Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Vi får vel vite problemet en gang, inntil da er det litt uvisst hva man man kan forvente og dette gjelder alle som leverer SF2 baserte SSD-er.

(de er alle pinlig klare over problemene)

 

Det å ta backup ofte er vel det rådet man bør følge hvis man har noe man ikke kan miste.

(gjelder jo selvsagt uansett om man har SSD eller HDD)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ingen av firmwarene som har hjulpet alle, det har blitt bedre for noen og verre for andre, de sliter rett og slett med å finne problemet.

 

Vet ikke om det var til meg du skrev, men er veldig enig. Noe jeg nevner i tidligere innlegg til Tri66er. Men fra hva jeg har lest\husker fra det så har det vært færre\få som har hatt feil med 2.11 OCZ med AMD chipset kontra INTEL.

 

Men som du og sier, varierer mye. Folk med samme setup nesten får jo forskjellige problemer\effekter av updates og drivere. :S

Lenke til kommentar

Det er ingen av firmwarene som har hjulpet alle, det har blitt bedre for noen og verre for andre, de sliter rett og slett med å finne problemet.

 

Vet ikke om det var til meg du skrev, men er veldig enig. Noe jeg nevner i tidligere innlegg til Tri66er. Men fra hva jeg har lest\husker fra det så har det vært færre\få som har hatt feil med 2.11 OCZ med AMD chipset kontra INTEL.

 

Men som du og sier, varierer mye. Folk med samme setup nesten får jo forskjellige problemer\effekter av updates og drivere. :S

 

 

Det var jo også det som gjorde at det var vanskelig å oppdage feilen før launch og så å finne ut av feilen. Det er spesielle kombinasjoner av hardware som skal føre til problemer.

 

 

Lenke til kommentar

Før launch og etter launch av V3 og MAX IO var det bare fryd og gammen :), helt til problemene mainfesterte seg.

 

OCZ gjør det eneste riktige og tilbyr selvsagt de som har problemer en løsning. (var postet av Tony tidligere i dag)

 

Jeg må jo bare gjenta meg selv siden jeg har hatt disse siden de ble lansert, jeg har til dags dato *ikke* hatt BSOD på Vertex 3 (gjelder fw 2.02 tom 2.11) men har som nevnt hatt ett tilfelle med GT og et annet problem med Agility 3 som går på detektering.

 

Dette er på samme maskin, så, forskjellig oppførsel på samme maskin, jeg har noen variabelen og de er OROM, LPM og om SSD-en kjører som OS eller ikke.

Det er uansett for dårlig/mangelfull beta-testing men det hjelper jo fint lite nå.

Lenke til kommentar

Ny barriære brutt her .... 120GB X-25M på spilleren i bilen :D

 

(ble så lei av at Corsair GTR minnepinnene mine røk hele tiden).

 

There... I fixed it. :D

 

Som forventet ikke all verdens måleresultater via USB2, men ny laptop med USB3 og Sata6 er like rundt hjørnet, så skal teste med USB3 :D

 

 

 

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

FAEN OGSÅ ....

 

Virker som at spilleren i bilen ikke klarer å levere nok strøm over USB porten.

 

Den detekterer enheten først, men disken slår seg av rett etterpå.

 

Skal se om jeg får foretatt et eksperiment med aktiv usb-hub i sigarettenneren i morgen for å se om det hjelper! :dremel:

 

 

 

Hm... usb spec på spilleren (Kenwood KDC-BT8044U):

 

USB standard USB 1.1 / USB 2.0

Transfer Speed Full speed (Max. 12 Mbps)

USB class Mass storage class (MSC device)

USB subclass SCSI

Protocol Bulk Only

Current supply Max. 500 mA

 

Det burde jo funke.

 

Spørs om det kan være USB3 overgangen den reagerer på da. Skal se om jeg finner en usb2 sak i morgen.

 

 

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Testet litt mer.

 

Prøvde en 30GB partisjon istedet for 112GB, og 32KB block size istedet for 64. Da så det ut til å funke helt til spilleren sa N/A device.

 

Prøve så med 8GB partisjon og 4KB block size... samme feil som første gang.

 

(Vi snakker FAT32)

 

Så er litt usikker på hva problemet egentlig er. Skal prøve med USB2 overgang istedet. Det bør funke, da kenwood har solgt/selger USB harddisker som tilbehør.

 

 

Lenke til kommentar

For å skyte på noe helt annet....

 

Ser det enda diskuteres problemer med VT3 max iops.

 

Jeg har som tidligere nevnt 2 stk, en som står på en areca kontroller på jobb og en som har stått i en gammel Dell D630.

 

Jeg har ikke opplevnd noen problemer enda, og begge har kjørd den firmwaren de ble levert med (kjøpt ca samtidig).

 

I løpet av uka får jeg ny laptop, en Hp Elitebook 8460p. Den har sandy bridge chipset. Er det større sjangs for at jeg vil oppleve problemer da?

 

 

 

Edit ... faen, ser sånn ut. POKKER at jeg ikke kjøpte intel.

 

08-02-2011 09:20 AM

#7

GreenEnvy

OCZ User

 

Join Date:

Mar 2010

Posts:

6

Mobo/Laptop: HP Elitebook 8460p Laptop

CPU: Intel Core i5 2520m

RAM: 4GB

Vid: ATI Mobility 6470

HDD: 120GB Vertex3

OS: Win7 Ult x64

 

2.08, Win7 Pro 64.

HP Elitebook 8460p, which is a sandybridge based laptop.

 

At least once a day, sometimes 2-3, I will be working normally in Firefox, playing a game, watching a movie, or similar. The program I am using will freeze solid, I can still move the mouse but cant click on any other apps, they fail to respond. Most times, after 2 minutes or so, the system comes back to life on it's own. Occasionally it locks up solid.

No blue screen or rebooting has been noticed.

I notice the hard drive activity light is lit up solid whenever this occurs.

 

I'll be trying a secure erase later today to see if that does anything.

 

 

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Er det samme problemer med intel 510 på sandy bridge som med vt3?

Ikke så jeg har hørt om ;)

Hm... spørs om jeg skal bite i den sure poteten og bestille en 510 med en gang, eller om jeg skal gidde å prøve på Vertexen først da....

 

 

 

Anand er nede ... "#¤"#¤#%%&/%&/(

 

 

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Interesting ....

 

http://www.ocztechnologyforum.com/forum/showthread.php?90316-Intel-Management-Engine-cmos-corruption-and-its-effects&p=665831&viewfull=1#post665831

 

 

 

Originally Posted by achso

...

I found an german Article about Setting Up a Windows 7 System on SSDs and there is written that the Installation of the Intel ME Software is obsolete when using Intel INF Chipset Driver 9.2.0.1030 or newer.

Maybe you should really advise to not install/uninstall the extra Intel ME Driver if people are still having BSOD or Freeze Problems.

I read about that here:

http://www.derbench.de/index.php/aus...owall=&start=1

The link posted by achso points to an interesting article on the computer help site DerBench.de. Additionally to the considerations regarding the Management Engine Interface (MEI) I found an interesting hint regarding the Intel Link Power Management (LPM).

 

For many visitors to this Vertex3 forum it may be difficult to understand the german articles of DerBench.de. Therefore I think an english summary could be helpful.

 

Summary: Sporadic freezing of Windows 7 in computers with SSD connected to a SATA6G port of the Sandy Bridge chipset is caused by the Intel Link Power Management (LPM). The Intel RST driver from Version 10.0 onwards doesn't block activation of LPM during installation. The authors of DerBench.de confirm that on all their test systems, which were affected by freezings, the deactivation of LPM solved the problem. The problem seems to exist with SSD from different manufacturers, explicitly mentioned are Crucial and OCZ Vertex 3.

 

How to deactivate LPM in Win 7 on Sandy bridge platforms?

1) Open the registry key HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\servic es\iaStor\Parameters\

2) With installed RST driver, for each of the six ports 0-5 of the chipset the following values and data indicate that LPM is deactivated:

"LPM"=dword:00000000

"LPMDSTATE"=dword:00000000

"DIPM"=dword:00000000

 

If LPM is activated, the values are missing or have different data.

 

DerBench recommends not to deactivate LPM for actual DVD and Blue Ray drives.

 

Unfortunately I'm not yet ready to test it on my new computer, since it is still under construction. However, the experts of OCZ may spend a deeper look into the findings of DerBench.

 

 

Intill dette evt blir bekreftet føyer dette seg innunder alle andre "smarte forslag" til løsning/årsak.... men det er jo verdt et forsøk.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...