Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Mine erfaringer tilsier at hvis du har et gamlere chipset så er det ikke noe problem, men har du et standy bridge chipset bør du holde deg langt unna vertex 3 per dags dato.

 

Kjører på GA-EX58-UD3R, som dessverre kom akkurat før SATA3, men har ikke hørt om noen problemer mellom chipsettet og ulike SSDer så langt.

Kanskje greit å gå for M4 128 uansett, som flere her anbefaler nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tar tid med den "buggen", jeg synes det er vanskelig å få tak på hvor omfattende dette er, at det er mange rapporter på forum betyr også at de har solgt mange.

 

Jeg føler meg rimelig sikker på at de løser problemet, spørsmålet er jo selvsagt når.

 

I mellomtiden er det litt Yatzy på om man får problemer eller ikke

Lenke til kommentar

Skal bestille meg 60gb OS-disk, hva er egentlig mest bang for buck av m4, 510 og samsung 470?

Sata3 hovedkort, skal endelig bestille OS-disken jeg skal ha ved siden av min max iops, kan forsåvidt samtidig rapportere etter overgangen til 2.11 har jeg enda ikke hatt en bsod, enda sånn som jeg jinxer det nå kommer den sikkert snart :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått tvinga den gamle drittpcen jeg testet owc ide/sata ssd disken min til å kjøre udma6 i stedet for udma2. Dog er det jo ingen tvil om at denne gamle reservepcen holder kraftig igjen, men til den havner i en nyere pc med sata så er det en enorm forbedring kontra snurredisk.

 

For de som eventuellt vil leke seg med ssd på ide og sliter med lav udma speed så anbefaler jeg tråden her

imponerende og takk for pm.

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått tvinga den gamle drittpcen jeg testet owc ide/sata ssd disken min til å kjøre udma6 i stedet for udma2. Dog er det jo ingen tvil om at denne gamle reservepcen holder kraftig igjen, men til den havner i en nyere pc med sata så er det en enorm forbedring kontra snurredisk.

 

For de som eventuellt vil leke seg med ssd på ide og sliter med lav udma speed så anbefaler jeg tråden her

Ser ut som jeg klarte å tyne bittelitt ekstra ut av READ med hdparm men ser ikke ut til å treffe riktig verdi med bar-edit for WRITE. Hvilken verdi brukte du? Har forsøkt en del forskjellige.

post-38451-0-12228800-1313602366_thumb.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ser ut som jeg klarte å tyne bittelitt ekstra ut av READ med hdparm men ser ikke ut til å treffe riktig verdi med bar-edit for WRITE. Hvilken verdi brukte du? Har forsøkt en del forskjellige.

Jeg kjørte bare til den anbefalte 00000033 og da fikk jeg den write verdien. Kunne vel også prøvd med 00000011 men jeg har ikke lest noe om at det skulle gi mer ytelse.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har skjønt så vil upgrade til 2.11 løse problemene dine. Ettersom de fleste med problemer har Intel og ikke AMD.

 

Håper du får til :)

 

 

Hei, pågrunn av problemer med OCZtoolkitprogrammet, så måtte jeg bruke linuxbootdisk upgrader.

Derfor har dette tatt litt tid(kjører trådløsinternett tilkobling, og linux på disken hadde ikke driver, så måtte få lånt meg en 15m lang kabel).

 

Men, vil gjerne informere at med mitt amdsystem har jeg til nå INGEN problemer med verken bluescreen eller redusert ytelse med firmware 2.11.

Lenke til kommentar

Hei! har en gammel fujitsu siemens E8210. Lurer på å kjøpe SSD til denne. Støtter den dette? og hvilken ssd-disk burde jeg kjøpe? Ser for meg en OS-disk rundt 60 GB :) lurer også på om jeg vil merke stor forskjell da pcen er 5 år gammel og har selvfølgelig ikke den beste prosessoren, og 2048 minne.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg har skjønt så vil upgrade til 2.11 løse problemene dine. Ettersom de fleste med problemer har Intel og ikke AMD.

 

Håper du får til :)

 

 

Hei, pågrunn av problemer med OCZtoolkitprogrammet, så måtte jeg bruke linuxbootdisk upgrader.

Derfor har dette tatt litt tid(kjører trådløsinternett tilkobling, og linux på disken hadde ikke driver, så måtte få lånt meg en 15m lang kabel).

 

Men, vil gjerne informere at med mitt amdsystem har jeg til nå INGEN problemer med verken bluescreen eller redusert ytelse med firmware 2.11.

 

 

godt å høre :D

Lenke til kommentar

Hei! har en gammel fujitsu siemens E8210. Lurer på å kjøpe SSD til denne. Støtter den dette? og hvilken ssd-disk burde jeg kjøpe? Ser for meg en OS-disk rundt 60 GB :) lurer også på om jeg vil merke stor forskjell da pcen er 5 år gammel og har selvfølgelig ikke den beste prosessoren, og 2048 minne.

Hei, ja i følge specs er det enda en ganske sprek pc til vanlig bruk.

 

 

Notebook Specifications

Notebook: Fujitsu-Siemens LifeBook E8210 (Lifebook E Series)

Processor: Intel Core Duo T2600

Graphics Adapter: ATI Mobility Radeon X1400 256 MB

Display: 15.4 inch, 16:10, 1680x1050 pixels

Weight: 2.7kg

 

Sata disk støtter den også.Så her er det bare løp og kjøp, crucial m4, intel 510 og vertex 3/agility 3 er alle ok valg. Dog kan det hende du blir plaga med vertex3/agility 3 selv om det er de er blant de raskeste diskene.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...