Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da har min max iops fryst en gang, mus kan beveges, får fortsatt snakket med folk på skype, men ellers er det lite som skjer, satser på at 2.11 fikser biffen. (enda jeg tviler)

Tror jeg også må google RST og OROM siden jeg ikke helt har fått med meg hva dette er :p

 

Kan også prøve å sette C3 og C6 i bios til off. (som regel ligger det under advanced-cpu) :) Hadde lignende problem på 2.06\08 på min Agi3.

Også om du ikke har nyeste RST drivere kan det tyde på det problemet.

Lenke til kommentar

gjentar dette med at jeg har amd oppsett og ikke intel, men kan da alltids finne ut av hva c3 og c6 er for noe og se om amd har noe av det samme :)

 

Edit: Ser at c3 og c6 har med turboboost å gjøre, mtp at jeg ikke engang har en prossesor med den typen teknologi så blir det fort uaktuelt, men sjekker bios for sikkerhetsskyld, fant ut av hva det ville hete.

Endret av Kuldesjokk
Lenke til kommentar

Theo343:

 

post-12639-0-22571800-1313367495_thumb.png

 

Problemet er at pcen går i dma2 i stedet for 6 som er det raskeste. Fikk tvunget den i dma6, med noen kommandoer. Men dette er ikke noe permanent fix dessverre.

Veldig bra. Den gamle IDEen min går i DMA5 og den også burde egentlig kunne dras opp til DMA6 som jeg vet SSDen støtter.

 

Hvilke kommandoer brukte du?

Lenke til kommentar

Ser komplett har lagt ut Intel 710 serien for salg, og billig er de iallefall ikke pr.GB :ohmy:

 

http://www.komplett....spx?q=intel+710

 

Oh jääaven!

 

 

Det første jeg tenkte var: Pokker, akurat etter at 510'en var sendt. ..... helt til jeg så prisen. Tror 510'en får holde jeg. Satan for en pris.

 

 

 

Den har heller ikke noe god ytelse. Høy pris for høy driftssikkerhet, durabillity (husker ikke hva det heter på norsk) og forutsigbar ytelse.

 

 

 

Lenke til kommentar

Ser komplett har lagt ut Intel 710 serien for salg, og billig er de iallefall ikke pr.GB :ohmy:

 

http://www.komplett....spx?q=intel+710

 

Oh jääaven!

 

 

Det første jeg tenkte var: Pokker, akurat etter at 510'en var sendt. ..... helt til jeg så prisen. Tror 510'en får holde jeg. Satan for en pris.

 

 

 

Den har heller ikke noe god ytelse. Høy pris for høy driftssikkerhet, durabillity (husker ikke hva det heter på norsk) og forutsigbar ytelse.

 

 

I mange sammenhenger er det gull verdt. Tenker spes. på bedriftssammenheng

 

 

 

Lenke til kommentar

Tenker meg en ny disk nå, som spill skal være på. Har Intels x25 fortsatt til OS og har aldri kunnet klage på den. For spill som gjerne er noen gb store er det vel greit med en god sekvensiell les, f.eks. Corsair SandForce 3 (ca 500MBps) og Crucial M4 har rundt 400MBps.

Men er det en av disse jeg burde foretrekke? Eller en annen av de nye? Vertex 3? Kjøper ca 120GB.

Lenke til kommentar

Nå har jeg endelig fått tvinga den gamle drittpcen jeg testet owc ide/sata ssd disken min til å kjøre udma6 i stedet for udma2. Dog er det jo ingen tvil om at denne gamle reservepcen holder kraftig igjen, men til den havner i en nyere pc med sata så er det en enorm forbedring kontra snurredisk.

 

For de som eventuellt vil leke seg med ssd på ide og sliter med lav udma speed så anbefaler jeg tråden her

post-12639-0-33156400-1313440337_thumb.png

post-12639-0-17559100-1313440362_thumb.png

Lenke til kommentar

Tenker meg en ny disk nå, som spill skal være på. Har Intels x25 fortsatt til OS og har aldri kunnet klage på den. For spill som gjerne er noen gb store er det vel greit med en god sekvensiell les, f.eks. Corsair SandForce 3 (ca 500MBps) og Crucial M4 har rundt 400MBps.

Men er det en av disse jeg burde foretrekke? Eller en annen av de nye? Vertex 3? Kjøper ca 120GB.

Mine erfaringer tilsier at hvis du har et gamlere chipset så er det ikke noe problem, men har du et standy bridge chipset bør du holde deg langt unna vertex 3 per dags dato.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...