Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, ikke bra med alle disse tilbudene :)

 

Det er svært gode priser på Samsung også, jeg er svært godt fornøyd med stabiliteten og hastigheten på 470 serien.

 

1195,- for Samsung 128GB

2595,- for Samsung 256GB

 

(det kommer selvsagt en ny generasjon med 6Gb/s fra Samsung men disse holder leeenge til pc'er som ikke har de nyeste portene)

Lenke til kommentar

Jeg har ingen spesielle negative erfaringer med OCZ hverken supportmessig eller produktmessig.

SF "problemet" håndterer de like bra som alle andre SF baserte leverandører.

 

Vertex 2 har egentlig fungert strålende, for meg.

 

Skulle jeg ha kjøpt en 120GB-128GB SSD i dag hadde det nok blitt en Crucial m4 eller en Samsung 470 eller muligens en Vertex 2, det kommer egentlig bare an på prisen.

Lenke til kommentar

Au au au! Det gjør skikkelig vondt i kjøpemuskelen!

 

M4 frister noe enormt. Har fra før en C300 64GB og en Intel gen. 1 80 GB.

 

Er litt trangt på begge egentlig, men jeg har ikke råd til å gjøre sååå mye ugang.

 

 

Gitt at jeg har nok tilkoblinger: Hva burde jeg gjøre, 1x128 GB M4, eller 2x64 GB i raid0? Jeg har hovedkort med SB850. 64 GB koster 700, og 128 koster 1300. Frister også stort med 2x128 i raid0, men da får jeg vondt* i samvittighetsmuskelen :(

 

 

 

*Enda mer vondt.

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

M4 64GB ser ut til å yte like bra på sekvensiell lesing som de andre modellene, den er selvsagt redusert ved skriving.

 

Jeg er enig i at man bør satse på litt større kapasiteter, de vil i utgangspunktet holde lengre og er ikke minst lettere å gjøre gjenbruk av senere.

 

Når det er sagt så er det mye morro med 2R0 M4 64GB. (kjører det akkurat nå på benchemaskinen ;))

  • Liker 1
Lenke til kommentar

:cry: Vanskelig

 

Koster 2R0128 vs 2R064 mer enn det smaker? Så klart subjektivt så det holder, men jeg sliter veldig med bestemme meg (eller å rettferdigjøre kjøp).

 

Også: Noen som vet hvor lenge tilbudene varer?

 

Edit: Du kom meg visst i forkjøpet :p

 

Argumentene for 128 i R0 blir jo da fremtidsrettethet og generell plass (litt billigere pr GB).

 

 

Også: R0 på SB850 er noe man merker i forhold til singel? Hvordan påvirkes boot-tiden? (Har aldri kjørt raid før, og har hørt at det kan være litt ekstra tid ifbm å starte raidet.)

Endret av madsc90
Lenke til kommentar

Tja... Nå har jeg aldri sittet med stoppe klokke da. Raid oppstarten tar kanskje mellom 5-8 sek ekstra. Windows delen vet jeg ikke. Det kommer jo også an på hvor mye rart man har som skal fyres opp under oppstart. Ourasis f.eks har 5 sek med windows oppstart og det er med 2R0 m4 64GB,

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...