorer, generelt sett anbefales ikke SF1xxx baserte hvis man "jobber" mest med ukomprimerbare data. Hvis du planlegger å ta den med deg til et brikkett med 6Gb/s støtte bør du velge m4 (dersom du kjøper nå til 1295), den er helt klart verdt 300,- ekstra men ikke 5-600,- ekstra 1 Lenke til kommentar
Phinex Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Hva anbefales SF2xxx til ? Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 HW sier på facebook at det slippes test av OCZ RevoDrive 3 X2 480GB i kveld. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 SF2xxx med synkron NAND er uproblematisk med tanke på ukomprimerbare data, den er betydelig bedre enn SF1xxx. Problemet med SF2 er at en god del sliter med BSOD, det blir helt sikkert fixet men inntil da er det selvsagt slitsomt for de som har problemet, Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Takk for svar, Anvil. Jeg tror jeg kommer til å gå for Crucial m4 med mindre noen kommer med veldig godt motargument i løpet av kvelden. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 HW sier på facebook at det slippes test av OCZ RevoDrive 3 X2 480GB i kveld. Blir spennende å se hva de finner ut Har selv testet og funnet diverse grums... Lenke til kommentar
Anv Skrevet 30. august 2011 Del Skrevet 30. august 2011 Takk for svar, Anvil. Jeg tror jeg kommer til å gå for Crucial m4 med mindre noen kommer med veldig godt motargument i løpet av kvelden. Det er ingen andre argumenter enn pris som kan/bør påvirke valget. Hvis du vil ha en billig og god SSD er V2 helt utmerket, M4 er en mere langsiktig investering da den støtter 6Gb/s. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå