Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

FW. 2.09 bør du holde deg unna. Den har vel de fleste her styrt unna, 2.11 kjørte jeg rett inn på min max iops 120 og den har fungert 100%, ikke hatt en blåskjerm. Har du en problemdisk så får du garantert problemer uansett fw til de eventuelt har funnet og fjernet årsaken en gang for alltid.

Lenke til kommentar

skipper 2.09 ja, leste mer om 2.11 nå og de sier jo at det basicly er samme som 2.09 bare uten performace issues, krysser bare fingrene for at det ikke blir nok en problemdisk.

 

@Leifeinar

Merker økt skriv ja, men merker forskjellen på read også, da spesielt spill, OS var snappy på x25, sikkert mer snappy nå, men ikke spesielt merkbart :p

Lenke til kommentar

Tror du får bedre resultat enn meg og min Transcend 64GB IDE SSD til 967,- på cdon.com. Skal hente opp resultatet.

 

 

EDIT:

Jepp, en god del bedre score. Men hovedsaklig på småblokker som jo er det viktigste. Jeg har jo rett og slett elendig ytelse der ift. deg hvor du har opptil 20 ganger bedre ytelse. Virker nesten som det er noe galt med 4K ytelsen på min. Eks. kommer ikke cdrom opp etter monteringen selv om jeg satt jumperen lik som den gamle "cable select", skrus ut og sjekkes i morgen.

 

 

Transcend 64GB MLC IDE SSD, HP Compaq nc8230

post-38451-0-56659400-1313356891_thumb.png

 

Og her er ditt resultat for sammenligning:

 

OWC 60GB Mercury Legacy Pro IDE SSD

post-38451-0-16163300-1313357041_thumb.png

 

 

Da skulle IDE folket ha noen "greie" IDE SSDer å forholde seg til. Og selv om det ikke er noe å rope hurra for er det fult dugelige alternativer. Det aller beste er nå en fullstendig stillegående laptop som i mitt tilfelle er en suveren "hjemmekontor" laptop med 15" 1680x1050 skjerm.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da var Intel 510 250GB bestilt. Håper jeg har gjort det rette valget.

 

Når jeg googler Intel 510 issues ser det ut som det stort sett er treff relatert til macbook pro og en spesifikk lenovomodell.

 

Ting bedrer seg sikkert etter hvert med nye firmwares, RST og OROM (?), men fåglarna vet hvor lang tid det vil ta.

 

På jobb har både VT3 og Intel 510 fungert bra. Men der står de jo på en Areca kontroller.

 

Jeg regner med at jeg blir sittende på 510en hvis det funker, siden den er såpass mye større. Litt usikker på hva jeg gjør med vertexen i mellomtiden, men tipper jeg lar den ta over etter raptoren som dirty-work disk i Core2 riggen min. Hvis den en gang nå blir stabil får den ta rollen som sekundær VM-disk i laptopen. Føles litt waste, men å ha noe som bare "nesten" er stabilt som OSdisk er ganske uaktuelt.

 

 

Lenke til kommentar

Ikke dum den, men jeg vil ha en laptop som blir en merkbar oppgradering fra min forrige Acer Aspire TimelineX 3820TG, Core i5-450M, HD5650M-1GB som jeg betalte 5995,- for i fjor sommer. Således blir denne marginelt bedre og ikke særlig bedre på grafikk delen.

 

Med en noe bedre grafikkløsning ville den absolutt fristet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ah. Ser poenget ditt. Grafikk legger jeg minimal vekt på. Jeg gikk fra Dell D630, og det var en sinnsyk opptur. Har tuppa i den 8GB ram (i mangel på 16) og et bedre trådløskort.

 

MSAHCI

950669.jpeg

 

 

 

IASTOR

 

950678.jpeg

 

Merkbar ytelsesdrop mellom MSAHCI og IASTOR her....

 

 

 

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Ingen ting tilsier at 2.11 og nyeste RST retter ting. Utbedrer, ja, men ikke fikser.

 

RST = Intel Rapid Storage Technology. Intels drivere og management for satakontroller osv.

 

OROM har jeg ikke skjønt hva er riktig enda, men jeg gjetter det er ICH bios? Kan man oppgradere den uten å oppgradere bios?

 

 

Lenke til kommentar

Mao RST trenger ikke jeg tenke på da jeg har null og niks av intel i maskinen, finner ikke noe nyere ICH bios enn det som er i nyeste bios til mitt HK og den har jeg, trolig ikke mer å gjøre der heller da :/

Og ja, vet at jeg skal være heldig for å bli kvitt problemet med 2.11 men følte at det ble litt overdreven bruk av emoteicon med tungen ut hvis jeg skulle ha det i samtlige setninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...